audunbra Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er det trygt å flytte et minnekort mellom feks et Canon IXUS og et Canon EOS 30D med bilder på? Har allerede et IXUS fra før med et ok minnekort på 1GB, så tenker å bruke dette som backup-kapasitet for et 1-2GB minnekort for 30D`en... Noen som vet? Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Er det trygt å flytte et minnekort mellom feks et Canon IXUS og et Canon EOS 30D med bilder på? Har allerede et IXUS fra før med et ok minnekort på 1GB, så tenker å bruke dette som backup-kapasitet for et 1-2GB minnekort for 30D`en... Noen som vet? Kopier bildene inn til PC først. Så prøver du bare? Lenke til kommentar
audunbra Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Er det trygt å flytte et minnekort mellom feks et Canon IXUS og et Canon EOS 30D med bilder på? Har allerede et IXUS fra før med et ok minnekort på 1GB, så tenker å bruke dette som backup-kapasitet for et 1-2GB minnekort for 30D`en... Noen som vet? Kopier bildene inn til PC først. Så prøver du bare? Beklager var nok litt vag i spørsmålsstillingen. Er snakk om hvis jeg har med meg begge kameraene på tur, og ikke har tilgang på pc.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det er vel bare et svar på det - prøv det ut - det skal mye til at du ødelegger noe. En av to ting vil skje. a) Kameraene legger bildene i hver sin katalog og nummerer separat. b) Kameraene nummerer fortløpende fra siste nummber slik at bildene blir blandet på kortet. Tom Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er det trygt å flytte et minnekort mellom feks et Canon IXUS og et Canon EOS 30D med bilder på? Har allerede et IXUS fra før med et ok minnekort på 1GB, så tenker å bruke dette som backup-kapasitet for et 1-2GB minnekort for 30D`en... Noen som vet? Kopier bildene inn til PC først. Så prøver du bare? Beklager var nok litt vag i spørsmålsstillingen. Er snakk om hvis jeg har med meg begge kameraene på tur, og ikke har tilgang på pc.. Nettopp derfør bør du prøve det mens du har tilgang på pc slik at du ser hva som skjer og ikke mister noen bilder. Better safe than sorry. Lenke til kommentar
audunbra Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Unngikk hele problemstillingen og kjøpte meg liksågodt to nye minnekort! Ante ikke at de var blitt så billige! :!: Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Unngikk hele problemstillingen og kjøpte meg liksågodt to nye minnekort! Ante ikke at de var blitt så billige! :!: Problem solved. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er det trygt å flytte et minnekort mellom feks et Canon IXUS og et Canon EOS 30D med bilder på? Har allerede et IXUS fra før med et ok minnekort på 1GB, så tenker å bruke dette som backup-kapasitet for et 1-2GB minnekort for 30D`en... Noen som vet?Nå har du vel funnet en løsning på det, men det er så vidt jeg vet ingen Ixus-kameraer som bruker Compact Flash-kort, så løsningen du så for deg her, vil uansett ikke være realiserbar i praksis... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå har du vel funnet en løsning på det, men det er så vidt jeg vet ingen Ixus-kameraer som bruker Compact Flash-kort, så løsningen du så for deg her, vil uansett ikke være realiserbar i praksis... Av dagens Ixus nei, men jeg har hatt to IXUS modeller fra den tiden (før?) 3MP var hot; og begge de brukte CF. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå