Thewiz Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Har merket at det har kommet en del treningslogger/dagbøker her inne nå. Så jeg tenkte at jeg kunne lage min egen lille tråd om min styrketrening. Info Alder: 17 år Høyde: 1.87cm Vekt: 81kg Treningstart: 20. Aug 2007 Jeg tar gjerne imot tips og kommentarer på treningsprogrammet mitt og kosthold. Jeg har prøvd mye forskjellige programmer, som split/fullkropp/RYP/5x5 og per i dag har jeg et tung/lett treningsprogram av forskjellige muskler (les under) og ettertrening av muskler jeg har tatt som ''tung'' før i uka. Øvelser Bryst: Benkpress, skråbenk, Cable-cross, Armhevinger Rygg: Nedtrekk, Low Row, Markløft Bein: Knebøy Biceps: Stående Stangcurl med EZ-stang, Manualer Triceps: Cable, Manual bak hodet, French press Skuldre: Skulderpress med manualer, skulderpress i smithmaskin, Iso-lateral Treningsprogram per dags dato Dag1: Tung Bryst og Bein Dag2: Tung Biceps og Triceps Dag3: Tung Skuldre Dag4: Lett Bryst, bein, biceps og triceps Dag5: Tung Rygg og lett skuldre Dag6: Fri Dag7: Fri (Tung = Kjører en tung treningsøkt for valgt muskel, Lett = Kjører en lett treningsøkt for valgt muskel.) Kosthold Dette er ikke mye å skryte av, da jeg ikke har satt opp et fast kosthold jeg bruker å holde meg til. Jeg spiser som regel en god frokost som inneholder brødskiver, melk, havregryn og frukt. Samme til lunsj. Middag går det mye i egg, kjøtt, fisk og grønnsaker. Til kvelds spiser jeg ikke så mye, men prøver å få i meg 2-4 brødskiver med kjøttpålegg og melk til. Bilder og treningslogger kommer. -Thewiz Har valgt å avslutte styrketrening inntil videre, da jeg ikke har kommet tilbake til trening på en stund pga langvarig sykdom. I'll be back someday Endret 1. mai 2008 av Thewiz Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Heisann! Jeg trodde først jeg hadde kommet inn på min egen treningsdagbok. Hehe Har du glemt å forandre treningsstarten til din egen treningstart eller er det tilfeldig at du har startet akkurat samme dag som meg? Ser du kjører du samme treningsopplegg som meg. Lenge har du gjort det? Ellers ser jeg du har veldig likt kosthold som meg også. Ingenting galt å ha samme opplegg, det er derimot spennende å se hvordan framgangen din blir med omtrent samme opplegg. Stå på Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Tung Bryst og bein Benkpress 60kgx6 60kgx6 65kgx6 70kgx4 70kgx2 (hadde ingen støtte på denne, så ble bare 2 rep.) Skråbenk i Smithmaskin 40kgx8 40kgx6 50kgx4 50kgx4 Cable-cross (Her vet jeg faktisk ikke hvor mye jeg løfter ^^) Vekthakk nr.5 x 10 Vekthakk nr.6 x 8 Vekthakk nr.6 x 8 Vekthakk nr.6 x 8 Armhevinger 20 15 Knebøy 50kgx10 50kgx8 50kgx8 60kgx6 Dagens trening gikk helt fint egentlig, har ikke trent bein på en god stund og har merket jeg har gått ned forbausende mye egentlig. Ellers en grei trening. Noen innspill? Stå på Ja, må innrømme at den er ganske lik din treningsdagbok, Lambada Men jeg skal ikke legge skjul på at programmet jeg kjører nå fungerer utmerket. Vi startet faktisk på samme dato, litt rart egentlig. ^^ Noen tips/erfaringer, så langt Lambada? Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Er vel egentlig bare å kjøre på og prøve minst mulig å hoppe over øvelser. Ellers ser det ut som du er ca der jeg var når jeg begynte å trene. Så er det spennende hvor langt du kommer på 7 mnd. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Tung Biceps og triceps Stående Stangcurl med EZ-stang 34kgx6 34kgx6 34kgx6 34kgx8 Manualer 32kgx10 (samlet, 16kg i hver hånd) 32kgx8 32kgx8 28kgx8 Cable (Triceps) Vekthakk nr. 12x8 Vekthakk nr. 11x6 Vekthakk nr. 11x8 Vekthakk nr. 11x10 French press 24kgx6 29kgx6 29kgx6 29kgx6 Manual bak hodet 10kgx15 10kgx15 12kgx10 12kgx10 Flott trening i dag, syns jeg fikk til French pressen ganske godt og kjente det godt i triceps etterpå. Synspunkter? Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Imponerende at du tar det samme i hantler som du tar med EZ-stang. Selv om jeg kjører 55kg i EZ-stangcurl så har jeg ikke sjans med 28kg hantler. Er det stående med vridning? Der du skriver cable, er det toarms kabelcurl? Det er mange bicepsøvelser i kabel. Skriv franskpress! På engelsk heter den Skull crusher så french press blir helt feil. Ellers er det bare å stå på Endret 29. februar 2008 av Lambada Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du kjører mange isolasjonsøvelser på triceps, noe som er helt greit, men skal jeg anbefale deg en ting så prøv ut dips som et alterantiv til en av disse, evt ta den fra benk og det ikke er stativ der du trener. Du får da brukt fremsiden av skuldrene og litt bryst i tillegg, fin "baseøvelse". En øvelse jeg anbefaler for bena er utfall, f.eks på\fra stepkasse. God for støttemusklene og du kan få bedre trening for baken om du kjører på kasse sammenlignet med knebøy (med mindre du kjører ass to grass der da). Anbefaler deg i størt mulig grad å droppe alle øvelser i apparater hvor bevegelsesbanen du løfter etter er låst da dette kobler ut støttemuskulatur og ofte gir en unaturlig utførelse sammenlignet med frie vekter. Om du har mulighet til det så er skråbenk med manualer bedre enn skråbenk i smith. Ellers synes jeg at programmet ditt ser bra ut, et av de klart bedre nybegynnerprogrammene jeg har sett! Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Imponerende at du tar det samme i hantler som du tar med EZ-stang. Selv om jeg kjører 55kg i EZ-stangcurl så har jeg ikke sjans med 28kg hantler. Er det stående med vridning? Der du skriver cable, er det toarms kabelcurl? Det er mange bicepsøvelser i kabel. Skriv franskpress! På engelsk heter den Skull crusher så french press blir helt feil. Ellers er det bare å stå på Takk for det. Jeg tar ikke alt jeg har i på den EZ-stangen, kan legge på mer vekt uten å kollapse midt i et sett hvis du skjønner. 34kg på EZ-stang, også tar jeg sittende (på benk med støtte til ryggen (90grader)) 16kg-18kg i hver hånd. Som blir da 32kg og 36kg samlet. Er ikke mye vridning hos meg egentlig. Tar de opp og ned helt rett (180grader). Jeg bruker ikke Cable på Biceps, da jeg føler det blir litt merkelig øvelse. ^^ (Skal prøve å beskrive hvordan jeg tar Cable på Tricepsen: Jeg bruker kun den ene Cablen og setter på en rett stang hvor jeg plassérer begge hendene på og skyver nedover ved hjelp av triceps. Armene i 90grader i startposisjon og 180 i sluttposisjon) Franskpress it is Du kjører mange isolasjonsøvelser på triceps, noe som er helt greit, men skal jeg anbefale deg en ting så prøv ut dips som et alterantiv til en av disse, evt ta den fra benk og det ikke er stativ der du trener. Du får da brukt fremsiden av skuldrene og litt bryst i tillegg, fin "baseøvelse". En øvelse jeg anbefaler for bena er utfall, f.eks på\fra stepkasse. God for støttemusklene og du kan få bedre trening for baken om du kjører på kasse sammenlignet med knebøy (med mindre du kjører ass to grass der da). Anbefaler deg i størt mulig grad å droppe alle øvelser i apparater hvor bevegelsesbanen du løfter etter er låst da dette kobler ut støttemuskulatur og ofte gir en unaturlig utførelse sammenlignet med frie vekter. Om du har mulighet til det så er skråbenk med manualer bedre enn skråbenk i smith. Ellers synes jeg at programmet ditt ser bra ut, et av de klart bedre nybegynnerprogrammene jeg har sett! Har vurdert å legge inn dips, og tror kanskje jeg også gjøre det. Takk for tipset Utfall er notert. Jeg bruker ikke slike apparater hvor som du sier bevegelsesbanen er forhåndsbestemt, så den er grei. Dagens trening legger jeg ut litt senere. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Tung skuldre Skulderpress med manualer 28kgx8 32kgx6 32kgx6 32kgx6 36kgx6 ''Shoulder Press'' -Maskinen Vekthakk nr. 8x8 Vekthakk nr. 8x8 Vekthakk nr. 9x8 Vekthakk nr. 9x8 Iso-lateral Vekthakk nr. 9x8 Vekthakk nr. 9x8 Vekthakk nr. 10x6 Vekthakk nr. 10x6 Veldig kort trening i dag (egentlig gårsdagens trening), men fin skuldertrening. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Har faktisk blitt rammet av sykdom, så kan dessverre ikke trene så mye jeg selv vil denne uka. Oppdateringer kommer. Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Sykdom er noe dritt. Bare spis godt imens så minimerer du nedgangen. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Har hatt halsbetennelse, noe som gjør meg veldig ute av form osv. Men satser på å komme tilbake til trening i løpet av uka som kommer EDIT: Var hos legen da jeg ikke følte meg bedre. Diagnosen var visst kyssesyke. Dere kan jo tenke dere hva som skjedde da, treningsforbud i minst 3 mnd sa legen. Fucking great. Endret 1. mai 2008 av Thewiz Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Stenges etter ønske fra trådstarter. Om den skulle ønskes åpnet igjen rapporterer du tråden på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg