Gå til innhold

CPU bytte?

brune-ha

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker min XP 2400+ men ville nok tatt en XP2500 eller XP2600 om jeg hadde kjøpt no i dag. Det som er bremseklossen er jo kjøling uansett CPU så sørg for skikkelig kjøling som punkt 1. (men det har du sikkert)

Skal du kjøre "økonomi utgaven" av OC PC så skaff deg AMD XP2000+ Unlocked Super Stepping...En OC PC skal jo være billig og tweakes opp og hvis du er i det "gamet" så er det jo bare ren tyning av komponentene.

Lenke til kommentar
Du vil jo neppe få noe særlig økning uansett vilken av di cpuene du velger, overklokke AMD, vilken kjøling har du? Flytende nitrogen? Feil merke av cpu hvis du har tenkt å overklokke..... :lol:

XP1700+ fra Waterheads kan overklokkes 1GHz med vannkjøling, men sånn går det når du velger feil merke. Overklokking.no med P4 1.6 kom til 2,784GHz. XP1700+ overklokka til 2.56GHz er bedre enn P4 3.06GHz :lol:

Lenke til kommentar

Tror di fleste nettbutikker selger 1.8 enda, men hvis det er en varme kilde han søker etter så kjøp AMD , eller en panel ovn. viser jo bare at med skikkelig kjøling, så knuser Intel AMD sine cpuer, AMD er for folk som ikke har bedre råd

Lenke til kommentar
Tror di fleste nettbutikker selger 1.8 enda, men hvis det er en varme kilde han søker etter så kjøp AMD , eller en panel ovn. viser jo bare at med skikkelig kjøling, så knuser Intel AMD sine cpuer, AMD er for folk som ikke har bedre råd

Nei ikke nå lenger, prisforskjellen er ikke så store lenger.

Lenke til kommentar

Toppmodellene til intel og amd avgir like mange watt. Jeg foreslår at du lærer deg litt mer om dette før du begynner å påstå ting her på forumet.

Forresten så har intel og amd nesten lik ytelse om de er overklokket også...

Tenk deg bare hva en amd XP cpu på 2,5-2,7Ghz yter... det er langt over P4 3,06 nivå... det vil være nærmere 3,5Ghz nivå..

Lenke til kommentar

Foreslår at det hoppes glatt over slike kommentarer som dette og prøver å holde diskusjonen på et saklig grunnlag.

Lenke til kommentar

Velg denne på komplett:

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

Socket A (Thoroughbred) prosessor

Produsentens varenummer: AXDA2100DUT3C

Bestilte en for litt siden som jeg ga til madamen. Rett på 2400+ hastighet på orginal volt. Skal hente en til i posten i dag til meg selv.

Kun 865 kroner.

Lenke til kommentar
Velg denne på komplett:

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

Socket A (Thoroughbred) prosessor  

Produsentens varenummer: AXDA2100DUT3C

Bestilte en for litt siden som jeg ga til madamen. Rett på 2400+ hastighet på orginal volt. Skal hente en til i posten i dag til meg selv.

Kun 865 kroner.

Skal gjøre det samme!

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...