Bjonski Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei, siden min nye "pc" ble sendt tilbake til komplett pga. defekte komponenter så har jeg spilt på bærbar pcen siden da.. Men jeg har lyst til å koble opp min gamle pc pga. kraftigere system enn bærbar pcen. Men jeg har ett problem.. HDD led, PWR led, Reset led etc.. hvor skal de kobles? (jeg vet hvor pinnene er på hovedkortet, men ikke hvilke pinner til hvilke ledninger) legger ved bilde av hovedkortet og manualen: Hovedkort: Manual: Jeg skjønner ikke manualen, så noen som kan hjelpe meg? Det er snakk om HDD Led, Power Led, Reset Led og +(pluss) -(minus) ledningene. Lenke til kommentar
kranto Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Tror dette skal være riktig... HDD led: Plussledningen - Pin 1 Minusledningen - Pin 3 Reset Switch: Tror det er samme hvem som kommer hvor, men ledningene skal være på pin 5 og 7. Power led: Plussledningen - Pin 2 Minusledningen - Pin 4 Power Switch: Tror det er samme hvem som kommer hvor, men ledningene skal være på pin 6 og 8. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Til Led's (power og HDD) er det ikke så nøye hva som er pluss og minus - "problemet" er at powerled feks ikke lyser - da er "løsninga" og snu kontakten 180 grader (bytte pinner), samme for HDD led. Bryterene til power og reset "lager" kontakt når de er trykka inn, ellers er det ingen kontakt mellom de to ledningene som kommer fra de bryterene. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 takk fikk det til å fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå