Xecuter Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Flytta litt på partisjonene siden jeg hadde en 40 GB harddisk med en annen distro som jeg ikke brukte. Har ordnet Grub, og satt eierrettigheter til hjemmemappa, /tmp, og /var/log. Er det andre mapper jeg bør fikse rettigheter til? Alt ble eid av root før jeg gjorde noe, mistenker at dette kan skape problemer. Har også problem at jeg må restart /etc/init.d/networking etter hver boot. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 fstab må vel endres dersom partisjonene har flyttet på seg. Ørjan... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Det har jeg jo selvfølgelig ordnet, ellers så ville jeg ikke skrevet her. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Ingenting er selvsagt. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Bump. Hvordan skal eierrettighetene være i /var/log/ og /etc/init.d/? Må manuelt restarte networking og proftpd etter hver oppstart. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Det som ligger under /etc/init.d skal uten unntak være eid av root, vil jeg tro. /var/log varierer litt, da det kan være prosesser som skal logge som ikke kjører som root, og trenger å kunne skrive til en fil under /var/log med "sitt" brukernavn. Edit: Dette burde forøvrig ikke være et problem om ting blir kopiert riktig. Bruk parameteren -a til cp for å bevare eierrettigheter, eller bare stapp alt inn i et tar-arkiv, og pakk det ut på rett plass (da blir også rettigheter osv bevart). Endret 3. mars 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Edit: Dette burde forøvrig ikke være et problem om ting blir kopiert riktig. Bruk parameteren -a til cp for å bevare eierrettigheter, eller bare stapp alt inn i et tar-arkiv, og pakk det ut på rett plass (da blir også rettigheter osv bevart). Ja du er ca 2 uker for sent ute. Men hvorfor vil ikke networking starter riktig da? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hva slags feilmeldinger får du da? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 * Reconfiguring network interfaces... There is already a pid file /var/run/dhclient.eth1.pid with pid 6865 killed old client process, removed PID file * Stopping ftp server proftpd [ OK ] * Starting ftp server proftpd - error: /var/log/proftpd is a world writeable directory - Fatal: SystemLog: you are attempting to log to a world writeable directory on line 87 of '/etc/proftpd/proftpd.conf' [fail] Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Ingen idé? Hvordan skal eierrettighetene være under /var ? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Min er drwxr-xr-x 17 root root 4.0K 2008-02-11 15:20 var Ørjan... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Hva med /var/lib/? Problemet er dette: Unable to complete wizard: Unable to create a new virtual machine: No permission to perform this operation.. Antar at det er eierrettighetene i /var/lib/vmware som er feil. Endret 9. mars 2008 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) * Stopping ftp server proftpd [ OK ] * Starting ftp server proftpd - error: /var/log/proftpd is a world writeable directory - Fatal: SystemLog: you are attempting to log to a world writeable directory on line 87 of '/etc/proftpd/proftpd.conf' [fail] Kan noen hjelpe meg med denne? Trenger å få opp ftp-servern. Endret 15. mars 2008 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå