Bruno Mars Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har hatt noen spill og programmer på min bærebare. En acer TravelMate 3282WMXi. For eksempel har vi GTA: SA. Etter noen minutter så får den enten BlueScreen eller programmet bare krasjer og gar tilbake til skrivebordet. Call of Duty 4, Colin McRae:DIRT og Crysis fryser også rett før selve spillet skal starte. Dette har nok noe med at hardwaren i PCen ikke er noe spesielt god. Noen ganger er det office 2007 som "krasjer". Spesialtegnene som for eksempel !"#¤%&/()=? bytter plass på tastaturet. Noen ganger går det ikke ann å lagre dokumentet. Opera browser krajer veldig mange ganger. Og ikke kom her å si "prøv og formater pcen" eller lignende. Denne har vært inne på repeasjoner 20++ ganger siden jeg fikk den for 1,5 år siden. Formatert utallige ganger, og mange dokumenter er tapt. Har sett mange ganger popup om feil med CLI.exe. Og mange ganger, spesielt etter oppstart fra dvalemodus, at .NET Framework har krasjet. På den siste formateringen (som skjedde idag) så kom den uten tilleggsprogrammene som har pleid å følge med. Sankker om programmene fra Acer. ePOWER, ePERFORMANCE manager, lounch manager OSV. Så jeg bestemte meg for å legge det inn manuelt fra Acer sine hjemmesider da. Innstalerte ePOWER. Men når jeg skulle innstalerte ePERFORMANCE, så kom det opp en "feil"melding om at Acer Empowering Technolegy Framework måtte innstaleres først. Vet ikke helt hva det er, men jeg har ikke innstalert det enda. Hmm... Kan det være problemet? På pven nå, under legg til/fjern programmer ligger nå: Microsoft .NET Framework 1.1 Microsoft .NET Framework 1.1 Hotfix (KB828366) Microsoft .NET Framework 1.1 Norwegian Language Pack Microsoft .NET Framework 2.0 Microsoft .NET Framework 2.0 Language Pack - NOR Microsoft .NET Framework 3.0 Er det noen feil? ______ Hva i hleste er galt med denne dritt PCen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det er neppe noe galt med .NET i seg selv, det er nok heller programmer du har installert som fører til dette. Som jeg har sagt mange ganger før, så er det drivere som gir blåskjermer. Du har nok enten et hardware problem, eller et program som lager trøbbel for deg. Sjekk etter virus, og avinstaller programmer du ikke bruker. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Vel, nå ser i alle fall GTA ut til å funke og opera er stabilt. Har ikke testet noe særlig annet. Den siste gangen pcen ble formatert var nå med et annet image enn skolen har brukt tidligere. Den er nå i alle fall uten acer- programene. Så det ligger sikkert noe problem der. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Ja uff, Acer stapper PC-en med unyttige programmer, og den batterisparefunksjoen deres er veldig upålitelig. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Om det er upolitlig vet jeg ikke, men jeg syntes det er et kjekt program å ha. Bedre finnes sikkert, men... Noen som kan forklare med norske ord hva cli.exe er for en prossess. Og hva er .NET framework og hva gjør det egentlig? Etter hva jeg fårstår så er cli noe fra ATI, mens framework ordner det grafiske utseende. Endret 29. februar 2008 av mx1000 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 .NET Framework er et programvare rammeverk som inneholder hovedsaklig tre ting: - En "virtual machine" (dette er ikke helst sant) for å kjøre .NET programmer. - Et stort bibliotek av funksjoner. - Et par compilere (for Visual Basic.NET og C#) Det spesielle med .NET er at koden som ligger i programmet er ikke oversatt til maskinkode enda, men dette gjøres men programmet kjører (av en såkalt Just-In-Time compiler) Fordelen med dette kan være at programmene alltid vil støtte instruksjonssettet til prosessoren. Nå er ikke dette tilfelle (.NET bruker blant annet ikke noen av SSE versjonene) Jeg blir litt forvirret av navnet CLI, fordi CLI står for Common Language Infrastructure, og er spesifikasjonen på hvordan et .NET program skal fungere. Så det å lage et program å kalle det CLI.exe synes jeg er en dårlig idé Jeg har ikke ATI selv, så jeg vet ingenting om dette programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå