RamGuy Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Syntes nok dessverre en MacBook Pro fremdeles er for dyr sad.gif18'000 er nok litt stiv Hva snakker du om? Den koster 15.500,- Hvis du leste innlegget mitt så hadde du fått med deg at jeg siktet til MacBook Pro med 6MB L2 Cache og 512MB GDDR3 skjermkort minne Og den koster faktisk 18'900 Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg leste innlegget ditt -- det innlegget hvor du sa at "en MacBook Pro fremdeles er for dyr -- 18.000 er nok litt stiv" (jeg antar forresten du mente stivT, men jeg burde vel la den gå Om du sikter til en annen (ikke basis-modell) versjon så bør du si det. En MacBook Pro koster 15.500,- -- at den versjonen du vil ha koster 18.000,- er en helt annen sak. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg leste innlegget ditt -- det innlegget hvor du sa at "en MacBook Pro fremdeles er for dyr -- 18.000 er nok litt stiv" (jeg antar forresten du mente stivT, men jeg burde vel la den gå Om du sikter til en annen (ikke basis-modell) versjon så bør du si det. En MacBook Pro koster 15.500,- -- at den versjonen du vil ha koster 18.000,- er en helt annen sak. I hovedinnlegget står det faktisk "stivt" Og leste du innlegget to hakk nedenfor så hadde du forstått hvilken versjon jeg mente Men ikke noe vits å krangle over noe sånt Jeg mener bare at utifra maskinvare spesifikasjonene, så betaler én fremdeles for mye for en MacBook Pro (gjelder stort sett alle tre utgavene, men i min argumentasjon siktet jeg til den med 6MB L2 Cache og 512MB grafikkminne) Blir nesten til at du betaler mange tusenlapper bare for muligheten til å kjøre Mac OSX, og det er litt drøyt Noen nevner at du betaler for utseende også, når syntes ikke jeg at én skal måtte betale så mye for utseende. Egentlig ikke "betale for utseende" i det hele tatt. Utseende er en så individuell sak at det som for noen ser "bra ut", nødvendigvis ikke trenger å se så bra ut for andre. Selv kan jeg ikke si at en MacBook Pro akkurat ser i øynefallende "pen" ut, men den er vell ganske kompakt bygget og i aluminium (noe som kanskje er litt bedre enn mye av det andre vi ser) men jeg syntes du fremdeles betaler en del bare fordi det er "Apple" og du får "Mac OSX" Endret 29. februar 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
basushjerne Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Ganske enig egentlig. Pro'n koster alt for my i forhold til hva du får...den er ikke så mye bedre enn en vanlig macbook;) Spesielt den billigste pro'n. Ser egentlig ikke noen serlig andre fordeler enn at skjermen er litt større... Dessuten har skjermen lavere oppløsning i forhold til andre lapop'r i samme prisklasse. Men når det er sagt, så er OS X helt fantastisk, så igrunn får man det man betaler for Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ganske enig egentlig. Pro'n koster alt for my i forhold til hva du får...den er ikke så mye bedre enn en vanlig macbook;)Spesielt den billigste pro'n. Ser egentlig ikke noen serlig andre fordeler enn at skjermen er litt større... Ble sittende og lese denne tråden av en eller annen grunn, så bumper den litt. Største problemet jeg ser med MacBook vs Pro, er tastaturet og generelle feelingen. Jeg virkelig hater tastaturet på den vanlige Macbook'en, og hadde de gjort den litt mindre plastic og "my first computer"-aktig, med skikkelig keyboard(som på pro'en er helt fantastisk) og multitouch, hadde jeg kjøpt en på flekken. Og jeg tror faktisk flere hadde satset på å prøve en mac til den prisen da. Hvis du går inn i en apple-store og ser på en macbook når den står ved siden av en macbook pro er det yderst få som vil komme ut igjen med en vanlig, og de færreste vil gå opp til pro dersom de ikke vet hva de går til. Med de reklame-kampanjene og det kjempefokuset Apple har på hvor dårlig Windows og PC er skulle man tro at korstoget de kjører mot "vanlig" PC kunne vinnes ved å gi brukerne en litt skikkelig intro-pc til apple, og dermed vinne flere kunder som senere kjøper mer apple-hw. Men må nok opp på Pro for å få den man vil ha, og da strekker ikke pengene til. Kanskje man skulle kjøpe en mac mini og nøye seg med sin gamle HP 6320 som bærbar. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det var to grunner til at jeg valgte MBP sist høst. OS X og skikkelig innpakkning. Plast-maskiner har en tendens (i allefall for meg) til å dette fra hverandre etter ei stund. Synes egentlig ikke de to tusen kronene jeg la ut for å få MBP istede for en tilsvarende dell var så ille, når MBPen hadde led-belyst skjerm, aliminiumskabinett, OS X og iLife. Men for all del, jeg kan lett se at noen syns apple sin hardware er for dyr. Hadde vært gode alternativer, hadde jeg sikkert ikke vært mac-bruker i dag. Håper dog at flere begynner med linux-programvare. Adobe først og fremst for min del, samt Apple hvis jeg er i det kresene hjørnet (Aperture/Logic/FinalCut). Apple er det vel heller tvilsomt at kommer til å gi ut linux-programvare med det første. På andre områder dekker open source programmer fint mine behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå