SirAmp Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei! Jeg er straks ferdig med læretiden min (fagprøve er avlagt) som elektriker, og har inntil nå nylig likt det veldig godt, og tenkt at jeg skulle fortsette. Men nå har jeg blitt sendt på en annen type jobb enn jeg har jobbet med før, nermere bestemt på et veldig stort bygg som bedriften jeg jobber hos har en rammeavtale med. avtalen innebærer at vi skal være hele 10 mann, og jeg vil annslå at reell arbeidsmengde tilsier ca halvparten. det er med andre ord fint lite å gjøre, sikkert perfekt hvis man er lat, 37,5 har man hver dag uansett... problemet er: jeg er ikke lat, tvert imot må jeg ha noe å drive med for å trives/ikke kjede meg. rammeavtalen er heldigvis oppe til reforhandling i nær framtid, men er stygt redd for at vi får den igjen. jeg har selvfølgelig snakket med arbeidsgiver om situasjonen, og han er forstående til situasjonen, og har sagt at jeg på sikt skal bort fra dette bygget, problemet er at jeg har en lei følelse av å bli snakket litt etter munnen. arbeidsgiver vil bla. ikke love når jeg skal bort, hva de faktiske arbeidsoppgavene mine vil bli når jeg ikke skal gå der lengere osv. Hva tror dere, bør jeg søke ny jobb, eller holde ut litt i den jobben jeg har. Lenke til kommentar
turbz Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvis arbeidsgiver ikke kan sette pris på en person som har LYST til å stå på, vel da er det bare å komme seg vekk. Nå er tiden for å skifte jobb, og med din innstilling tror jeg ikke du skal få problemer med å få deg ny jobb. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) markedet er heldigvis godt om dagen, det er dog noen små pungter som kan gjøre det litt vanskelig å få jobb: Vil ha det i nærmiljøet, orker ikke flytte/ pendle langt (dette pungtet burde heldivis ikke være noe veldig stor probelm ettersom jeg bor ganske sentralt på østlandet.) er helt nyutdannet virker som om de fleste søker litt mer erfarne folk, spessielt til den typen stilling jeg ønsker, for jeg ønsker å jobbe med service. men tror nok i alle fall jeg skal søke Endret 26. februar 2008 av SirAmp Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Som elektriker kan du vel egentlig velge og vrake blant jobber, eller? Uansett syns jeg du bør bytte jobb om du ikke trives. Livet er for kort til å gå på en jobb man ikke liker. Jeg trodde jeg hadde drømmejobben.. Hadde gøy et par års tid, før jeg "våknet" opp og fant ut at det ikke var så kult lengre å være underbetalt og utnytta for å jobbe med hobbien sin. Fikk ny jobb, og leverte oppsigelse samme dag. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 virker ikke sånn(som man kan velge å vrake i jobber) men har ikke søkt så veldig mange steder enda da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå