Gromle Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Heisann. Kjøpte en gammel billigbil uten skilter i fjor høst og registrerte den. Måtte da ta en eu-kontroll på den for å få registrert den. Men nå har jeg fått ny innkalling til EU-kontroll. Hvorfor det? Må jeg eu-godkjenne den nå i år selv om den ble EU-godkjent august i fjor? Bilen er en 90-modell om det har noe å si. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det er sikkert fordi den EU- Kontrollen du tok i fjor gjaldt for forrige periode. Slik at i år er det en ny 2 årsperiode, og du må godkjenne den igjen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Men den hadde jo stått avskiltet 2-3 år før jeg overtook den. Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 ring biltilsynet å spør hva de driver med de vet best Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 ring biltilsynet å spør hva de driver med de vet best Veeeel-- det vet jeg nå jeg ikke helt Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Men den hadde jo stått avskiltet 2-3 år før jeg overtook den. Det er svaret på ditt spørsmål. Den har da ikke vært EU- godkjent, og du måtte godkjenne den for inneværende periode når du registrerte den i fjor. Nå har det kommet en ny termin på to år, og da må den EU- godkjennes igjen for at den skal komme inn i riktig "kretsløp". Det er bare slik systemet fungerer, og du må nok EU- godkjenne den på nytt dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå