Gå til innhold

Trenger ny CPU kjøler så skjermkortet mitt får plass:)


larrylu

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg et ABIT Fatal1ty F-I90HD hovedkort.

 

skulle bygge pcen igår. når jeg skulle montere mitt nye skjermkort PowerColor Radeon HD 3870

men seff har abit folka hvert teite og plassert en alt for høy chipset kjøller rett bak pci-e porten. og den var feilvei. sånn at kortet ikke får plass hadde den hvert snudd 90% kunne kortet fått plass ned i sprekene til kjøleren. :)

 

Noen som vet om en kjøller som er kjempe tynn? eller har tips til hva jeg skal gjøre for og få plass til koret mitt.. jeg har ikke lyst til og ta av chipsetvifta og så fjerne den ene radden med pinner for og få plass til skjermkortet mitt. pga hvis det skulle være noe galt med hket mitt så kan jeg riskere og miste garantien pga det.. :/

 

eller kan få grantiselv om jeg bytter til en kjøller?

så kunne jeg mekke pinenne og hvis det skulle skjedd noe så kjøpt meg en random en for 39kr,-

 

 

Noen som har noen tips?

Endret av larrylu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om du ikke bare må krype til korset og velge et annet hovedkort (bruke angreretten).

 

Den chipsettkjøleren var ikke særlig intelligent plassert, men det er heller ikke mange alternative plasseringer. Ser også at hovedkortet får litt dårlig skussmål ellers. DEt er faktisk ikke chipsettkjøler som er feilplassert, men PCIe sporet som er helt "out of placement", noe som igjen skyldes plasseringen av minnespor.

 

I og med at du skal ha eget skjermkort et du ikke avhengig av det innebygde skjermkortet, eller HDMI utgangen.

 

ASUS P5K-VM er et mulig alternativ. Samme gjelder Gaigabyte GA-G33M-DS2R

 

Det finnes ellers faktisk en chipsettkjøler du kan bruke, Thermalright HR-05. Installasjonsbeskrivelsen viser hvordan denne unngår skjermkortet ved den plasseringen chipsett har på Abit hovedkortet.

 

Edit: Det du linker til er kjøleribber for minne på skjermkort, ikke chipsett kjøler.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

det er vel kanskje ny chipsett kjøler du trenger?? :)

 

https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=images det er den kjøleren med rød skrift på der ja?

 

tror det er for trangt mellom rillene på den du linket til.

 

denne skulle funke men er dyr

 

virker rart at de har en for høy chipsett kjøler akkurat bak pci-e.... en av de zalmznkjølerne kunne kanskje funka hvis du fjærnet litt av de :hmm:

Lenke til kommentar

jeg gidder ikke å ornde nytt hk.

 

men den kjøre du linka til så bra ut ja.. men hvordan fester jeg den? bare med en strips slik som på bilde? tenk om jeg ikke har mulighet til og stripe den fest i mitt skjermkort hva gjør jeg da?=)

 

den jeg linket til er også til horvedkort står ihvertfall det.

 

ati også :)

 

men den er bare 9mm høy.. lurer faktisk litt på om det vil også gå pga var ikke mange mm jeg manglet før koretet passet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...