Hayer Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei! Ser etter et hovedkort som er bra til overklokking. Er vel ikke så mye å si: max 2k bør være lett å resete bios holder en god stund fremover Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 *bump* Sett litt på noen kort, hvordan er Asus Striker / Rampage og de til overklokking? Lenke til kommentar
keitran Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Hvilken socket er det du skal ha? Til 775 er Asus Maximus Formula et bra valg. Kjører min 6870, stock 3 Ghz på 3,6Ghz. Klokka det på ca 2 min Tror dette kortet burde fungere fint til OC. BTW, skal du OC på en Intel CPU, bruk Intel chipsett. Disse går for å være MYE bedre til dette enn nVidia sine chipsett. EDIT: Mulig Rampagen vil klokke bra, da det er X48 (som er X38 V1.01) EDIT: Maximus Formula har en kjekk liten "Reset CMOS" knapp der printerporten før var på HK Men kortet resetter seg uansett hvis en blir for ivrig. Endret 27. februar 2008 av keitran Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Intel P35 kort er gjerne veldig bra klokkere, f.eks Foxconn Mars, Gigabyte P35-DQ6 eller Abit iP35 Pro, ellers er alle X38 kort meget bra overklokkere, jeg har testet Asus P5E og Gigabyte X38-DQ6 hvor Gigabyte´n er hakket vassere til klokking, den har ingen lettvinn reset av bios, men det har aldri vært noe problem da den resetter automatisk ved litt for "ivrig" klokking, det har fungert greit hos meg. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 ok, noen andre alternativ? Har sett på A-Bit QuadGT Fox+ Mars Max. Formula(Er Max. Extreme noen mye bedre?) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Asus Maximus Extreme er et DDR3 kort, det vil du ikke ha (enda), i stedet for Asus Maximus kan du like godt gå for P5E som er samme kortet minus litt bling du ikke trenger. Skal du kjøre Crossfire forresten? Skal du det kan du glemme P35 - hvis ikke er P35 et meget bra alternativ og Foxconn Mars er et meget bra P35 kort. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Skal ikke kjøre CF nei, har et 8800gts Ok, så du anbefaler meg å kjøpe et Fox+ Mars da eller? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Personlig ville jeg gått for Gigabyte X38-DQ6 som er den råeste klokkeren jeg har vært borti, men du kan klare deg med et P35 kort, og jeg ville faktisk gått for Abit iP35-Pro som er regnet som DET beste P35 kortet - rimelig er det også, Foxconn Mars er såpass dyrt at du likegodt kan gå for et X38 kort. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Ok, datt litt av der(å side det høres ut som du har peiling så spør jeg) Kan du linke til det kortet jeg burde kjøpe? Takk for raske svar btw Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis ikke Crossfire er et argument er dette kortet jeg ville valgt: https://prisguiden.no/product.php?productId=74567 Er mange her på forumet som har dette kortet og er strålende fornøyd, det er som sagt regnet som DET beste Intel P35 baserte kortet - og det er ingen dårlig attest, det er mange bra og velge mellom. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 ABIT IP35 Pro er ett bra kort, har hatt ett selv før jeg fant ut at jeg ville ha Crossfire så anskaffet jeg meg ABIT IX38 istedet. Ekstremt enkelt å resette BIOS siden du vil ha noe som er enkelt og BIOS har en masse snacks å by på innen viftestyring også så om det går på luftkjøling hos deg så kan du gire ned støynivået (I allefall på CPU og viftene som er koblet til hovedkortet, PSU og skjermkort må du bruke en annen løsning.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå