Gå til innhold

Redigere .PHP fil fra Nettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du har mulighet kan du jo bruke databaser da. Du har en rad med innholde på en side og så kan du ha en annen fil der du redigerer det.

det var ikke slik jeg mente. jeg mener a redigere source code via nettet. ville vært litt dumt å skreve heile skriptet mitt i mysql databasen :p lol

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du redigere kildekoden på nettet. På hotscripts.com finner du f.eks en system for håndtering av filer ( søk på filemanager ) som vil gi deg tilgang til filene.

Eller du kan gjøre det enda enklere, bruke et script bare for å laste opp filene etter at du har skrevet dem lokalt.

Men bare for nysgjerrighetens skyld: Hvis du ikke har tilgang til nettet, hvordan har du tenkt til å få lastet opp disse scriptene da?

Lenke til kommentar

han sa ikke at han ikke hadde tilgang til nettet, han sa at han ikke kunne laste filene opp via FTP (file transfer protocol), samme på skolen hos meg, så jeg lagde et opplastings script på adminsiden min, så redigerte jeg i notepad, lagret, så lastet jeg det opp på websiden...

./Famen

Lenke til kommentar
han sa ikke at han ikke hadde tilgang til nettet, han sa at han ikke kunne laste filene opp via FTP (file transfer protocol), samme på skolen hos meg, så jeg lagde et opplastings script på adminsiden min, så redigerte jeg i notepad, lagret, så lastet jeg det opp på websiden...

./Famen

There you go. Det var bare det jeg var nysgjerrig på. For på en eller en annen måte må man jo få lastet opp opplastingsscriptet....

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry6289965

Noe slikt kanskje? En stund siden jeg skrev det, så koden ser ikke så veldig pen ut, men interfacet var jeg ikke så misfornøyd med.

Som sagt så må magic_quotes_gpc være avslått. Dette kan enten gjøres med .htaccess, eller sette "@set_magic_quotes_runtime(0);" på toppen av filen(e) (husker ikke om jeg brukte include på filene eller ei).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...