Gå til innhold

Canon 450 har kommet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig kommer kameraet som Snekker'n overbeviste meg om at var riktig for meg. Glad jeg ventet og ikke kastet meg på å kjøpe et avdanka kamera bare for det er billig.

Satser på å kjøpe med kit-objektivet da det blir meldt om at det er bra. Selvfølgelig finnes det bedre. Vil i tillegg supplere med Canon 55-250 IS.

Brosjyre:

http://downloads.canon.com/cpr/software/ca...Si_Spring08.pdf

Er det noen som har et forslag om en butikk i London å handle på?

Er det noe å spare?

Lenke til kommentar
Endelig kommer kameraet som Snekker'n overbeviste meg om at var riktig for meg. Glad jeg ventet og ikke kastet meg på å kjøpe et avdanka kamera bare for det er billig.
Glad jeg ikke kastet bort flere tusen kroner, bare fordi man skulle ha det siste nye... Kan love deg at du ikke får bedre bilder fordi du kjøpte det nyeste kameraet :-)
Lenke til kommentar
Tja om alle tenkte slik,kunne jo bare produsentene slutte å produsere nye kamera, for en ser vel neppe forskjell på bildene med en 400D og en D300 med lik optikk selv om en får 3-4 stk 400D for en D300 :p
Det vil alltid være nok tullinger som ikke spør noen før de kjøper, som vil kjøpe det. Så jeg er ikke redd for å gi slike råd, ei heller i butikken, dersom folk lurer :-)
Lenke til kommentar
Tja om alle tenkte slik,kunne jo bare produsentene slutte å produsere nye kamera, for en ser vel neppe forskjell på bildene med en 400D og en D300 med lik optikk selv om en får 3-4 stk 400D for en D300 :p
Det vil alltid være nok tullinger som ikke spør noen før de kjøper, som vil kjøpe det. Så jeg er ikke redd for å gi slike råd, ei heller i butikken, dersom folk lurer :-)

Er de som kjøper nytt utstyr tullinger :hmm:

Lenke til kommentar
Er de som kjøper nytt utstyr tullinger :hmm:
De som kjøper det fordi det er nytt, uten å spørre seg selv eller andre om hvilke behov de har og ønsker, ja. En som går inn på Elkjøp og plukker med seg en 450D dagen etter at Canon hadde TV-kampanje, uten å ha vurdert andre merker eller sett på hva som finnes. Slike finnes det mange av, heldigvis får vi si, for de finansierer i stor grad utviklingen av teknologi, og det kommer oss andre til gode.

På generell basis vil jeg si at alle som tar uoverveide beslutninger, eller tar beslutninger på svært mangelfullt grunnlag i større eller mindre grad er tullete... I praksis vil det si at alle i verden er tullete i en eller annen grad, da det er ytterst få, om noen, som utelukkende tar veloverveide beslutninger.

Lenke til kommentar
De som kjøper det fordi det er nytt, uten å spørre seg selv eller andre om hvilke behov de har og ønsker, ja. En som går inn på Elkjøp og plukker med seg en 450D dagen etter at Canon hadde TV-kampanje, uten å ha vurdert andre merker eller sett på hva som finnes. Slike finnes det mange av, heldigvis får vi si, for de finansierer i stor grad utviklingen av teknologi, og det kommer oss andre til gode.

Helt uenig. Om folk hadde tenkt mer og lært mer før de kjøpte kamera, så hadde vi ikke hatt 12 mpx kompaktkameraer. De som kjøper på impuls er med på å gjøre kameraene dårligere: Impuls-kjøperne lar seg lure av små gimmicks, når penga egentlig burde vært brukt på andre områder: Autofokus, støy og dynamisk omfang. Slikt noe. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Helt uenig. Om folk hadde tenkt mer og lært mer før de kjøpte kamera, så hadde vi ikke hatt 12 mpx kompaktkameraer. De som kjøper på impuls er med på å gjøre kameraene dårligere: Impuls-kjøperne lar seg lure av små gimmicks, når penga egentlig burde vært brukt på andre områder: Autofokus, støy og dynamisk omfang. Slikt noe. Synes jeg.
Det er sant, men samtidig er det ikke til å komme bort fra at impulskjøperne legger igjen svært mye penger hos produsentene. Det er produsentene som har valgt å satse på dem, ikke på kvalitet...
Lenke til kommentar
Det er sant, men samtidig er det ikke til å komme bort fra at impulskjøperne legger igjen svært mye penger hos produsentene. Det er produsentene som har valgt å satse på dem, ikke på kvalitet...

Nettopp. Det er impulskjøperne vi kan takke for mange av de tingene vi ikke liker ved budsjettkameraene/kompaktkameraene. Men samtidig blir jo volumet bra, da. Det hjelper på prisene. Vi får billige kameraer med feil sett med kompromisser. Bra? Dårlig?

Lenke til kommentar

Nå fremstilles det jo her som om 450D er et dårlig kamera,noe som er feil, forgjengeren 400D var svært bra, ja faktisk så tar du like bra bilder med det som med et 40D selv om det er mindre og ikke like solid bygget, og jeg betviler sterkt at 450D er noe dårligere .

Lenke til kommentar
Glad jeg ikke kastet bort flere tusen kroner, bare fordi man skulle ha det siste nye... Kan love deg at du ikke får bedre bilder fordi du kjøpte det nyeste kameraet :-)

Word. Pengene vil gjøre mye mer nytte investert i optikk enn kamerahus.

Det er klart.

Selv om megapiksel-racet pågår for fullt, så ser jeg en tendens til at folk er ferd med å våkne opp. Det som gledet meg mest med lanseringene på PMA i år var den økte fokus på optikk Veldig bra med lanseringer av potensiellt god optikk. Med unntak av Canon,da - om kun kom med to ekstremist-objektiver.

Lenke til kommentar

Mange meninger her, men er det alle(bortsett fra Snekker'n) som mener at 450D er dårlig?

Prisen for en 30D med 18-55 IS er tusen kroner billigere enn 450D med 18-55 IS (japan-photo). Jeg betaler gjerne tusen kroner for de forbedringene som er gjort. Og da mener jeg ikke antall pixler som er økt. Jeg tror heller ikke bildekvaliteten er dårligere.

Men dette minner meg mere om en religionsdiskusjon. Jeg var vel litt flåsete i innlegget mitt tidligere og jeg beklager hvis jeg tråkket på noen ømme tær.

Fortsatt ingen som anbefaler en butikk i London?

Lenke til kommentar
Mange meninger her, men er det alle(bortsett fra Snekker'n) som mener at 450D er dårlig?

Nei, det er ingen som mener det er dårlig. Men alle (inkludert Snekker'n - dog under sterk tvil) synes at 30D gir mer for pengene.

Tviler på at du sparer så mye i London at det er verdt å miste 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Nei, det er ingen som mener det er dårlig. Men alle (inkludert Snekker'n - dog under sterk tvil) synes at 30D gir mer for pengene.

Tviler på at du sparer så mye i London at det er verdt å miste 5 års reklamasjonsrett.

Akkurat det skal jeg svare deg på når jeg får mulighet til å prøve 450D,jeg har som kjent en 30D men er jaggu ikke overbevist.

Min sønn er svært aktiv med friluftsliv året rundt på Svalbard i tillegg reiser han minst to ganger i året til forskjellige steder rundt om i verden,han har en 400D som er med over alt og den får utrolig med juling på scooterturer i både 20 og 30 minusgrader,men den har ikke feilet en eneste gang og han får utrolig flotte bilder med den og sin Sigma og Canon optikk.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Problemet med 450D er at den er nok et kamera i "mer megapiskler er bra" gjengen. Og det er ikke bra.

Canon hører på kritikk innimellom, så de har gjort en del fornufitge ting i forholdtil 400D; grepet har blitt bedre og søkeren er forbedret.

Men dette har gått på bekostning av å forbedre dynamikk og yte bedre på høy ISO.

Det ser riktignok ut til at Liveview er videreutviklet i forhold ti 40D; men det er forstatt et langt stykke å gå før det er brukervennlig og nyttig. For meg er ikke liveview et tema for man har en utvippbar skjerm ala Olympus E3.

Med andre ord, så er en 450D totalt irrellevant for meg.

Tom

Lenke til kommentar

Problemet med 450D er at den er nok et kamera i "mer megapiskler er bra" gjengen. Og det er ikke bra.

Canon hører på kritikk innimellom, så de har gjort en del fornufitge ting i forholdtil 400D; grepet har blitt bedre og søkeren er forbedret.

Men dette har gått på bekostning av å forbedre dynamikk og yte bedre på høy ISO.

Det ser riktignok ut til at Liveview er videreutviklet i forhold ti 40D; men det er forstatt et langt stykke å gå før det er brukervennlig og nyttig. For meg er ikke liveview et tema for man har en utvippbar skjerm ala Olympus E3.

Med andre ord, så er en 450D totalt irrellevant for meg.

Tom

Vi skal være enig i at de ikke hadde trengt å øke antall pxler fra 400D til 450D,de kunne brukt forbedringene  i bildebrikken til å gjordt det slik at det ga enda bedre bilder istedenfor nå å kompansere for anntall pixler,dog kan det jo tenkes at om de det hadde gjordt så hadde 450D dratt forbi 40D på dette området og det er vel ikke ønskelig fra en produsent ståsted :hmm:

Lenke til kommentar
Vi skal være enig i at de ikke hadde trengt å øke antall pxler fra 400D til 450D,de kunne brukt forbedringene i bildebrikken til å gjordt det slik at det ga enda bedre bilder istedenfor nå å kompansere for anntall pixler,dog kan det jo tenkes at om de det hadde gjordt så hadde 450D dratt forbi 40D på dette området og det er vel ikke ønskelig fra en produsent ståsted :hmm:

Nå er det vel ikke så lenge får vi får fakta på bordet, så da blir det lettere å uttale seg. Kameraet er vel i butikkene rett før påske, så da får vi testene i slutten av måneden.

Jeg kommer uansett til å ignorere 450D og kjøpe god optikk istedet. Det er sekvfølgelig på grunn av at 30D er mer en god nok ...

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...