Gå til innhold

Cerwin-Vega CLS-12 - Noe og satse på?


Anbefalte innlegg

Hei, lurer litt på og kjøpe nye høytalere, og fant disse på hifiklubben.no : http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm

 

Noen meninger om høytalerene?

 

Klarer denne forsterkeren og drive dem?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329709

 

Vet det er en sugen forsterker, men har ikke råd til noe bedre ATM.

 

Takk:)

Endret av Skagen
Caps i emnetittel.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal spille høyt er vel det de riktige høytalerne for deg.

Er du mer av typen som "lytter" til klassisk og jazz finnes det nok mange bedre alternativer.

Cerwin er fine høytalere til å spille høy vorspiel-musikk :)

 

Jeg har et par av den gamle Cerwin-Vega VS-serien og de er veldig lettdrevne, kjører den forrige Eltax modellen på de uten problemer.

Lenke til kommentar

Forsterkeren klarer neppe å drive de høyttalerene ordentlig.

Du vil nok få lyd, siden du er keen på CV så vil nok forsterkeren og høyttaleren ryke før du kommer opp i det volumet du vil ha.

Kjøp heller ny forsterker brukt i første omgang.

Du kan også se på Klipsch de krever mye mindre forsterker for å spille bra.

Og jeg syns at Klipsch er en helt annen klasse enn av CV er.

Lenke til kommentar
Hvis du skal spille høyt er vel det de riktige høytalerne for deg.

Er du mer av typen som "lytter" til klassisk og jazz finnes det nok mange bedre alternativer.

Cerwin er fine høytalere til å spille høy vorspiel-musikk :)

 

Jeg har et par av den gamle Cerwin-Vega VS-serien og de er veldig lettdrevne, kjører den forrige Eltax modellen på de uten problemer.

 

 

Jeg hørrer på rock, og metal for det meste:)

 

Hvilke Cerwin-vega høytalere har du?:) og hvilken av Eltax'ene har du?:D

 

Forsterkeren klarer neppe å drive de høyttalerene ordentlig.

Du vil nok få lyd, siden du er keen på CV så vil nok forsterkeren og høyttaleren ryke før du kommer opp i det volumet du vil ha.

Kjøp heller ny forsterker brukt i første omgang.

Du kan også se på Klipsch de krever mye mindre forsterker for å spille bra.

Og jeg syns at Klipsch er en helt annen klasse enn av CV er.

 

Okei, men det jeg tenker på er og kjøpe høytalerene nå+en billig forsterker... og etter hvert bytte ut forsterkeren... til sommeren sansynligvis.

 

Jeg vill vell ikke sprenge høytaleren om jeg spiller høyt med denne forsterkeren?

 

Takk:)

Lenke til kommentar

Det er nettopp det du vil.

Den største årsaken til sprengte høyttalere er vel for svake forsterkere.

 

For hvis forsterkeren er svak, (eller bare dårlig designet/konstruert), vil den miste kontroll over basselementet, vrenge eller klippe lyden.

 

Jeg vil heller råde deg til å investere i brukte komponenter, og få noe skikkelig bra nå med en gang.

Har litt for dårlig tid til å finne noe for deg nå, men hvis ingen kommer med noe fornuftig innen i kveld, så skal jeg se hva jeg finner. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke penger til en DYR forsterker akuratt nå, ser dere linker til forsterkere til 7-8k.. det er ikke aktuelt akuratt nå..

 

Har lest på nette om den "billig" forsterkeren, det sier seg selv att den ikke yter 6x210watt.

og det att du må se på strømforsyningen, for mange av forsterkerne på feks 5x100watt, kun har en strøm-forsyning på 450watt:D og det går da selvfølgeli ikkje!!

 

Men Eltax forsterkeren har 500watts strøm-forsyning, og skal visst være grei til og være Eltax!!

 

Har i alle år spillt musikk med for små forsterkere, har aldri tatt liv av en eneste høyttaler!.. spilte i flære år med en 110wats forsterker fra 80tallet, og da hadde jeg Jamo Studio 180, og det funket alletiders, måtte bare skru litt ned om det komm U-lyder eller lignende!:)

Endret av ole_kristian_
Lenke til kommentar

Selg rett MC'en :p

Nei da. Du har jo NAD C325BEE tror det burde gå.

Ellers så er det jo mange som snakker pent om ALTO MAC 2.4 jeg kan ikke ta stilling til det da jeg kun hører på PA når jeg er på byen eller på konsert. Men funker sikkert fint, er jo litt samme stilen som CV.

 

Ellers er det ikke dumt å finne noe brukt.

Om du skal spille musikk fra PCen kan du jo bruke den som forforsterker å kjøpe Rotel RB-981 Effekt forsterker

Lenke til kommentar
Jeg har ikke penger til en DYR forsterker akuratt nå, ser dere linker til forsterkere til 7-8k.. det er ikke aktuelt akuratt nå..

 

Har lest på nette om den "billig" forsterkeren, det sier seg selv att den ikke yter 6x210watt.

og det att du må se på strømforsyningen, for mange av forsterkerne på feks 5x100watt, kun har en strøm-forsyning på 450watt:D og det går da selvfølgeli ikkje!!

 

Men Eltax forsterkeren har 500watts strøm-forsyning, og skal visst være grei til og være Eltax!!

 

Har i alle år spillt musikk med for små forsterkere, har aldri tatt liv av en eneste høyttaler!.. spilte i flære år med en 110wats forsterker fra 80tallet, og da hadde jeg Jamo Studio 180, og det funket alletiders, måtte bare skru litt ned om det komm U-lyder eller lignende!:)

Mente ikke at du skulle kjøpe begge forsterkene i annonsen, men by 4k for den ene (C372).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...