Gå til innhold

CMS-script til hjemmeside

Anbefalte innlegg

Noen som har et forslag til et bra CMS for en enkel hjemmeside? (fant ikke noe når jeg søkte.. Ja, er sikkert jeg som er dårlig til å søke) Kriteriene er at man bør helst slippe MySQL-herjing, kunne kommentere saker enkelt og ha et bildeopplastingssystem. Det må kunne integreres med en allerede eksisterende side. Bruker Cutenews i dag, men det er jeg ikke helt fornøyd med. Forslag mottas med takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En eller annen form for databaser må du nesten ha. Tror ikke det finnes noe CMS system som baserer seg på å lagre i filer. For så å hente ut infoen derifra igjen. Tror nok de fleste bruker MySQL som du så hater. dessverre. Siden du bruker Cutenews i dag så har du sikkert hørt om wordpress også. Finnes jo et hav der ute. Men tror det er få uten databaser..

:innocent:

Kim...

Lenke til kommentar

Cutenews bruker ikke databaser, så derfor antok jeg at det fantes flere. Kunne forsåvidt brukt Wordpress.. Hvordan et dette med tanke på å inkludere det i en eksisterende side? (nei, vet veldig lite ang. akkurat slike ting :b)

Lenke til kommentar

Er vel egentlig mer lærerikt å lage et eget CMS fra scratch?, finnes nok en eller annen god tutorial på det der ute et sted.

Er vel i og for seg muligens lettere å tilpasse det et eget design også enn hva wordpress osv er?, setter litt spørsmålstegn på det da jeg ikke er sikker.

Mvh, Julepilsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...