kjetil_the_man Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har lastet ned RedHat 8.0, og har alle 5 .iso-filene på harddisken. Jeg skal installere det på en annen maskin enn den jeg har filene på. Fikk konvertert en av iso-filene til img ved hjelp av WinImage, men det var litt tungvint. finnes det en lettere måte å gjøre dette på? Uansett. Nå har jeg cd1 på en cd, og skal prøve å installere linux på den andre maskinen. *kremt* Hva skal jeg gjøre nå? :-? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Fikk konvertert en av iso-filene til img ved hjelp av WinImage, men det var litt tungvint. finnes det en lettere måte å gjøre dette på? Hva er img egentlig? Du trenger da ikke konvertere noe som helst. ISO er standardformatet for cd-imager (ved siden av bin/cue) og kan brennes direkte med alle gode cd-brenner programmer. Poenget er bare at man ikke skal brenne dem som en data-cd, for da ender man bare opp med en eneste stor .iso-fil på cd'en. Hvis man derimot gjøre det på den korrekte måten vil fila "brennes ut" på cd'en, og du får et komplett katalogtre med alle filene til linux-installasjonen. I Nero gjør du f.eks bare: File -> Burn Image Andre programmer har sikkert liknende metoder. Lykke til! PS. Du trenger nok i utgangspunktet bare de 3 første cd'ene, da de 2 siste inneholder kildekode for de tre første. Det kan du heller legge inn senere ved behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå