Gå til innhold

2 forskjellige 8800GT ?

Ewik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lagt merke til at de på komplett selger 8800GT kort som ser litt forskjellige ut: 8800GT 1 og 8800GT 2

Er det noen forskjell på disse?

Har en av modellene en oppdatert vifte eller noe?

Ser ut som de begge bygger på referansedesign.

Du kan SLI to skjermkort med samme GPU, men da vil begge kjøre på hastigheten til det tregeste kortet. feks. kan du SLI et OC med et stock kort, men da blir begge stock.

Ellers, har du sett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343638

Det er ikke så mye mer penger, jeg ville cashet ut et par ekstra hundre kr. Da får du raskere skjermkort, mindre viftestøy, etc :-)

edit:

se konklusjon i denne testen: http://www.bit-tech.net/hardware/2008/01/2...n_hd_3870_x2/14

What’s interesting though is that the GeForce 8800 GT’s availability woes appear to have ended and you can now pick up a standard-clocked Inno3D GeForce 8800 GT for just over £150 (inc. VAT). Again, that’s pretty good value and a pair of those is about £35 more expensive than a single 3870 X2. While we didn’t include a direct comparison here, we can safely say that it should perform better than the 3870 X2 in most scenarios.
Endret av DaButcher
Lenke til kommentar
Det er uvesentlig om han skal kjøre de i SLI, de har samem gpu og samme mhz.

Tenkte ikke å kjøre SLI, lurte bare på om en av "versjonene" hadde bedre kjøling og mindre støy enn den andre... har hørt at 8800GT støyer litt og blir litt varme, men har veldig lyst på et... :whistle:

Lenke til kommentar

Tenkte ikke å kjøre SLI, lurte bare på om en av "versjonene" hadde bedre kjøling og mindre støy enn den andre... har hørt at 8800GT støyer litt og blir litt varme, men har veldig lyst på et... :whistle:

som ejg skrev lengre oppe: gå heller for 8800gts 512.

dobbelt så stor kjøler på samme gpu, flere streamprosessorer, samme ram.. høyere ytelse, 200kr dyrere! mindre støy, pga større kjøler.

Lenke til kommentar
som ejg skrev lengre oppe: gå heller for 8800gts 512.

dobbelt så stor kjøler på samme gpu, flere streamprosessorer, samme ram.. høyere ytelse, 200kr dyrere! mindre støy, pga større kjøler.

Riktig. Går fint å kjøre et 8800GTS 512mb på dette Hovedkortet?? Ingen grunn til å kjøpe nytt hovedkort liksom?... SLI er ikke aktuelt for meg.

Endret av Ewik
Lenke til kommentar

Så hvis en slenger inn et Xfx8800gtx og et xfx8800gt så blir gtx gjort om til gt i SLI mode. Sånn det var og forstå? Det er liksom et must og ha samme skjermkort med samme stats da. Men hvis et kort har 575m og et har 600m er vel ikke det krise da?

Lenke til kommentar
det ene kortet ser ut som en alpha dog versjon, og har svart PCB!

den har også annerledes kjøler....

det var ikke det han spurte om, men om hva forskjellen var...

Godt noen skjønner hieroglyfene mine :roll:

Men ingen som kan fortelle meg om hovedkortet mitt --> DETTE HER er ok å kjøre et 8800GTS på.

Lenke til kommentar
ja, du kan kjøre det kortet på det hovedkortet, men jeg vet ikke om det støtter pci-e 2.0, dvs, at ytelsen synker litt om den ikke støtter det...

Tror nok ikke at det støtter Pci-e 2,0 nei... :thumbdown: men er det en så stor ulempe at du ikke synes det ville være verdt å kjøpe et 8800 kort?

Endret av Ewik
Lenke til kommentar
ja, du kan kjøre det kortet på det hovedkortet, men jeg vet ikke om det støtter pci-e 2.0, dvs, at ytelsen synker litt om den ikke støtter det...

PCI-E 2.0 har en veldig liten ytelseforbedring rundt 1 fps har jeg sett i noen tester, det som er greit er at 2.0 klarer å drege mer strøm så du slipper å koble til ekstra strøm til skjermkortet.

Så hvis en slenger inn et Xfx8800gtx og et xfx8800gt så blir gtx gjort om til gt i SLI mode. Sånn det var og forstå? Det er liksom et must og ha samme skjermkort med samme stats da. Men hvis et kort har 575m og et har 600m er vel ikke det krise da?

Du må ha samme type kort i SLI feks 2 stk 8800GT eller 2 stk 8800GTS512 eller 8800GTX osv

Lenke til kommentar
PCI-E 2.0 har en veldig liten ytelseforbedring rundt 1 fps har jeg sett i noen tester, det som er greit er at 2.0 klarer å drege mer strøm så du slipper å koble til ekstra strøm til skjermkortet.

Ikke store forskjellen det :) Takk til alle som har svart hittil forresten!

Endret av Ewik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...