iChristian Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg driver å titter på webhotell og titter nå særlig på Bluehost og Dreamhost. Men jeg har litt problemer med å finne noen særlig med erfaringer som ikke er over et år gamle. Noen som kunne gi meg noen tips om hvordan ståa er i forhold til nedetider og lastetider nå for tiden? Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 du kan lese litt her om dreamhost og her,og her om bluehoste. Håper at det hjelper litt vertfall Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hva skal du hoste der? på webhostingtalk.com kan du finne en masse tråder om begge fra nyere dato. Bakdelen med selskaper som Dreamhost er at de aldri i verden kan tilby deg de tjenestene de reklamerer for. Bruker du så mye plass eller båndbredde vil du bli kastet ut. Dreamhost har fått en del kritikk for PHP/MySQL begrensninger, så er PHP baserte sider du skal bruke, ville jeg vurdert noe annet. Du kan jo sjekke ut http://hostgator.com , de har forbedret tjenestene sine en del siste tiden. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Du kan jo sjekke ut http://hostgator.com , de har forbedret tjenestene sine en del siste tiden. Hvordan er de i forhold til å kaste deg ut om du bruker litt mer enn hva de forventer da? ikke det at jeg tror jeg får til det hehe. Og hastighet og slikt? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hostgator.com har jo også liten skrift i "kontrakten", så har du et forum med 100.000 brukere online, og daglig båndbredde på 100 GB så tror jeg du belaster serveren for mye. En ting de fleste webhoster ikke godtar er å dele store mengder data. De fleste krever at de filene du har der er i forbindelse med websidene dine. Ikke lenge siden jeg fikk en mail fra Godaddy.com der de ba meg slette backup filene mine (som tok ca 140 Gb). Hadde ingen websider med linker til filene, og brøt derfor TOS. Det samme har jeg opplevd hos servage.net m.f Konklusjonen blir derfor: Genererer du mye trafikk går det ikke lang tid før de får en mail. Samme med store databaser som belaster serveren (CPU/RAM) mer en gjennomsnittet. En lur ting kan være å sende en mail til dem, forklare hva du har tenkt å bruke dem til, gjerne nevne hva du tror du vil bruke av diskplass, trafikk osv, så se hva de sier. Bedre det enn å vente på at du blir kastet ut. Godtar de bruken din så er det jo greit. Men ikke underdriv, heller overdriv å se hva de sier. Lenke til kommentar
tygg Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Review av blue host her: webhotell web hosting Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Hei! Jeg har to års erfaring med Bluehost. Jeg har ikke hatt noen spesielle problemer med dem, og de har en live chat support som kan være nyttig dersom noe haster. Det kommer også an på størrelsen til siden din. Jeg hadde et phpBB-forum med omtrent 30000 sidevisninger daglig, og opplevde ikke noe problemer med dette. Brukte en god del gigabyte på backupfiler, men det virket ikke som om det var noe problem. Det som derimot er verdt å merke seg, er at hvis du kjører et veldig intensivt script (for eksempel backup av et forum med 100 000 innlegg via phpMyAdmin) vil kontoen din bli "suspended" i et par minutter (slik at det ikke skal være mulig å overbelaste serveren). Du har heldigvis SSH/Shell-tilgang til serveren og kan ta backup der. Men dette er jo uansett ikke noe problem hvis siden din ikke har den størrelsen jeg beskriver, og selv opplevde jeg ikke at kontoen min ble midlertidig deaktivert med mindre jeg kjørte noe jeg visste kunne være for stort for serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå