Gå til innhold

Nokia N78 - Diskuter den her!

Anbefalte innlegg

Når jeg skal sende mail etter bytte fra Netcom nettverk til Telenor nettverk, får jeg beskjed om at mobilen ikke finner serveren. Jeg kan motta mail på mobilen, men altså ikke sende.

Hvor går jeg for å fikse dette? Jeg har lastet ned konfigurasjonene som skal til - og installert dem, men det funker likevel ikke.

Tips, noen?

Hmm... må du ikke ha mobilpost i Telenor sitt nettverk? Eller gjelder det kun for faktiske Telenor-kunder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er kunde hos Talkmore, og nå nylig byttet de fra Netcom sitt nettverk til Telenor sitt nettverk. Jeg HAR derfor mobilpost hos Telenor sitt nettverk, og får mottatt epost, men ikke sendt ut. Jeg tror det er fordi den prøver å sende gjennom Netcom sin server, men vet ikke hvor jeg får omgjort innstillingene. Selv om jeg har fått tilsendt de rette innstillingene fra Telenor, får jeg altså ikke sendt epost...

Lenke til kommentar

Du må nok inn i innstillingene til kontoen, evt. generelle e-post-innstillinger (gidder ikke bla meg tilbake for å se om det står noe om hvordan mobil du har).

Her finner du et eller annet sted noe som heter utgående e-post-tjener, som sikkert står på netcom nå, men skal stå på telenor. Prøv smtp.nordicpim.com , eller hør med kundeservice hva den nå skal være :)

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt meg et nytt minnekort på 8 gb.

Er det bare å kopiere alt fra det gamle over på det nye på den vanlige måten?

Vurderer også å renske opp litt i gps mappen. Slette og legge inn hele Europa. Hva vil skje med gratis-lisensen på 3 mnd? Noen konflikter her?

Endret av arild123
Lenke til kommentar
Du må nok inn i innstillingene til kontoen, evt. generelle e-post-innstillinger (gidder ikke bla meg tilbake for å se om det står noe om hvordan mobil du har).

Hvordan kan du forresten IKKE vite hva slags mobil jeg har, når tråden heter: "Nokia N78 - Diskuter den her"? :-)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde ikke det først, for jeg tenkte at Telenorinnstillingene ville overskrive Netcom sine.

Så tok jeg vekk alle innstillinger som hadde Netcomnavnet i seg, og putta inn Telenorinnstillingene om igjen. Fremdeles fungerte det ikke.

Så forsøkte jeg å sette smtp serveren til smtp.online.no, og det fungerte ikke.

Så forsøkte jeg en gang til, og slo av og på mobilen, og da fikk jeg det til. :grin:

Lenke til kommentar

Ah yeah, er strålende fornøyd med denne telefonen :D :D :D

Eneste som irriterer meg er at når jeg svarer på en MMS så blir den nye meldingen også i MMS, på N73 fikk man opp et valg om man ville svare som MMS eller SMS.

Lenke til kommentar

Eneste som irriterer meg er at når jeg svarer på en MMS så blir den nye meldingen også i MMS, på N73 fikk man opp et valg om man ville svare som MMS eller SMS.

Har ikke dette problemet på min N78. Telefonen min går automatisk i sms modus. Om jeg da setter inn ett bilde, håper den over til mms modus. Hvilken firmware har du? Jeg har 12.046 (den nyeste)

Lenke til kommentar

Har ikke dette problemet på min N78. Telefonen min går automatisk i sms modus. Om jeg da setter inn ett bilde, håper den over til mms modus. Hvilken firmware har du? Jeg har 12.046 (den nyeste)

Hmm, det var da rart.

Jeg har også 12.046

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan bekrefte om radioen i N78 har RDS med Autofrekvens eller ikke? Det er det største og viktigste punktet for meg når det gjelder denne telefonen.

Blir så sabla lei av å hele tiden bytte til den kraftigste frekvensen etter hvert som jeg flytter meg.

Lenke til kommentar

Ok, høres fint ut. Visual Radio er sikkert en fin ting der det virker, men ingen i Norge vil satse på tjenesten. Vel og bra siden det vil medføre ekstrakostnader i form av datatrafikk for oss brukere.

Da blir det nok N78 på meg og etter ferien. Min "gamle" N73 blir pensjonert (hovedsaklig fordi kontakten i bunnen av telefonen er totalt rasert).

Lenke til kommentar

Jeg har noe issues med maps. Må alltid gå inn på tools og connectivity for å aktivere GPS manuelt. Hvis jeg går rett til maps, søker den bare etter GPS i det uendelige. Virker som om den ikke klarer å aktivere automatisk :/

Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen :) Hadde K850 før denne, og N73 før der igjen.

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...