-Teddy- Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Skulle gjerne ha muligheten til å vekke en maskin på hjemmenettverket fra en annen plass. Har en WOL GUI som fungerer ypperlig med subnet funksjonen så lenge jeg er hjemme, men jeg får ikke til å bruke varianten som sender en pakke over nettet (som jo egentlig er poenget). Den magiske pakka skal vel sendes til routeren min som broadcaster et den til samtlige maskiner på nettverket, men jeg vet ikke hvordan jeg skal konfigurere routeren. På port forwarding må jeg stadig skrive inn et navn på programmet som skal forwardes, men det er kanskje mest for syns skyld? ... altså at det kun nytter det at jeg husker hvorfor jeg satte opp forwarden? Jeg aner ikke - har ikke peil på hvor mye info som sendes i en slik pakke. Routeren er en Linksys WRT54GC. Jeg fant en link til en kar som visstnok har fått det til, men catcha ikke helt hva jeg skulle gjøre i hans punkt 5. Har prøvd, men fikk det ikke til. (Link) Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Funker fint hos meg. Tror ikke det er mer enn 12 timer en annen spurte om det samme og fikk hjelp. Du kan jo sjekke ut hvilke tips han fikk. Direkte link.Der er en søk funksjon på dette forumet som til visse tider er sterkt undervurdert. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Søkte på "Wake on Lan", men fant ikke svar på problemet mitt. Han har nemlig kalt tråden Wake on Wan. Problemet var at jeg ikke hadde gitt maskinen statisk ip i routeren, kun på maskinen. Porten var allerede åpen, omvendt problem av karen i den andre tråden. ^^ Problemet er løst. Takk for hjelpen! Endret 27. februar 2008 av -Teddy- Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Så bra at det ordnet seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå