Gå til innhold

Cerwin-Vega CLS-12 - Noe og satse på?


Anbefalte innlegg

CLS (den du valgte i utgangspunktet) skal være noe mer brutal etter det jeg har hørt. Dimensjonene er også noe større på CLS. Virker ellers som lite forskjeller,er oppsatt at de går like dypt og er ca like følsomme.

 

Er bra at du leser gjennom guidene og setter deg inn i ting. Gjør det mye lettere å vite hva man skal se etter i jungelen stereoprodukter er for tiden. Les gjerne guiden øverst på denne siden for å lettere skjønne forskjellene fra høyttaler til høyttaler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, så det er bare dimensjonene og utformingen på kassen som er forskjellig?

 

Blir veldi mye spørsmål hær, men er vell bedre det enn att jeg lager en topic for hver:D

 

Klarer denne forsterkeren klare og drive CERWIN-VEGA VE-15F?

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...rker_grafit.htm

 

Eller trenger du noe litt sykere for og drive 15tommeren?:)

Endret av ole_kristian_
Lenke til kommentar

CLS har vel strengt tatt ikke horndiskant? Den har en vanlig softdomediskant plassert i en slags horn-form. Har forresten selv CLS-12 og synes lyden er helt grei. Ikke like fin diskant som i de forrige høyttalerne mine (de hadde metalldomediskanter) men de har fyldigere lyd og spiller klart selv når volumet får dører til å åpne seg og ting til å falle ned fra hyller. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil råde deg til å heller gå ned på høyttaler"kvaliteten" og opp på forsterkerkraften.

Den lappen du sparer på å kjøpe VE kan du spytte inn for å få en C355BEE i stedenfor C325BEE.

 

Det vil være en bedre løsning tror jeg.

 

Men EGENTLIG synes jeg du bør kjøpe noe annet enn CV ... :whistle:

Har den tanken aldri slått deg?

 

EDIT: jeg synes heller du bør gå for enten B&W DM685 eller Dali Concept 6 som du kjører på en NAD C355BEE

Det havner omtrent på ditt prisnivå, og gir et godt utgangspunkt.

Gulvhøyttalerene vil naturlig nok gi mer bass, men stativhøyttalerene spiller penere.

Vi har ganske lik musikksmak, og jeg trives veldig godt med mine B&W stativhøyttalere, selv om en sub skal på plass så snart jeg har råd ;)

En subwoofer som jeg vurderer sterkt, og som skal gi mye og god bass for pengene, er XTZ 99 W10.16 som koster 3000 + frakt. (kommer også i sort pianolakk, til samme pris)

 

Det beste rådet er kan gi er å lytte selv.

Kom deg ned i butikken og lytt til så mange forskjellige løsninger du kan, og får råd.

Husk også at bassen sannsynligvis vil være kraftigere hjemme hos deg, er rommet er mindre, og høyttalerene sannsynligvis vil kunne plasseres i hjørner.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

1 watt er 1 watt, det er ikke snakk om noen ekte eller falske.

Det det er snakk om, som det virker som at noen kan glemme av og til,(inkludert meg), er at det kun er oppgitte watt vi "krangler" om.

 

Min NAD C320BEE har strømforsyning nok til å levere 103W eller noe per kanal, men den er jo ikke noe superkraftverk ...

En forsterker er ikke bare strøm, det viktigste av alt er hvor mye overskudd den har av krefter.

Akkurat nok krefter er bedre enn for lite, men det er bedre med "for mye", eller mer enn du trenger for å si det på en riktigere måte.

 

Jeg tror det er det Lefse vil frem til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...