Shhhh Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hva har skjedd med operatøren som gav oss "lik pris uansett hvem og når du ringer" og priser som til en hver tid skulle være billigere enn telenor? Netcom tilbyr følgende abonnementer: -SmartTalk -SuperTalk (NYHET) -YoungTalk -FreeText (NYHET) -ActiveTalk -ActiveTalk Plus -Kontant -(ucan2) Smarttalk, som mange allerede har fått med seg, har økt oppstartspris til utrolig 89 øre, superttalk og activetalk plus er forholdsvis nye abonnementer og viser tendenser som bryter med netcoms tidligere profil. Er dette noe vi kan forvente mer av i fremtiden? I går fikk jeg tilbud via telefon om å skifte mitt smarttalk abonnement til ucan2, noe som skulle være billigere enn smarttalk. Besynderlig nok ble det ikke nevnt noe om bindingstid, noe som jeg har funnet ut i etterkant at det er. Jeg har hatt netcom i mange år, og har vært godt fornøyd med det. Men nå på tide å finne seg en ny operatør... Er det noen som deler mine meninger angående netcom som operatør? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg har vært hos NetCom i 14 år og har stort sett bare hatt oppturer. Jevnt over har de klart å følge med prisutviklingen i markedet. Jeg kunne kanskje ha spart litt ved å porte noen ganger, men jeg har ikke orket å mase med det for å spare noen øre. Siden jeg er fra Oslo/Rælingen har jeg aldri hatt problemer med verken dekning eller kapasitet. Kundeservice er helt ok, som regel er jeg gjennom køen på noen få sekunder. Det er lenge siden de var utfordreren til TeleNor. Nå er de etablerte, mainstream, proffe og med eiere som knurrer etter penger. Noe av sjarmen er kanskje borte, men det funker greitt, synes nå jeg. Du må være kritisk når du leser prislistene deres. Noen abo er bare tull, mens andre kan måle seg med de beste. Det som er fint er at du kan legge til pakker etter helt etter eget behov, SMSmania, Venner og "gratis" til fasttelefon. Det billigste abonnementet er smarttalk, hvis du kan leve med minstefakturering på 100 kr i måneden. Her ligger de noen øre over Tele2, men prisene er uansett så lave at forskjellen for en normalbruker kanskje ligger på en tier i måneden. ActiveTalk og SuperTalk er i realiteten bare skjult lånefinansisering av mobil. For mange lønner det seg å betale telefonen fullt ut og velge smarttalk i steden. Eller tegne smarttalk som abo ved siden av, og bruke dette til ringing. Det gjør jeg... Active talk pluss er svært tvilsomt om vil lønne seg for noen. Jeg skal ikke avfeie det helt, men det krever finregning for å se om det er lønnsomt. Youngtalk har groteske priser, men for å holde forbruket til tenåringen i sjakk er det ok. Ikke noe mer. Mytalk kan du glemme helt. Noen i markedsavdelingen til NetCom drikker tydeligvis på jobb. Og tiden har løpt fra Easytalk. Ellers er jeg happy med NetCom... Edit: tatt bort qoute. Endret 27. februar 2008 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hva har skjedd med operatøren som gav oss "lik pris uansett hvem og når du ringer" og priser som til en hver tid skulle være billigere enn telenor? Netcom tilbyr følgende abonnementer: -SmartTalk -SuperTalk (NYHET) -YoungTalk -FreeText (NYHET) -ActiveTalk -ActiveTalk Plus -Kontant -(ucan2) Smarttalk, som mange allerede har fått med seg, har økt oppstartspris til utrolig 89 øre, superttalk og activetalk plus er forholdsvis nye abonnementer og viser tendenser som bryter med netcoms tidligere profil. Er dette noe vi kan forvente mer av i fremtiden? I går fikk jeg tilbud via telefon om å skifte mitt smarttalk abonnement til ucan2, noe som skulle være billigere enn smarttalk. Besynderlig nok ble det ikke nevnt noe om bindingstid, noe som jeg har funnet ut i etterkant at det er. Jeg har hatt netcom i mange år, og har vært godt fornøyd med det. Men nå på tide å finne seg en ny operatør... Er det noen som deler mine meninger angående netcom som operatør? Alle bedrifter har som mål å gå med overskudd. Det er temmelig grunnleggende. Min teori er at siden trenden er å la kundene ringe gratis til hverandre, må selskapene hente inn inntekter for å kompensere for tapte inntekter på familie- og venneløsninger. Derav endrede prisstrukturer, oppstartsavgifter m.v. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå