Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei Jeg kommer ikke på nett med min PS3! Jeg har internettforbindelse på min pc men når jeg drar kabelen til Ps3 så får jeg ikke forbindelse. WTF! Må jeg gjøre forbindelsen manuelt med IP adresse osv? Men dette har jeg ikke peiling på. Når den sjekker automatisk IP adresse så gir den opp etter en stund. Hva er feil? Noen som kan hjelpe? Jeg har byttet internettleverandør. MEd den forrige så fikk jeg ingen problemer med Ps3 på Playstation store, men nå funker det ikke. Har det noe med at jeg har internett via tv-kabel nå og før via telefonkontakten? Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har du sjekket at nettverkskabelen din er i orden? Du må også gå inn på innstillingene (som er ekstremt enkle på ps3) og ordne slik at den ikke står på trådløst nettverk. Har du kabelen direkte fra kabe boksen og inn i ps3? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg lurer litt på en annen ting. Jeg har trådløst nettverk på PC-en og jeg har hørt at det er en innebygd routerpå playstation, inne i konsollen slik at en slipper alle ledningene. Men når jeg går inn på Playstation Store så kommer det opp en tekst: ``Connect ethernettcabel``. Må jeg da ha en kabel fra PC-en til playstation eller er det noe i innstillingene jeg må trykke på?? Lenke til kommentar
nemiarwen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg lurer litt på en annen ting. Jeg har trådløst nettverk på PC-en og jeg har hørt at det er en innebygd routerpå playstation, inne i konsollen slik at en slipper alle ledningene. Men når jeg går inn på Playstation Store så kommer det opp en tekst: ``Connect ethernettcabel``. Må jeg da ha en kabel fra PC-en til playstation eller er det noe i innstillingene jeg må trykke på?? PS3 har innebygd trådløst kort. Så dersom det har trådløst internett hjemme så skal det ikke være noen problem å få til dette. Du må inn i instillinger på PS3 og velge trådsløst LAN. Deretter så gikk alt av seg selv hos meg ihvertfall... Jeg fikk opp beskjed om "connect ethernetcabel" jeg også, men når jeg satt den opp trådløst så forsvant denne beskjeden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Har du sjekket at nettverkskabelen din er i orden? Du må også gå inn på innstillingene (som er ekstremt enkle på ps3) og ordne slik at den ikke står på trådløst nettverk. Har du kabelen direkte fra kabe boksen og inn i ps3? Ja kabelen jeg bruker på min pc er den samme som jeg bruker på PS3, har internett på min pc men ikke på ps3. Det står ikke på trådløst nettverk, men kabel Ja kabelen går direkte fra modem til ps3 Jeg skjønner det ikke, tidligere hadde jeg nextgentel og da stappet jeg inn kabelen i ps3 og jeg var på nett. Nå med ny leverandør (samme som min kabeltv) går det ikke! Hva er forskjellen? Det er jo vanlig bredbånd begge 2!! Endret 27. februar 2008 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er mulig at du må koble til en router for å få dette til å funke siden du bruker internett fra kabelboks. Vil faktisk tro du trenger router uansett hvor du får nettet fra.. Lenke til kommentar
ballik Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg får DMS-feil når jeg kobler min ps3 med ethernetkabelen. Trådløst har jeg ikke. Ethernetkabelen gir meg internett på pcen, men ikke ps3... HJELP!! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 . Nå med ny leverandør (samme som min kabeltv) går det ikke! Hva er forskjellen? Det er jo vanlig bredbånd begge 2!! Å nei du, hvis du har nå bredbånd gjennom kabel-tv kabelen så kan det fort være andre regler som gjelder. Nå kan du fort sitte med ett kabel-modem (ikke router) som bare deler ut EN IP-adresse og det kun til første enheten som blir plugga på etter en reboot av modemet. Er det Canal Digital eller Get eller noen andre du har. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Takk Topguy! Når jeg restarta modemet før jeg kobla til kabelen i PS3 så gikk det bra! Da fant ps3 innstillingene automatisk. Men jeg måtte restarte modemet igjen når jeg koble kabelen i PC-en igjen eller funka ikke internett på den, akkurat som på ps3'en. 1 IP adresse hørtes logisk ut ja. Sikkert samme problemet for deg, ballik. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Jeg lurer litt på en annen ting. Jeg har trådløst nettverk på PC-en og jeg har hørt at det er en innebygd routerpå playstation, inne i konsollen slik at en slipper alle ledningene. Men når jeg går inn på Playstation Store så kommer det opp en tekst: ``Connect ethernettcabel``. Må jeg da ha en kabel fra PC-en til playstation eller er det noe i innstillingene jeg må trykke på?? PS3 har innebygd trådløst kort. Så dersom det har trådløst internett hjemme så skal det ikke være noen problem å få til dette. Du må inn i instillinger på PS3 og velge trådsløst LAN. Deretter så gikk alt av seg selv hos meg ihvertfall... Jeg fikk opp beskjed om "connect ethernetcabel" jeg også, men når jeg satt den opp trådløst så forsvant denne beskjeden. Jeg har skiftet mye i innstillingene, skrivd inn ip adresse osv. men alikevell fungerer det ikke. Når ps3'en tester nettverket på slutten av innstillingene går tiden ut og alt avbrytes. Ser at det står noe med DHCP,DNS og andre ord som er ukjente for meg. Hadde vært fint hvis noen hadde lagd en liste over hva jeg skal ha på innstillingene Trenger hjelp!! Endret 29. februar 2008 av PeaceOwner Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 "Jeg har skiftet mye i innstillingene, skrivd inn ip adresse osv. men alikevell fungerer det ikke. Når ps3'en tester nettverket på slutten av innstillingene går tiden ut og alt avbrytes. Ser at det står noe med DHC,DNS og andre ord som er ukjente for meg. Hadde vært fint hvis noen hadde lagd en liste over hva jeg skal ha på innstillingene Trenger hjelp!! " Den testen på slutten der består av 4-5 trinn.... hvilket trinn henger den på? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Er ikke hjemme nå ,men skal sjekke i morra! Er nemlig ikke helt sikker. Endret 29. februar 2008 av PeaceOwner Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Er på trinnet hvor den søker etter ip:adresse og nettverkskobling. Det er det som kommet opp. Ettersom det lyser grønt ved siden usb inngangene trodde jeg at jeg var på nett. Men da jeg gikk inn på nettleser kom det opp: Ugyldig og et nummer. Slik ser forbindelsesstatuen ut: Internettforbindelse: aktivert Forbindelsesmetode: trådløs Signalstyrke: ingen forbindelse SSID:****** BSSID: Kanal: Sikkerhet: WPA-PSK/WPA2-PSK Adressesintsilling: auto IP adresse: auto Subnetmaske: auto standar.router: auto PrimærDNS:auto UPNP: aktivert Sekundær-DNS: auto MTU: auto Proxyserver: Bruk ikke Need help!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå