Gå til innhold

Kommer kjøleren til å passe i hovedkortet?

Wedvich

Anbefalte innlegg

Har en Zalman CNPS8700 LED CPU-kjøler med i en bestilling jeg snart får, som jeg tenkte jeg skulle bruke på den nye PCen jeg mekker, og jeg lurer litt på størrelsen. Nå som jeg ser på det, var det kanskje ikke noe sjakktrekk å bestille denne før hovedkort. Hovedkortet jeg tenkte på var nemlig et Asus P5E3 Premium/WIFI-AP@N, og det har et ganske massivt heatpipe-system, som dere sikkert ser på bilder av det. Så, ganske enkelt: kommer Zalman-kjøleren til å passe nedimellom der, eller må jeg kjøpe en ny kjøler i stedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ojda. Det ser jo faktisk ut som om jeg gikk brutalt på trynet med den bestillingen der, ja. Men er det noen som vet noe som vil passe bra med de kravstore forventningene mine da?

- Stillegående

- Ikke nødvendigvis ekstrem, men god kjøling

- Helst ikke alt for store dimensjoner, siden den skal passe med hovedkortet

- Pen/helt OK å se på

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha det beste så kan du gå for en Thermalright Ultra 120 Extreme, den passer på de fleste hovedkort uten problemer, men du kan få problemer hvis du har et trangt kabinett. Støy velger du selv da du må kjøpe vifte utenom.

Ellers kan jeg anbefale Noctua NH-U12F, den kjøler nesten like bra og det følger med ei stillegående vifte. Eller har du mange greie kjølere i "klassen under" som f.eks Thermaltake V1, Scythe Ninja og OCZ Vendetta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...