Gå til innhold

Nokia N78 - Diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Går det ikke ann å ligge inn noe gps program på samme måte som på en vanlig gps? Slik at en slipper å hente ned kart via mobilnett..

 

Du trenger ikke å legge inn noe program en gang, du kan installere Nokia Map Loader på PC-en din og forhåndsinnlaste de kartområdene du skal benytte. Evt så kan du kjøpe kartprogram fra andre leverandører.

 

Jeg la inn Nokia Map Loader og lastet ned norge. fikk også beskjed om at kartet var lastet ned på telefonen.. slik jeg forstod det ihvertfall... Men 3g ikonet blir likevel aktivt når jeg forsøker meg på navigsjon.. virker som den prøver å hente via 3g til tross for at jeg har lastet inn kart... Er det jeg som tolker feil eller kan det stemme at den fremdeles henter via 3g

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ute og prøvde N78 i går. Den virket noe treg i menyene og animasjonene. Er dette noe dere som har mobilen merker, eller kan det ha vært en litt tungt belastet demo på Lefdal som gjorde at det gikk litt tregt? Har veeeldig lyst på denne, men er så sykt usikker på om jeg vil ha den, eller N82. De koster jo akurat det samme, så det blir liksom kamera mot FP2 og bedre batteri (?). Sliter skikkelig :D

Endret av Tinki Winki
Lenke til kommentar

Jeg opplever den ikke som treg. Uansett så kan en deaktivere animasjonene om en ønsker det.

Se også innlegg #41 i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11225445

 

Jeg hadde N95 fra før (siden april 07) og gikk for N78 for få noe nytt (FP2) som også var litt mer praktisk størrelsesmessig. Jeg har ikke sammenlignet direkte med N82 selv, men har lest at N78 føles mye mer hendig ut pga at den er tynnere enn N82. Nytt design og bedre batteri var også greit å få med seg.

Lenke til kommentar

Okei, høres bra ut :) Men kom på en ting nå i ettertid: Bakdekselet var løst. Har også sett at de kommenterer dette på gsmarena.com. Gjelder dette flere, eller har vi noen mandagsprodukter ute og går? Min store skrekk er at jeg skal kjøpe N78 i sommerferien, og at den har like mange bugs som min tidligere 6280, selv om det skal godt gjøres :p

Får vel vente og se hvordan Amobil sin test blir :) Kameraet var jo også overraskende bra plutselig. Ser ut som Nokia har gjort en god jobb de siste månedene :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket at det er løst.

 

Etter å ha fiklet med den litt i dag har jeg funnet disse negative tingene:

 

1. Det er fort gjort å trykke i midten av navigator-tasten når man skal trykke oppover.

2. Skjermspareren har ikke klokke som standard. Lastet ned 3.parts-applikasjon (nevnt i tidligere post), men her forsvinner som regel klokken etter et minutt eller så, og skjermen blir helt svart (noen som har løsning?).

3. Knappene på høyre side har begynt å knirke (spesielt den "røde" knappen).

Lenke til kommentar
Du kan velge i displayoppsettet hvordan den skal oppføre seg i forhold til strømsparing.

 

I displayoppsettet har jeg følgende valg:

- Tidsavbrudd strømsparer (satt til 30 sek)

- Tidsavbrudd for lys (satt til 20 sek)

 

Kan ikke se at det er noen andre valg der ang. strømsparing.

 

Det som skjer nå er at lyset skrur seg av etter 20 sek og skjermspareren kommer etter 30 sek. Veldig bra så langt. Men så, etter ytterligere 30 sekunder blir skjermen helt svart.

 

Er det kanskje en innstilling et annet sted som jeg ikke har funnet?

 

Nokia Maps har kommet i ny utgave, kan lastes ned her:

http://europe.nokia.com/A4984199

 

Er det Nokia Maps v1.0 som er på telefonen fra fabrikk? Når jeg velger "Om" inne i GPS-programmet får jeg bare opp versjonsnummeret til TeleAtlas etc., ikke noe om Nokia Maps.

 

Jeg aktiverte 90 dagers prøveversjonen som fulgte med telefonen. Vil denne fortsatt fungere hvis jeg oppgraderer til ny versjon av Nokia Maps?

Lenke til kommentar

Du kan også velge noe under ../Temaer/Strømsparer (der hvor du velger egendefinert strømsparer), men det virker som en ikke kan deaktivere strømsparing helt.

 

På min telefon så var det Maps 1.0, jeg oppgraderte den til 2.0 med en gang jeg fikk telefonen og så til nyere versjon av 2.0 i går. Lisensen skal fungere når en oppgraderer også, men har ikke testet det selv..

Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av N78 på tirsdag. Erstattet min gamle U600 med stil! Telefonen har stått til alle forventningene og vel så det. Men hadde en merkelig opplevelse: Ladet telefonen rett etter innkjøp. Brukte den mye tirsdag og onsdag og batteri-indikatoren viste full-ladet ved leggetid i går kveld. Når jeg våknet i morges var tlfen helt død og batteriet var helt utladet. :ohmy: Fikk slått den på under lading og alt virker som det skal.

La merke til et stjerne/blomst-symbol oppe i høyre hjørne når jeg la meg. Lurer på om det kan ha noe å gjøre med dette?

Lenke til kommentar

Kom forresten på en annen litt negativ ting med telefonen. Ettersom ladekontakten sitter på siden kan man ikke lade telefonen mens den står i bilholderen (har original holder fra Nokia).

Mulig man kan få satt telefonen litt på skrå slik at det går an, men er knotete i så fall.

Lenke til kommentar

Er det sånn at dekselet bak også dekker over kameralinsa? Tenker på om det er et lag med klar plast som dekker over linsa, slik at plasten blir ripete og ikke linseglasset i se selv...

Hvis det blir et problem med riper kan en bare bytte bakdekselet, hvis dere skjønner :)

Lenke til kommentar
Er det sånn at dekselet bak også dekker over kameralinsa? Tenker på om det er et lag med klar plast som dekker over linsa, slik at plasten blir ripete og ikke linseglasset i se selv...

Hvis det blir et problem med riper kan en bare bytte bakdekselet, hvis dere skjønner :)

 

Nei, dekselet har hull der hvor kameralinsen er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...