simenl0707 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har hatt et virus som heter "family nutcracker" ganske lenge nå, og kunne tenke meg bli kvitt det! problemet er bare at ingen av antivirusprogrammene mine klarer å ta knekken på det! Norton: har bare gratisutgaven, fjerner kun "tracking cookies" ved full scan Avast Antivirus: er det eneste programmet som finner viruset ved full scan, men det klarer ikke å fjerne et Ad-aware: har kun gratisutgaven, og den oppdager ikke viruset, fjerner kun cookies! noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvor finner Avast dette 'viruset'? Post gjerne en combofix-logg: Hent Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Hvor finner Avast dette 'viruset'? Post gjerne en combofix-logg: Hent Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) Når jeg kjører full virus scan så kommer det opp en alarm og "a virus has been detected" høres. Jeg får opp at jeg har et virus som heter "family nutcracker" og ingen av alternativene hjelper. Verken "delete", "repair" eller "move to virus chest" fungerer, og jeg må bare skippe det for å få fortsette. skal prøve Combofix nå, som er et program som fjerner virus? håper det virker Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Regner med du har startet PC-en i sikkemodus. Hvis ikke,prøv det, (trykk f8 under oppstart av windows) Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Regner med du har startet PC-en i sikkemodus. Hvis ikke,prøv det, (trykk f8 under oppstart av windows) okey. men hva skjer etter at jeg har trykket F8 under oppstart? takk for hjelp Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Da starter windows opp i sikkerhetsmodus. Kjører du flere virusprogrammer samtidig på samme maskin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå