FedoraHelper Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Grunnen til at jeg spør dette er at jeg ikke er intressert i Realfagene, men er det ikke slik at man bare får generell studiekompetanse av Språk, samfunnsfag og økonomi hvis man ikke tar noen realfag? Bør jeg likegodt ta Medier & Kommunikasjon ? Eller er det noen forskjeller utenom dette med realfag og studiepoeng? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Spørs helt hva interessene dine er. Om du er interessert i fagene som de lærer på MK, så vil dette også føre til generell studiekompetanse, men med mindre du har noen spesiell interesse for disse fagene er det jo bedre å gå "vanlig" allmenn. Hvis du derimot er interessert i språk, samfunnsfag (og/eller) økonomi, så blir det jo helt feil å gå MK bare fordi man får generell studiekompetanse der også. Det er jo heller ikke akkurat skrikende mangel på folk med mediautdannelse heller, om man skal se litt på fremtidige jobber etc Bare ha i bakhodet at hvis du er interessert i økonomi og kanskje studere dette videre, er det en stor fordel å få med seg en del matte fra VGS (i hvertfall i ett år hvis man velger realfaglig, to år hvis samfunnsfaglig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå