simenl0707 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 hei har fått ett meget irriterende problem på laptopen min den siste tiden. Tastene responderer ekstremt tregt når jeg skal skrive innlegg på internett (eks facebook, forum etc etc). I skrivende stund må jeg trykke hardt på hver eneste knapp for at teksten skal bli leselig. Når jeg feks skriver på msn eller i et vanlig word dokument så fungerer tastaturet som vanlig og responderer raskt og presist. er det mulig at dette skyldes virus? kan det skyldes at jeg har for mange antivirusprogram? hadde satt STOR pris på hjelp her, blir ekstremt irritert av å skrive i snegletempo hver gang jeg skal skrive på internett!! Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 hei har fått ett meget irriterende problem på laptopen min den siste tiden. Tastene responderer ekstremt tregt når jeg skal skrive innlegg på internett (eks facebook, forum etc etc). I skrivende stund må jeg trykke hardt på hver eneste knapp for at teksten skal bli leselig. Når jeg feks skriver på msn eller i et vanlig word dokument så fungerer tastaturet som vanlig og responderer raskt og presist. er det mulig at dette skyldes virus? kan det skyldes at jeg har for mange antivirusprogram? hadde satt STOR pris på hjelp her, blir ekstremt irritert av å skrive i snegletempo hver gang jeg skal skrive på internett!! Jeg går ut ifra at du kjører en eller annen Windows-versjon på laptopen din. I så tilfelle: Har du forsøkt å starte oppgavebehandling og se på CPU-bruk? Er det -kun- når du skriver på internett at du opplever dette? Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Vista Home basic eller noe i den duren. Har ikke hatt dette problemet før nå de siste ukene, og ja, det er kun på internett jeg får problemer. pleier ikke å kjøre mange programmer samtidig, men det er treg respons selv om alle programmer er lukket (limewire, msn ,azereus etc) skjønner ikke hva det kan være Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Vista Home basic eller noe i den duren. Har ikke hatt dette problemet før nå de siste ukene, og ja, det er kun på internett jeg får problemer. pleier ikke å kjøre mange programmer samtidig, men det er treg respons selv om alle programmer er lukket (limewire, msn ,azereus etc) skjønner ikke hva det kan være Fjern fildelingsprogrammene og se om det blir noe bedre. Eventuelt får du ta en full systemgjenoppretting. At dette er softwarerelatert er åpenbart. Selv om du lukker programmene kan det ligge aktive prosesser og stjele systemressurser. Endret 26. februar 2008 av Peckish Lenke til kommentar
simenl0707 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 okey takk for hjelpen! Men er det ikke litt merkelig at problemet bare forekommer når jeg skal skrive på internettsider? Forresten når jeg sjekker prosessorbruken, så er det ikke noe unormalt. Den er relativt lav når programmer som azereus/limewire er lukket Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 okey takk for hjelpen! Men er det ikke litt merkelig at problemet bare forekommer når jeg skal skrive på internettsider? Forresten når jeg sjekker prosessorbruken, så er det ikke noe unormalt. Den er relativt lav når programmer som azereus/limewire er lukket Dersom problemet fortsatt er til stede etter at du har tatt full systemgjenoppretting så har du et hardwareproblem. I så tilfelle sender du maskinen inn til service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå