Gå til innhold

Eric Clapton til Koengen i Bergen 6. august

noodles

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste mandag, eller 24.02? Dette blir bra. Det gjorde opp for at Police-konserten på Valle Hovin ble avlyst, for å si det sånn.

Edit: Never mind. Det viste seg at konserten gikk parallelt med Øyafestivalen. Pokker.

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar

Da var billettene i boks!

Gleder meg stort!

Så Clapton i Spectrum i 95 (ca) da han turnerte med bluesen sin, så nå håper jeg å få høre de gode klassikerene også!

*edit: WOW! bestilte billettene i går morges kl 09.15, og i dag lå de i postkassen!

Endret av Montgomery
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei! Hver gang jeg tidligere har spurt mamma og pappa om å få dra på konsert har de sagt nei. De sa nei til The Rolling Stones, de sa nei til The Doors, ja de sa til og med nei til Bruce Springsteen. Men endelig har jeg overtalt dem til å bli med på Eric Clapton-konserten. Noen som vet om det er flere biletter til salgs (utenfor svartebørsen).

Lenke til kommentar

Da var bilettene bestilt! Gleder meg som en jækel i suppebollen! Noen som kan settet? Håper personlig han spiller mest fra 60-og70-tallet og dropper det senere. Håper på favoritter som Chicago, Cocaine, Layla også selvsagt en del fra Cream-perioden. Har ikke hørt så mye på Clapton før, kun enkeltsanger. Noen som har et kakende album å anbefale?

Lenke til kommentar

Det værste er ikke lyden fra bandet / scenen (dog denne og er som regel veeldig høy), men lyden av publikum. Hvis man står midt i folkemengden, og vokalisten roper "Let me hear you make some noise!" eller noe sånt, da er det nesten smertefullt.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Noen som vet sånn ca. hvor høyt lydnivået vil være? Pappa påstår at det vil bli så høyt at det er fare for å miste hørselen. Stemmer dette?

Nå har ikke jeg vært på Eric Clapton konsert før men jeg har vært på MetallicA 2 ganger, og der var det fare for og få litt nedsatt hørsel tror jeg men for og miste den tror jeg ikke. Brukte ørepropper bare halve konserten og har hørte ikke så godt etter konserten men nå er det helt bra igjen, men jeg anbefaler at du bruker ørepropper vist det er like høyt eller høyere en MetallicA(Det tror jeg nokk det er..)! Sry for off-topic.

Lenke til kommentar
Noen som vet sånn ca. hvor høyt lydnivået vil være? Pappa påstår at det vil bli så høyt at det er fare for å miste hørselen. Stemmer dette?

Generelt sett nei, går du på en konsert i ny og ne så vil ikke hørsel ta nevneverdig skade av det.

Men du trenger ikke sette deg foran PA'n på konserten heller! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Eric's band features Chris Stainton (keyboards), Doyle Bramhall II (guitar / vocals), Willie Weeks (bass), Abe Laboriel Jr (drums), Michelle John (backing vocals) and Sharon White (backing vocals).

Ikke den offisielle hjemmesiden, der står det lite, men ihuga fanboys har jo ofte bedre kontroll på ting enn artisten selv.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Clapton blir bare bedre og bedre med årene. Fantastisk konsert! Syntes dog at publikum (der bak hvor jeg stod) var rimelig uengasjert. Det samme kan vel også sies om artisten. Heldigvis spilte han det meste som er verdt å høre. Litt lite Cream, men Crossroads var jo herlig. Likte også godt Hoochie Coochie Man, Cocaine og Before you escuse me. Noen som tok filmer forresten. Noen påstod at det var noen lenger bak som hadde rigget opp et svært kamera?

Lenke til kommentar

Syntes konserten var som så. Det så ut som at Clapton kjedet seg, og bare ville få det overstått. Publikum virket også uengasjerte, stod faktisk bak to damer som stod med ryggen mot scenen og diskuterte stekepanner midt under konserten.

Det som reddet konserten for min del var bandet, og da spesielt trommisen, som gav alt, og viste tydelig at han hadde det forbanna gøy. Gitaristen, som forøvrig var prikk lik Tony Almeida i 24, leverte også varene. Alt i alt en helt grei konsert, dessverre ikke det helt store som det kunne vert. Står til en firer på terningen.

Lenke til kommentar
Gitaristen, som forøvrig var prikk lik Tony Almeida i 24.

Haha, jeg var visst ikke den eneste som tenkte det. Konserten var herlig, men jeg irriterte meg mye over fulle femti-seksti-åringer som ikke var der for å høre på musikk, men for å skravle om alt annet og drikke seg dritings. Wonderful Tonight blir ikke helt det samme når du har en stygg kjerring som ikke synger med, men skriker helt uten tone. Men Clapton var god, uten tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...