Gå til innhold

Hovedkort spesifisert til overklokking, 2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken socket er det du skal ha?

Til 775 er Asus Maximus Formula et bra valg. Kjører min 6870, stock 3 Ghz på 3,6Ghz. Klokka det på ca 2 min :thumbup: Tror dette kortet burde fungere fint til OC.

BTW, skal du OC på en Intel CPU, bruk Intel chipsett. Disse går for å være MYE bedre til dette enn nVidia sine chipsett.

EDIT: Mulig Rampagen vil klokke bra, da det er X48 (som er X38 V1.01) :p

EDIT: Maximus Formula har en kjekk liten "Reset CMOS" knapp der printerporten før var på HK :thumbup: Men kortet resetter seg uansett hvis en blir for ivrig.

Endret av keitran
Lenke til kommentar

Intel P35 kort er gjerne veldig bra klokkere, f.eks Foxconn Mars, Gigabyte P35-DQ6 eller Abit iP35 Pro, ellers er alle X38 kort meget bra overklokkere, jeg har testet Asus P5E og Gigabyte X38-DQ6 hvor Gigabyte´n er hakket vassere til klokking, den har ingen lettvinn reset av bios, men det har aldri vært noe problem da den resetter automatisk ved litt for "ivrig" klokking, det har fungert greit hos meg.

Lenke til kommentar

Asus Maximus Extreme er et DDR3 kort, det vil du ikke ha (enda), i stedet for Asus Maximus kan du like godt gå for P5E som er samme kortet minus litt bling du ikke trenger.

Skal du kjøre Crossfire forresten? Skal du det kan du glemme P35 - hvis ikke er P35 et meget bra alternativ og Foxconn Mars er et meget bra P35 kort.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg gått for Gigabyte X38-DQ6 som er den råeste klokkeren jeg har vært borti, men du kan klare deg med et P35 kort, og jeg ville faktisk gått for Abit iP35-Pro som er regnet som DET beste P35 kortet - rimelig er det også, Foxconn Mars er såpass dyrt at du likegodt kan gå for et X38 kort.

Lenke til kommentar

ABIT IP35 Pro er ett bra kort, har hatt ett selv før jeg fant ut at jeg ville ha Crossfire så anskaffet jeg meg ABIT IX38 istedet.

Ekstremt enkelt å resette BIOS siden du vil ha noe som er enkelt og BIOS har en masse snacks å by på innen viftestyring også så om det går på luftkjøling hos deg så kan du gire ned støynivået (I allefall på CPU og viftene som er koblet til hovedkortet, PSU og skjermkort må du bruke en annen løsning.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...