ATWindsor Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Så jeg kan faktisk kjøpe en pc til 5000kr og kjøre Crysis på high med 1024 oppløsning, heller tvilsomt!Low og medium hos crysis er ikke særligt lekkert nei Nå kan du jo ikke sammenligne en PC med en konsoll direkte heller da, når PC har et LANGT større bruksområdet enn en konsoll. Blir jo som å sammenligne en DVD-spiller og en PC det, og at du klager på at PC-en koster mye mer. EDIT: Om du foretrekker GamePad, så får det være din sak, men nå støtter jo flere PC-spill gamepad også da Ja viss jeg ikke trenger dem finessene da?`som for eks "msn", "pirat", "surfe" Da er det mye billigere affære å kjøpe seg en konsoll! Du mistet jo hele poenget, når du kjøper en PC så kjøper du ikke kun en "spillmaskin", så det sier seg selv at den er dyrere. Derfor holdt ikke sammenligningen din mål. Om du ikke ønsker mulighetene som en PC tilbyr, som videoredigering, bilderedigering, musikkredigering osv.. Da er rett og slett ikke du i målgruppen til en PC Det betyr ikke at en PC ikke er verdt pengene Ikke? Det gjør jeg, billigere spill, usannsynlig mye større spillbibliotek, og bedre kontrollmuligheter veier glatt opp for den lille prisforskjellen opp til konsoll. Ikke det at jeg ikke har konsoller, men jeg kutter heller de enn PCen. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Piratkopiering til PC er et enormt problem. Nesten alle jeg vet om piratkopierer PC-spill. Dette tror jeg ene og alene er fordi det er enkelt. Det viser seg at hvis folk ikke har noe valg, har de ikke noe i mot å betale for et spill. Se bare på WoW, CS, TF2 osv. De selger som bare det. Denne mentaliteten går dessverre ut over singleplayer-spill. Nå som konsollene har harddisk, tror jeg antallet personer som piratkopierer spill der også vil øke dramatisk. Jeg går ikke med på at det er prisen på PC-spill som er grunnen til at folk kopierer. PC-spill er som regel en god del billigere enn konsoll-spill. Selskap som priser spillene sine for høyt er bare teit. Skjønner godt at folk har problemer med å betale 600,- for et spill. Er det det? Det er interessant å merke seg at i Eruopa, der det piratkopieres mer enn i USA, så står PCen relativt sett sterkere i forhold til konsoll enn den gjør USA. SAken er for meg langt fra klar ihvertfall Angående artikkelen: PCens død som spillplattform har jo blitt spådd i ihvertfall 10 år, uten at det har skjedd, vi får se hvordan det blir, PCer og konsoller blir ihvertfall stadig likere, konsoller blir dyrere, HD-install, mindre bedriten oppløsning osv, de begynner å nærme seg. Ellers skjønner jeg ikek helt hvorfor steam skal bekjempe piratkopiering i særlig grad? Alle(?) spill til steam er da ute som piratversjon, er de ikke? Personlig så mener jeg PC er bedre en konsoll spillplattform til alle typer spill. På papiret vel og merke. En PC kan kobles til TV, den kan ha en hvilken som helst type kontroller, den kan kjøre bedre grafikk, det er mer felksibelt, og man slipper så mange enheter. Problemet er at 1. Alle spill finnes ikke til PC, noen typer spill har blitt mer pop til konosll, noen til PC. 2- Alle typer kontrollere finnes ikke til PC. Utover det kan man like gjerne sitte å spille buzz i sofaen koblet til en PC som en konsoll. Når det er sagt hadde jeg ønsket meg noen mer "spill-sentriske" OS, istedet for å bruke windows til alt. AtW Lenke til kommentar
moijk Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 PC-en kommer nok ikke til å dø. konsoler klarer rett og slett ikke å bli gode på FPS og RTS spill. Vel, det er de som bruker pc som dreper markedet ved å ikke kjøpe spillene. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Piratkopiering til PC er et enormt problem. Nesten alle jeg vet om piratkopierer PC-spill. Dette tror jeg ene og alene er fordi det er enkelt. Det viser seg at hvis folk ikke har noe valg, har de ikke noe i mot å betale for et spill. Se bare på WoW, CS, TF2 osv. De selger som bare det. Denne mentaliteten går dessverre ut over singleplayer-spill. Nå som konsollene har harddisk, tror jeg antallet personer som piratkopierer spill der også vil øke dramatisk. Jeg går ikke med på at det er prisen på PC-spill som er grunnen til at folk kopierer. PC-spill er som regel en god del billigere enn konsoll-spill. Selskap som priser spillene sine for høyt er bare teit. Skjønner godt at folk har problemer med å betale 600,- for et spill. Er det det? Det er interessant å merke seg at i Eruopa, der det piratkopieres mer enn i USA, så står PCen relativt sett sterkere i forhold til konsoll enn den gjør USA. SAken er for meg langt fra klar ihvertfall Angående artikkelen: PCens død som spillplattform har jo blitt spådd i ihvertfall 10 år, uten at det har skjedd, vi får se hvordan det blir, PCer og konsoller blir ihvertfall stadig likere, konsoller blir dyrere, HD-install, mindre bedriten oppløsning osv, de begynner å nærme seg. Ellers skjønner jeg ikek helt hvorfor steam skal bekjempe piratkopiering i særlig grad? Alle(?) spill til steam er da ute som piratversjon, er de ikke? Personlig så mener jeg PC er bedre en konsoll spillplattform til alle typer spill. På papiret vel og merke. En PC kan kobles til TV, den kan ha en hvilken som helst type kontroller, den kan kjøre bedre grafikk, det er mer felksibelt, og man slipper så mange enheter. Problemet er at 1. Alle spill finnes ikke til PC, noen typer spill har blitt mer pop til konosll, noen til PC. 2- Alle typer kontrollere finnes ikke til PC. Utover det kan man like gjerne sitte å spille buzz i sofaen koblet til en PC som en konsoll. Når det er sagt hadde jeg ønsket meg noen mer "spill-sentriske" OS, istedet for å bruke windows til alt. AtW For ikke å nevne at Microsoft selv ikke hadde tillat at PC-spilling skulle død ut. Da mister de en så stor Windows brukermasse at de nok hadde ofret hele Xbox konseptet og litt til for å redde Windows sin gaming posisjon i markedet. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Tror nok PC`en kommer til å holde seg på markedet meget lenge, har både PS3 og Xbox360 og de brukes mye mindre enn PC`en. Konsollene er mer et multimedia platform, feks har en kompis på besøk så spiller vi heller 2player på konsoll. Skal jeg spille online er det PC definitivt som er det beste alternativet, titler som CS, BF (alle utgavene), WoW, snart Age of Conan og mange mange fler online spill. Eneste online spill til Xbox som er spillbar er Halo3. Nei beholder nok PC`en til online spilling og konsoll til singleplayer og multimedia. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 PC spilling dør neppe, men jeg foretrekker også ofte konsoll. Spesielt da jeg har plan om å kjøpe en Mac istedet, og heller ha nettopp en konsoll til spill. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Så det er mac brukerene som dreper PC spilling! AHA! Felles distribusjon (steam) for å kutte ned på kostnader og ett litt mer sikkert piratkopieringssystem må vel til egentlig...men så er det vanskelig også da...for alt kan crackes... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Ville blitt veldig synd om PC-en som spill-platform hadde gått duken. Ikke noe slår å ta en skikkelig spillrunde på PCen. Selv har jeg en hjemmekino og konsollersom jeg også spiller på, og det er gøy det, men er ikke på langt nær samme følelse som å spille på PC. LAN er bla. ting som gjør PCen som så veldig godt egnet for spillplatform. Finnes ikke noe mer/bedre kvalitetstid enn å tilbringe en helg på et LAN med dine venner. Spillkveld med vennene på Xbox 360/wii kommer nok på en dårlig annenplass dessverre. Ja viss jeg ikke trenger dem finessene da?`som for eks "msn", "pirat", "surfe"Da er det mye billigere affære å kjøpe seg en konsoll! Nå er det ingen som sier at noe er best for andre, og jeg ville tro at det heller er få som ikke har noe behov for funksjoner som PCen har. (MSN, surfe osv..) Hvis man virkelig KUN benytter PCen til å spille på, så kunne jeg nok sett for meg at konsoller er et godt alternativ. (selv om du dog går glipp av ting som f. eks LAN osv..) Endret 28. februar 2008 av andrull Lenke til kommentar
FranzJeger Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Har hatt PC-en siden jeg var 7 år og det har ikke til nå spilt noen spill som er noe bedre på konsoll. Hvis alle spillutviklerne kutter ut pc så kutter jeg ut og spille spill! Har fått stor avsky for spillutviklere som lucasarts som har snudd ryggen til pc gamere, med tanke på at pc gamere var med på og gjøre lucasarts til det store selskapet vi har idag! Har derimot stor respekt for Valve og Steam gir alle oss vetran pc gamere varme hjerter. Har 0 respekt for selskaper som bare er ute etter penger og gir stort sett f... i hva det kaster ut til bruker massene. Typisk eksempel EA og Lucasarts. Jeg personlig mener at alle spill, multimedia osv er mye bedre til pc. Jeg vil også at når jeg får barn at de skal få muligheten til og spille spill på pc og ikke bare konsoll så det er: PC FTW FOR LIFE! hehe Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Her er spill som World of Warcraft de store vinnerene. Det er meningsløst å kopiere spillet ettersom du må ha en unik produktnøkkel for å få spilt det. Videre må du uansett betale et månedsbeløp, og da faller vitsen med å være en kjip digital skurk bort. Med mindre du setter opp en privat server.. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Her er spill som World of Warcraft de store vinnerene. Det er meningsløst å kopiere spillet ettersom du må ha en unik produktnøkkel for å få spilt det. Videre må du uansett betale et månedsbeløp, og da faller vitsen med å være en kjip digital skurk bort. Med mindre du setter opp en privat server.. Hvis du liker ustabile servere, lite folk, juksing, lite folk osv er private servere veien å gå. Tror det er en veldig liten andel som spiller WoW kun på private servere. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Private servere er i beste fall godt for en ting, tulling og eksperimentering, ikke noe mer. og da har du fremdeles PTR-.- Endret 29. februar 2008 av MrLee Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Har spurt mine kompiser, som bare spilte pc før, hvorfor de konverterte til å bli konsoll-fans og svaret var at de var så lei av å måtte bytte hardware hele tiden. For min del er mus-tastatur styringen på fps-spill noe jeg er villig til å oppgradere for. Spiller konsoll kun for bilspill og adventurespill i 3.person (og andre typer arcade-spill). Jeg kommer alltid til å ha begge delene, men en pc har egentlig ikke noen lenger holdbarehet enn 2 år, kontra konsoller som lever i mange. Skjønner den problemstillingen. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Tviler på at pc kommer til å dø som en spill plattform med det første. Jeg brukere PC-en til flere ting en spilling, selv om det er spillene som hovedsakelig setter kravene til hardware. Er til en viss grad med på oppgraderingskarusellen, men oppgraderer ca hvert andre til tredje år, hvor det meste blir byttet ut. Det er ikke nødvendig å ha en maskin som kan kjøre alt på maks for at ting skal bli spillbart, den karusellen er alt for dyr. Fleksibiliteten til PC-en er for meg veldig viktig, en maskin som kan gjøre alt, og ikke en haug av "spesial dingser". Har aldri eid en konsoll, det nærmeste jeg kommer må være en Amiga 500. Så hvor bra/dårlig de er i forhold til en pc kan jeg ikke uttale meg om. Men bilspill på pc fungerer helt utmerket, så lenge du har ett godt ratt og fotpedaler. En god spill opplevelse kommer nok litt ann på hva slags utstyr man har. Men PC-en har oppfylt mitt spillbehov helt utmerket i ca 14 år (amiga og c64 før den tid), og jeg ser ingen grunn til at det kommer til å endre seg på lang tid. For at jeg skal gå til innkjøp av en konsoll så må de bli så mye bedre enn en pc, slik at en pc ikke oppfyller mine krav til en god spillopplevelse. Spill i dag er ikke spesielt dyrt, ikke når man ser på hvor mange timer underholding man kan få ut av det. Men det er litt genre og smaks avhengig, men FPS, RTS og til en viss grad MMO (der har man måndespris i tillegg) er spill som kan spilles om igjenn en haug av ganger. F.eks så klokket jeg inn ca 300 timer i BF2+SF, det blir ca 2,30 kr pr times spilling. Det hadde ikke skadet om spillutviklere hadde blitt litt flinkere til å optimalisere spillene sine for svakere maskiner, slik at en maskin/hardware holder lenger. Tror nok de har blitt litt bortskjemt med all den ytelsen som er tilgjenglig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) En PC varer da i fint mer enn 2år, om du ikke på død og liv skal kjøre alt på tilnærmet "maksimale innstillinger". En konsoll som kom i 2006, har gjerne ikke noe penere grafikk enn en grei gamer du kjøpte i 2006 etter 2år heller. Hvis du ser på flere av konsollspillene idag, så tilsvarer jo ikke grafikken noe særlig mer enn hva "medium" innstillinger gjør på nyere PC-spill. Spill som Call of Duty 4 er såpass godt optimaliserte at de ikke har noen større problemer med å kjøre på maks på selv 2-3år gamle maskiner (hvis du ikke mindre kjøpte en nokså svak og billig maskin til godt under 10'000 da) Så det er en sannhet med modifikasjoner, men at det frister å oppgradere PC-en fra tid til annet, fordi det kommer stadig kraftigere maskinvare og at den stadig blir billigere det kan jeg ikke si noe imot. Men sammenlignet med en konsoll vil jeg ikke si at en PC nødvendigvis trenger å vare så ekstremt mye kortere, det er bare om du på død og liv skal kjøre samtlige spill med maksimale grafikk innstillinger. Og da er det logisk at PC-en må oppgraderes tidligere enn en konsoll, da grafikken i PC spill 2år etter en konsoll ble sluppet som oftest er langt bedre, mer detaljert og avansert enn vi finner på noen konsoll. Husker min forrige PC, det hadde jeg vell i 5-6år, for da klarte den ikke å starte de nyere spillene (Battlefield 2 osv), men syntes ærlig talt ikke spillene og spillopplevelsen på den maskinen var noe å klage på i den perioden, og den var stort sett bedre enn både PlayStation One, Nintendo64, PlayStation2, Xbox og Nintendo GameCube som var de konsollene den måtte "kjempe imot" i sin levetid. I starten dro jeg alt på maks, på slutten ble det medium og i de verste tilfellene litt ned på low. Og det er klart at da var kanskje ikke grafikken (om du ser bort ifra oppløsningen) helt på nivå med de siste spillene til konsollene som PlayStation2. Dog følte jeg at spillopplevelsen var en helt annen, for personlig så syntes jeg PC-Gaming overgår konsoll-gaming en høy gang! Det å sitte klisteret oppi PC-skjermen, med mus og tastatur og være helt med i spillene er en helt annen følelse og opplevelse enn å sitte i stua 5meter ifra TV-en med en GamePad, og gjerne ha en lillebror som løper frem og tilbake, og andre som maser om å få TV-en. Forsøkte engang å koble min nåværende PC til vår 37" 720P HD-TV, og når jeg forsøkte å spille gikk det rett og slett ikke. Det føltes så tafatt og meningsløst når jeg satt så langt fra skjermen og ikke klarte å leve meg inn i spillet på noen som helst måte. Det åk rett tilbake på rommet med maskinen ja Og som "andrull" sa, det å ha muligheten til å dra sammen med kompisene dine på store LAN-party, eller bare ha en hyggekveld hos noen kompiser det er jo en opplevelse som en konsoll aldri kan gi, og selv føler jeg ikke engang at vanlig online spilling på en konsoll er på nivå med den som en PC tilbyr. Og som ATWindsor så fint nevnte, så kan du jo faktisk benytte en PC på hvilken som helst måte du vil, du kan jo faktisk benytte den akkurat som en konsoll om du føler for det. PC-en er på en sånn måte langt mer fleksibel og "komplett" enn en konsoll er. Personlig så mener jeg PC er bedre en konsoll spillplattform til alle typer spill. På papiret vel og merke. En PC kan kobles til TV, den kan ha en hvilken som helst type kontroller, den kan kjøre bedre grafikk, det er mer felksibelt, og man slipper så mange enheter. Problemet er at 1. Alle spill finnes ikke til PC, noen typer spill har blitt mer pop til konosll, noen til PC. 2- Alle typer kontrollere finnes ikke til PC. Utover det kan man like gjerne sitte å spille buzz i sofaen koblet til en PC som en konsoll. Når det er sagt hadde jeg ønsket meg noen mer "spill-sentriske" OS, istedet for å bruke windows til alt. AtW Du kan vell si at en PC er mye mer avansert enn en konsoll, men har også av den grunn langt større muligheter for de som vet å benytte seg av de. En konsoll kobles bare til TV-en, du putter inn disken og du spiller fra sofaen. Enkelt og greit, noe som de aller fleste burde mestre. Og derfor egner jo dette seg spesielt godt til de som ikke kan så mye data osv.. En PC på sin side har du som nevnt ovenfor muligheten til å benytte på hvilken måte du vil, om du ønsker å benytte den nesten som en konsoll osv.. Men du har også overlegne online muligheter, LAN-muligheter, du kan spille med venner over Virtuelle-LAN, du kan modifisere spill eller laste ned modifikasjoner som gir PC-spill en eminent mulighet til å ha mye lengre levetid enn sin e "konsoll brødre", du kan tweake, du kan leke deg med så og si alt. Og jo mer datateknisk du er, jo bredere spektrum av muligheter åpner seg opp for deg. PC-ens muligheter er jo tilnærmet ubegrensede sammenlignet med en konsoll, også har gjerne PC-utgaven muligheten for bedre grafikk, høyere oppløsning og teksturer, aa og af, you name it.. Og med alle disse mulighetene, samt alt det andre du kan bedrive på en PC (for spilling er da en brøkdel av hva en datamaskin kan tilby) så mener nå hvert fall jeg at dette rettferdiggjør den generelle høyere prisen det er å investere i en PC kontra en konsoll. Som "andrull" også nevnte, om du faktisk ikke ønsker noe av det en PC tilbyr deg av muligheter som en konsoll ikke tilbyr og kun eksklusivt ønsker en spillkonsoll kun for å spille, og heller ikke har interesse av alle godene en PC har å tilby, da er nok helt klart en konsoll det beste valget for deg. Både billigere og tilbyr mye av det samme, men det betyr ikke at en PC er "overpriset" sammenlignet med en konsoll, tvertimot vil heller jeg si. En konsoll er så ufattelig begrenset sammenlignet med en konsoll, at den er glatt verdt en langt høyere pris. Men det er jo selvsagt ikke alle som er interessert eller klarer å dra nytte av det en PC har å tilby sammenlignet med en konsoll, og da er du rett og slett heller ikke innenfor bruker området til en PC, så da er nok en konsoll det som appellerer til deg og er det beste kjøpet. Men jeg har svært liten respekt for "Toman85" som ser ut til å bevisst gå rundt og slenge dritt om PC-en som en spillplattform så snart han får kjangsen. En PC er teknisk overlegen iforhold til en konsoll på stort sett alle punkter, og det må alle bare innse og leve med. Om én foretrekker å spille på en PC og en konsoll er en helt annen sak, og smaken er jo som baken Selv syntes jeg stort sett samtlige spill er best på PC, nettopp på grunn av det jeg beskrev tidligere i tråden. Konsoll er det jeg spiller om jeg har flere venner på besøk (som ikke har med seg PC-er for å spille LAN) Utover det er det kanskje noen få plattform spill (Ratchet and Clank osv) og kanskje fåtall av bil-spill (men om bare kobler noen gode ratt og pedaler til maskinen så er det jo like bra på PC igjen, om ikke bedre) som er det eneste som faktisk i noen tilfeller fungerer bedre for meg på en konsoll enn en PC, alt annet fungerer stort sett minst like bra på PC for meg. Og som nevnt kan jeg jo bare skaffe en GamePad og rulle PC-en i stua, så har jeg bokstavelig talt en konsoll Det som er trist er at alle spill ikke kommer til alle plattformer, og på sånn måte må du jo nesten av en Nintendo Wii, en Xbox360 og en PlayStation3 for å kunne ha muligheten til å spille samtlige spill. Selv ønsker jeg at alle spill skal komme til alle plattformer, spill er til for å underholde folk, og et godt spill er noe jeg unner alle uansett plattform Endret 29. februar 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 På torrentsidene jeg er medlem på så kommer det like mange hvis ikke flere spill til konsoller enn til pc. Så det er temmelig mye piratkopiering når det kommer til konsoller også Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) På torrentsidene jeg er medlem på så kommer det like mange hvis ikke flere spill til konsoller enn til pc. Så det er temmelig mye piratkopiering når det kommer til konsoller også Påpekte dette tidligere selv, og som ATWindsor også påpekte: Er det det? Det er interessant å merke seg at i Eruopa, der det piratkopieres mer enn i USA, så står PCen relativt sett sterkere i forhold til konsoll enn den gjør USA. Saken er for meg langt fra klar ihvertfall Jeg tror selv at piratkopiering ikke er et så ekstremt stort problem som utviklerne skal ha det til, de bare bruker det som en unnskyldning for alt hva det er verdt. Xbox360 ser i hvert fall ut til å bli like mye nedlastet disse dager som PC-spill så da blir det vell snart slutt på konsollspill også da eller? Jeg sier ikke at det ikke er noe problem, men de tenker jo helt feil. Det de tenker er jo at spillet deres blir lastet ned 3x så mye som det blir kjøpt (aner ikke helt hvordan de klarer å måle det?) og ikke tenker på det faktiske antallet de selger, og det faktum at om 300'000 laster ned spillet deres, så betyr ikke det at alle de på noen som helst måte hadde vurdert å betale for spillet. Det finnes mange ting jeg fint kan skaffe meg om jeg kan få det gratis, men det betyr ikke at jeg gidder å betale for det om det ikke var tilgjengelig gratis Jeg kan fint laste ned Need For Speed, siden jeg kan det gratis, da skader det meg jo ikke. Men jeg hadde da aldri vurdert å kjøpe spillet av den grunn.. Ergo var det jo ingen tapt inntekt for produsenten. Virker som de regner all nedlasting som tapt inntekt, og det er jo LANGT ifra fakta. Er sikkert på at over 90% av det som blir lastet ned ikke hadde blitt kjøpt selv om det ikke lå ute på nettet gratis. Endret 29. februar 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 På torrentsidene jeg er medlem på så kommer det like mange hvis ikke flere spill til konsoller enn til pc. Så det er temmelig mye piratkopiering når det kommer til konsoller også Påpekte dette tidligere selv, og som ATWindsor også påpekte: Beklager tok meg ikke tid til å lese igjennom hele tråden Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 På torrentsidene jeg er medlem på så kommer det like mange hvis ikke flere spill til konsoller enn til pc. Så det er temmelig mye piratkopiering når det kommer til konsoller også Påpekte dette tidligere selv, og som ATWindsor også påpekte: Beklager tok meg ikke tid til å lese igjennom hele tråden Neinei, det hadde ikke noe med innlegget ditt å gjøre Ønsket bare å legge til litt mer angående den saken Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Har spurt mine kompiser, som bare spilte pc før, hvorfor de konverterte til å bli konsoll-fans og svaret var at de var så lei av å måtte bytte hardware hele tiden. For min del er mus-tastatur styringen på fps-spill noe jeg er villig til å oppgradere for. Spiller konsoll kun for bilspill og adventurespill i 3.person (og andre typer arcade-spill). Jeg kommer alltid til å ha begge delene, men en pc har egentlig ikke noen lenger holdbarehet enn 2 år, kontra konsoller som lever i mange. Skjønner den problemstillingen. Som Ramguy er inne på, så stiller man da høyere krav til grafikken på PC enn på konsoll, man kan fint ha en maskin i 3-4 år, om man aksepterer lav oppløsning og mer eller mindre stillstand i grafikken, slik som man må på konsoll om man vil beholde den i mange år. Men folk krever mer av PCene, og bytter dermed ut utstyret oftere. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg