Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan ikke finn Wlan's med noen datamaskiner.

Anbefalte innlegg

Hei, på jobb har vi flere forskjellige wlan, med dertil forskjellig sikring og forskjellige SSID'er. Det som er hodepinen min, er at på noen maskiner, så finner jeg alle WLAN'ene uten problemer, mens hvis jeg bruker andre maskiner så finner jeg ingen wlan, eventuelt så kanskje jeg finner ett eller to, wlan'ene sendes fra samme punkt, så det er ikke noen forskjell der.

Er ett par laptopper jeg plages spesielt med, er dette en feil som kan ligge i windows, er det noen hotfixes som kan lastes ned? Eller noen instillinger som kan gjøres på nettverkskortet som eventuelt kan gjøre at windows detekterer nettverk bedre ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ene trådløse nettet ja, men, sender ut to trådløse nett til, altså tre trådløse nett fra ett punkt, men maskinen finner kun det som har "null kryptering" bruker en login funksjon for å verifisere brukere.

Så har vi en med 128bits kryptering og ett siste med skjult SSID og WPA2 kryptering. Disse to nettene finner den ikke (finner og bruker disse nettene på flere andre maskiner uten problemer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...