Gå til innhold

Canon 450 har kommet

Anbefalte innlegg

Vi skal være enig i at de ikke hadde trengt å øke antall pxler fra 400D til 450D,de kunne brukt forbedringene i bildebrikken til å gjordt det slik at det ga enda bedre bilder istedenfor nå å kompansere for anntall pixler,dog kan det jo tenkes at om de det hadde gjordt så hadde 450D dratt forbi 40D på dette området og det er vel ikke ønskelig fra en produsent ståsted :hmm:

Nå er det vel ikke så lenge får vi får fakta på bordet, så da blir det lettere å uttale seg. Kameraet er vel i butikkene rett før påske, så da får vi testene i slutten av måneden.

Jeg kommer uansett til å ignorere 450D og kjøpe god optikk istedet. Det er sekvfølgelig på grunn av at 30D er mer en god nok ...

Tom

Joda 30D er god nok,jeg har heller ikke prøvd å anntyde noe annet.

At jeg hadde mere lyst på 450D i utgangspunktet var fordi den har funksjoner som ikke 30D har og hadde 450 vært i handelen for 1 mnd siden så hadde jeg nok sittet med den i dag.

Men så var ikke tilfelle,så jeg blir vel å beholde 30D en til det kommer en 50D .

Ja jeg gleder meg virkelig til å få se tester av den når den kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss i alle fall se noen tester før vi feller noen dom. 40D har klart bedre bildekvalitet enn 30D ser det ut for, så at 400D tar like gode bilder som 40D så er det en sensasjon som ingen har fått med seg til nå. At 40D har dårligere dynamikkdata ser faktisk ikke ut til å ha noen stor betydning, av en eller annen grunn.

Hvis 450D er på høyde med 40D så blir det interessant for mange. I så fall har Canon klart det igjen, men dessverre for Canon så blir konkurransen knallhard. Pentax, med sin nye K200D, ser ut til å bli vårpartens konkurrentknuser i den prisklassen, skal vi tolke informasjonen som er kommet ut til nå.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe 450D or har sjekket prisene i USA hvor det heter EOS Rebel XSi. Med dagens lave dollarkurs på 5.22 kr/USD og priser på 400D kamerahus til $519 blir det jo en god del rimeligere å kjøpe direkte fra USA. $519 + porto $50 = $569 +25% MVA + kr 70 i tollgebyr = totalt kr 3783,-. Antar det er minst like mye å spare på 450D når den kommer skikkelig i salg. Om man samtidig kjøper en brukbar linse kan man jo totalt spare 2-3000kr. Antar garantien kan være et problem men Canon har jo global garanti så det burde gå greit. Noen synspunkter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...