ole_kristian_ Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Hei, lurer litt på og kjøpe nye høytalere, og fant disse på hifiklubben.no : http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm Noen meninger om høytalerene? Klarer denne forsterkeren og drive dem? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329709 Vet det er en sugen forsterker, men har ikke råd til noe bedre ATM. Takk:) Endret 27. februar 2008 av Skagen Caps i emnetittel. Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis du skal spille høyt er vel det de riktige høytalerne for deg. Er du mer av typen som "lytter" til klassisk og jazz finnes det nok mange bedre alternativer. Cerwin er fine høytalere til å spille høy vorspiel-musikk Jeg har et par av den gamle Cerwin-Vega VS-serien og de er veldig lettdrevne, kjører den forrige Eltax modellen på de uten problemer. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Forsterkeren klarer neppe å drive de høyttalerene ordentlig. Du vil nok få lyd, siden du er keen på CV så vil nok forsterkeren og høyttaleren ryke før du kommer opp i det volumet du vil ha. Kjøp heller ny forsterker brukt i første omgang. Du kan også se på Klipsch de krever mye mindre forsterker for å spille bra. Og jeg syns at Klipsch er en helt annen klasse enn av CV er. Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis du skal spille høyt er vel det de riktige høytalerne for deg.Er du mer av typen som "lytter" til klassisk og jazz finnes det nok mange bedre alternativer. Cerwin er fine høytalere til å spille høy vorspiel-musikk Jeg har et par av den gamle Cerwin-Vega VS-serien og de er veldig lettdrevne, kjører den forrige Eltax modellen på de uten problemer. Jeg hørrer på rock, og metal for det meste:) Hvilke Cerwin-vega høytalere har du? og hvilken av Eltax'ene har du? Forsterkeren klarer neppe å drive de høyttalerene ordentlig.Du vil nok få lyd, siden du er keen på CV så vil nok forsterkeren og høyttaleren ryke før du kommer opp i det volumet du vil ha. Kjøp heller ny forsterker brukt i første omgang. Du kan også se på Klipsch de krever mye mindre forsterker for å spille bra. Og jeg syns at Klipsch er en helt annen klasse enn av CV er. Okei, men det jeg tenker på er og kjøpe høytalerene nå+en billig forsterker... og etter hvert bytte ut forsterkeren... til sommeren sansynligvis. Jeg vill vell ikke sprenge høytaleren om jeg spiller høyt med denne forsterkeren? Takk:) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det er nettopp det du vil. Den største årsaken til sprengte høyttalere er vel for svake forsterkere. For hvis forsterkeren er svak, (eller bare dårlig designet/konstruert), vil den miste kontroll over basselementet, vrenge eller klippe lyden. Jeg vil heller råde deg til å investere i brukte komponenter, og få noe skikkelig bra nå med en gang. Har litt for dårlig tid til å finne noe for deg nå, men hvis ingen kommer med noe fornuftig innen i kveld, så skal jeg se hva jeg finner. Lenke til kommentar
freke Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Denne skulle nok kunne gi deg nok kraft til å drive CV høyttalerene Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er ikke nødvendig å svi av så mye penger heller, der trenger han en forforsterker også. Send en mail og spør om du kan få kjøpe kun Nad C372 i denne annonsen. Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg har ikke penger til en DYR forsterker akuratt nå, ser dere linker til forsterkere til 7-8k.. det er ikke aktuelt akuratt nå.. Har lest på nette om den "billig" forsterkeren, det sier seg selv att den ikke yter 6x210watt. og det att du må se på strømforsyningen, for mange av forsterkerne på feks 5x100watt, kun har en strøm-forsyning på 450watt:D og det går da selvfølgeli ikkje!! Men Eltax forsterkeren har 500watts strøm-forsyning, og skal visst være grei til og være Eltax!! Har i alle år spillt musikk med for små forsterkere, har aldri tatt liv av en eneste høyttaler!.. spilte i flære år med en 110wats forsterker fra 80tallet, og da hadde jeg Jamo Studio 180, og det funket alletiders, måtte bare skru litt ned om det komm U-lyder eller lignende! Endret 27. februar 2008 av ole_kristian_ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ville heller startet med forsterkerkjøp. Bedre det enn å ende opp med å sprenge høyttalerene fordi du har en for svak forsterker. Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) okei.. Virker som om du kan dette, har lest ijennom "veilederene" du har lagt ut! finnest det er forsterker til under 4k som kan drive dem greit?.. har ikke så mye penger fortiden, brukte nettopp 36k på lett-mc:P.. Takk:) Endret 27. februar 2008 av ole_kristian_ Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Selg rett MC'en Nei da. Du har jo NAD C325BEE tror det burde gå. Ellers så er det jo mange som snakker pent om ALTO MAC 2.4 jeg kan ikke ta stilling til det da jeg kun hører på PA når jeg er på byen eller på konsert. Men funker sikkert fint, er jo litt samme stilen som CV. Ellers er det ikke dumt å finne noe brukt. Om du skal spille musikk fra PCen kan du jo bruke den som forforsterker å kjøpe Rotel RB-981 Effekt forsterker Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har ikke penger til en DYR forsterker akuratt nå, ser dere linker til forsterkere til 7-8k.. det er ikke aktuelt akuratt nå.. Har lest på nette om den "billig" forsterkeren, det sier seg selv att den ikke yter 6x210watt. og det att du må se på strømforsyningen, for mange av forsterkerne på feks 5x100watt, kun har en strøm-forsyning på 450watt:D og det går da selvfølgeli ikkje!! Men Eltax forsterkeren har 500watts strøm-forsyning, og skal visst være grei til og være Eltax!! Har i alle år spillt musikk med for små forsterkere, har aldri tatt liv av en eneste høyttaler!.. spilte i flære år med en 110wats forsterker fra 80tallet, og da hadde jeg Jamo Studio 180, og det funket alletiders, måtte bare skru litt ned om det komm U-lyder eller lignende! Mente ikke at du skulle kjøpe begge forsterkene i annonsen, men by 4k for den ene (C372). Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 aha:) hehe Men er egentli ikke så gira på og kjøpe brukt, da venter jeg heller til jeg får skrapet sammen noe mer peng, og kjøpe nytt:) Noen som vet en Billig forsterkere og anbefale? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ikke til CV CLS-12 nei, og definer gjærne billig Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 finnest det er forsterker til under 4k som kan drive dem greit?.. har ikke så mye penger fortiden, brukte nettopp 36k på lett-mc:P.. Takk:) Tipper rundt 4k Bluum Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvi du bare har råd til den Eltax receiveren til de høyttalrne, så kan du likegodt la være, det kommer til å spille kleint. CV høyttalere er litt kresne på elektronikken faktisk, om det skal spille med noenlunde lydkvalitet. Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 hmm... okei, men vill de FUNKE har ikke så mye og si om jeg ikke får utnytte dem helt, eller halvt for den del, skal ha ny forsterker til sommern! Hva med dem JVC forsterkerene som ligger på komplett? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 NAD C355BEE er det beste jeg kan finne for omtrent 4000. Den skal være kraftig nok til at du relativt sorgløst skal kunne spille høyt Grei, brukt forsterker: NAD 319 Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Takk for all hjelpen folkens:) Lenke til kommentar
ole_kristian_ Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Noen som vet sånn i farten hva forskjellen er mellom http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm som jeg i utgangspunktet har bestemt meg for, og disse? http://www.hifiklubben.no/produkter/hoeytt...talere_sort.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå