kolstade Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg lurte paa om noen visste hvordan regler for norske statsborgere er i henhold til arbeid i andre Europeiske land. Jeg fikk akkurat vite av min svenske tidligere studiekamerat at han kunne jobbe hvor some helst i EU. Kan jeg f.eks jobb i England uten noe pes? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ja, men du må først skaffe jobb, så søke tillatelse. Så få den godkjent, så begynne å jobbe. Er enkelte fordeler med EØS-avtalen. Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Med fare for å stjele litt her..hvordan fungerer dette til f.eks Australia? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
kolstade Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Sweet.. hva heter EØS-avtalen paa engelsk? Lenke til kommentar
steingrim Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 EEA (European Economic Area) er den korrekte betegnelsen på engelsk tror jeg. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Mer info, men det her er om Norge men skal være likt for EU-landene. http://www.udi.no/templates/Tema.aspx?id=8450 Lenke til kommentar
kolstade Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 takker saa meget for alle svar Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Ja, men du må først skaffe jobb, så søke tillatelse. Så få den godkjent, så begynne å jobbe. Er enkelte fordeler med EØS-avtalen. Faktisk kan du begynne å jobbe med en gang innenfor EU/EØS. Du trenger ikke å vente til søknaden er godkjent, men du får trolig ikke utbetalt lønn før du har et personnr og skattekort i det landet du skal jobbe i. I følge avtalen kan du oppholde deg og jobbe i et annet EU/EØS land i 3 måneder uten tillatelse. Endret 1. mars 2008 av Mjoellnir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå