Eyefitness Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei. Dette er ikke voldsforherligelse eller noe i den retning, og modellen spiller her en rollefigur. Ideen er en stammekriger i estetisk omgang med sverdet, og som også viser menneskets iboende villskap (som like gjerne kan fremkomme i det moderne menneske i en presset situasjon). Sier ikke mer om tankene utover dette.. Bildet er bevisst gjort såpass mørkt at det nesten er en silhuett. Det er egentlig en serie bilder, men presenterer kun et her nå da jeg ikke helt har bestemt meg for redigeringen m.m. Ønsker tilbakemeldinger på bildet, både teknisk, komposisjon og ide + det du måtte komme på. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Ville foretrukket en mørkere og mere dramatisk himmel. Du har også en halo i rundt hele personen (fra maskering?) Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Takk for tilbakemelding. Hm, det med haloen så jeg først nå. Det kommer vel kanskje av at jeg har mørknet bildet etter maskering av bakgrunnen? Enig i at bildet kanskje burde hatt en litt mørkere og mer dramatisk himmel. Har uberørte originaler, så den redigering som er gjort her kan heldigvis endres / gjøres på nytt. Flott med kommentarer, håper på mange flere. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg tror du bør vurdere sort-hvitt på dette bildet. Den sterke blåfargen og den store kontrasten på himmelen spiser opp motivet, men jeg har en formening om at sort-hvitt kan funke. Ellers synes jeg poseringen var suboptimal, han ser nesten litt pinglete ut fra det synspunktet - se på den nærmeste armen. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Takk. Skal ta med meg tanken på å prøve det i svart-hvitt også. Når det gjelder modell, var det bevisst valg at han er slank-velbygd og ikke en overtrent broiler. Enig i at vinkelen på den fremste armen får den til å se ekstra smal ut, men føler ikke at det er ødeleggende for bildet. Det handler mye om å få det rette øyeblikket i forhold til ansiktsuttrykk også, og dette ble da totalt sett det beste bildet i denne posisjonen (som er en av 5-6 positurer i en serie jeg jobber med). Fortsatt interessert i flere tilbakemeldinger folkens Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Bildet er preget av dårlig bilderedigering og dårlig belysning. En silhouette i et slikt bilde blir for kjedelig, og en halvsilhouette ser uproffesjonelt ut. Her kunne du prøvd unaturlig blitsbelysning. Allikevel, komposisjonen er kjedelig og utførelsen er dårlig. Jeg tror det første du trenger er litt inspirasjon. Sjekk ut http://browse.deviantart.com/photography/?...ndts=1204272000 Det er mye dårlig her, men noe bra. Vær kritisk til mye av dette, fordi det er mange her som roser dårlig fotografi. Lenke til kommentar
Eyefitness Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Som flere har påpekt, har min dårlige redigering ødelagt originalbildet. Kan bare skylde på at jeg er helt noob på redigering, har nylig begynt å ta i bruk photoshop elements 4.0, og lærekurven går sakte pga liten tid og mye jobbing. Legger ut en annen versjon av bildet, som er mindre mishandlet. til abbarve: takk for linken. Var noen bra bilder der, men det var langt mellom godbitene ja. Jeg registrerer at mange der er veldig flinke i photoshop, men at de drar for hardt i spakene og det hele ser veldig plastic fantastic ut, eller som tv-spill / dataspill om du vil. Dit vil jeg absolutt ikke, men skulle gjerne hatt bedre redigeringskunnskaper (og helst hatt cs3, da det er mye nyttig verktøy som mangler i elemets 4) Endret 1. mars 2008 av Eyefitness Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå