Lu87 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det har seg da sånn at PC-en rebooter når jeg kommer til innloggins-skjermen til xp,ett nanosekund eller noe før den booter er det blåskjerm med en eller annen feilkode,rekker ikke lese den. Ihvert fall,-DFi LANPARTY PRO875B rev. B - hovedkort -steinalder hdd og 125w strømforsyning(følgte med kabinettet) -3 GHz intel,husker ikke i hue hvem serie eller no sånn,singel-core ihvertfall -ATi All-IN-Wonder 800x skjermkort -2gig ram,en crucialbrikke på en gig og to corsairbrikker på 512 hver. Ikke noe og skryte av akkurat men,har prøvd med en annen strømforsyning,annen hard-disk,testa alle rambrikkene,skjermkortet har ikke blitt brukt. Til ingen nytte egentlig noe av det.. =/ Det hele begynte når det der fine msn-virus greia gikk,noe jeg er redd havna inni der en plass. Hadde vært veldig flott om noen kunne kommet med noen innspill =) Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Formater harddisk og reinstaller operativsystem. Fungerer forresten safemode ? Sannsynligvis laster du en driver som er skadd eller som ikke er kompatibel med hardware. Endret 27. februar 2008 av lurerpaa Lenke til kommentar
Lu87 Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Formater harddisk og reinstaller operativsystem. Fungerer forresten safemode ? Sannsynligvis laster du en driver som er skadd eller som ikke er kompatibel med hardware. Som sagt,prøvde med ny fin samsung spinpoint-disk,blei ikke litt forskjell engang. Hvordan kan jeg da finne ut åssen driver det er når jeg ikke rekker og se den feilmeldinga,har prøvd og pausa den også,funker ikke Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Som sagt,prøvde med ny fin samsung spinpoint-disk,blei ikke litt forskjell engang. Skjønner ikke helt hva du mener med dette. Hvis du har en helt ny blank harddisk så har du i alle fall formatert den og startet installasjon av operativsystemet, antar at du bruker XP. Hvor i denne installasjonen er det da du opplever blåskjerm og restart ? Hvordan kan jeg da finne ut åssen driver det er når jeg ikke rekker og se den feilmeldinga,har prøvd og pausa den også,funker ikke Tidlig blåskjerm og umiddelbar restart kan ha mange årsaker. En skadd HAL.DLL fil som lastes svært tidlig i oppstarten av XP kan f.eks gi dette symptomet. XP CD-en har en funksjon som heter "F2 R Recovery Console?" om jeg ikke husker feil. Via konsollkommandoer kan man bl.a fikse ødelagte systemfiler eller MBR. Ellers kan det jo tenkes at en av de aldrende komponentene dine f.eks hovedkort eller en innebygd nettverkschip har "tatt kvelden" og gir reboot når man laster driveren for denne ødelagte komponenten. Dårlig/ødelagt RAM gir alltid ustabilt system med fare for plutselig reboot, sjekk i alle fall om du kanskje burde stille inn RAM-volten manuelt i BIOS. Det finnes også bootbare CD'er med programmer som kan teste minnet ditt. Du har flere ulike typer RAM brikker som kan gi problemer, kanskje du skulle prøve med kun en om gangen. Andre årsaker jeg kan komme på er at man i BIOS setter SATA kontrolleren feilaktig til RAID eller AHCI modus, men a man tidligere har glemt eller unnlatt å laste de nødvendige "F6 TXT mode" driverene under installasjon av XP. Dette kan du jo i alle fall sjekke i BIOS, sett SATA kontrolleren til IDE eller PATA mode som det visstnok heter. Strømforskyningen din er i alle fall skral, men om du har testet med annen kraftigere PSU bør du kunne utelukke dette. EDIT Skirveleif Endret 28. februar 2008 av lurerpaa Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Gjør dette så kan du skrive ned stop coden. Kontrollpanel->system->avansert->oppstart og gjenoppretting->systemfeil Fjern hake V "starte på nytt automatisk" Liten minnedump (64kb) %SystemRoot%\Minidump Det hele begynte når det der fine msn-virus greia gikk,noe jeg er redd havna inni der en plass Ja nå har du prøvd med en ny hdd ser jeg, For se på en logg fra den gamle da. Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Do a system scan and save a logfile" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Endret 28. februar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå