elf_man Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Når jeg skal sende mail etter bytte fra Netcom nettverk til Telenor nettverk, får jeg beskjed om at mobilen ikke finner serveren. Jeg kan motta mail på mobilen, men altså ikke sende.Hvor går jeg for å fikse dette? Jeg har lastet ned konfigurasjonene som skal til - og installert dem, men det funker likevel ikke. Tips, noen? Hmm... må du ikke ha mobilpost i Telenor sitt nettverk? Eller gjelder det kun for faktiske Telenor-kunder? Lenke til kommentar
Kari_Anne Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg er kunde hos Talkmore, og nå nylig byttet de fra Netcom sitt nettverk til Telenor sitt nettverk. Jeg HAR derfor mobilpost hos Telenor sitt nettverk, og får mottatt epost, men ikke sendt ut. Jeg tror det er fordi den prøver å sende gjennom Netcom sin server, men vet ikke hvor jeg får omgjort innstillingene. Selv om jeg har fått tilsendt de rette innstillingene fra Telenor, får jeg altså ikke sendt epost... Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Du må nok inn i innstillingene til kontoen, evt. generelle e-post-innstillinger (gidder ikke bla meg tilbake for å se om det står noe om hvordan mobil du har). Her finner du et eller annet sted noe som heter utgående e-post-tjener, som sikkert står på netcom nå, men skal stå på telenor. Prøv smtp.nordicpim.com , eller hør med kundeservice hva den nå skal være Lenke til kommentar
Kari_Anne Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg har jo vært der inne og skiftet til smtp.online.no, men den ville ikke la meg sende mail likevel. Nå når jeg var der inne og endret det IGJEN, da ville den la meg sende! :-) Dermed fungerer ting og tang igjen :-) Lenke til kommentar
arild123 Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Har nettopp kjøpt meg et nytt minnekort på 8 gb. Er det bare å kopiere alt fra det gamle over på det nye på den vanlige måten? Vurderer også å renske opp litt i gps mappen. Slette og legge inn hele Europa. Hva vil skje med gratis-lisensen på 3 mnd? Noen konflikter her? Endret 16. juli 2008 av arild123 Lenke til kommentar
Kari_Anne Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Du må nok inn i innstillingene til kontoen, evt. generelle e-post-innstillinger (gidder ikke bla meg tilbake for å se om det står noe om hvordan mobil du har). Hvordan kan du forresten IKKE vite hva slags mobil jeg har, når tråden heter: "Nokia N78 - Diskuter den her"? :-) Lenke til kommentar
havfal Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Har du slettet de gamle NetCom profilene for WAP, MMS etc? Og lagt inn nye fra telenor? Var det det du mente med konfigurasjonene? Lenke til kommentar
Kari_Anne Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg gjorde ikke det først, for jeg tenkte at Telenorinnstillingene ville overskrive Netcom sine. Så tok jeg vekk alle innstillinger som hadde Netcomnavnet i seg, og putta inn Telenorinnstillingene om igjen. Fremdeles fungerte det ikke. Så forsøkte jeg å sette smtp serveren til smtp.online.no, og det fungerte ikke. Så forsøkte jeg en gang til, og slo av og på mobilen, og da fikk jeg det til. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ah yeah, er strålende fornøyd med denne telefonen :D Eneste som irriterer meg er at når jeg svarer på en MMS så blir den nye meldingen også i MMS, på N73 fikk man opp et valg om man ville svare som MMS eller SMS. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ah yeah, er strålende fornøyd med denne telefonen :D Eneste som irriterer meg er at når jeg svarer på en MMS så blir den nye meldingen også i MMS, på N73 fikk man opp et valg om man ville svare som MMS eller SMS. Har ikke dette problemet på min N78. Telefonen min går automatisk i sms modus. Om jeg da setter inn ett bilde, håper den over til mms modus. Hvilken firmware har du? Jeg har 12.046 (den nyeste) Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Ah yeah, er strålende fornøyd med denne telefonen :D Eneste som irriterer meg er at når jeg svarer på en MMS så blir den nye meldingen også i MMS, på N73 fikk man opp et valg om man ville svare som MMS eller SMS. Har ikke dette problemet på min N78. Telefonen min går automatisk i sms modus. Om jeg da setter inn ett bilde, håper den over til mms modus. Hvilken firmware har du? Jeg har 12.046 (den nyeste) Hmm, det var da rart. Jeg har også 12.046 Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 N78-en min får ikke inn GPS-signaler idag. Den gjorde det i går ò.Ô Lenke til kommentar
PT Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Er det bare jeg som har fått problemer med FM-senderen etter siste firmware-oppdatering? Blitt veldig hakkete, hvis dere skjønner... Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Er det noen her som kan bekrefte om radioen i N78 har RDS med Autofrekvens eller ikke? Det er det største og viktigste punktet for meg når det gjelder denne telefonen. Blir så sabla lei av å hele tiden bytte til den kraftigste frekvensen etter hvert som jeg flytter meg. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ja, den har både RDS og AF. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ok, høres fint ut. Visual Radio er sikkert en fin ting der det virker, men ingen i Norge vil satse på tjenesten. Vel og bra siden det vil medføre ekstrakostnader i form av datatrafikk for oss brukere. Da blir det nok N78 på meg og etter ferien. Min "gamle" N73 blir pensjonert (hovedsaklig fordi kontakten i bunnen av telefonen er totalt rasert). Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Er det ikke mulig å sende GPS-talen med FM-senderen? Bare musikk? Tåpelig... Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Jeg har noe issues med maps. Må alltid gå inn på tools og connectivity for å aktivere GPS manuelt. Hvis jeg går rett til maps, søker den bare etter GPS i det uendelige. Virker som om den ikke klarer å aktivere automatisk :/ Ellers er jeg veldig fornøyd med telefonen Hadde K850 før denne, og N73 før der igjen. Endret 20. juli 2008 av elf_man Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Jeg har noe issues med maps. Må alltid gå inn på tools og connectivity for å aktivere GPS manuelt. Hvis jeg går rett til maps, søker den bare etter GPS i det uendelige. Virker som om den ikke klarer å aktivere automatisk :/ Se mitt tidligere innlegg i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11297461 (Deaktivering av nettverksbasert lokalisering). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå