brune-ha Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har en Palemino XP2000+ Skal bytte til: 2200+ Tbread Eller XP1700+ Thoroughbred Unlocked Super Extreme Stepping Eller AMD XP2000+ Unlocked Super Stepping Eller AMD XP2000+ Unlocked Standard Stepping Liker å overklokke og vil få mest for pengene, Hvem syns dere jeg bør velge? CPUene koster ca. det samme. Varene finner du på: Waterheads Komplett Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 ville kjøpt en 2200+ og unlocket den selv. Hvis du liker å oc liker du sikkert å modde oxo ser du har en XP2000+ og da må du nesten opp i hastighet. Ellers er jo 2400+ en bra oc'er da! skjønner ikke helt hva du skal med ny CPU nå da men Lenke til kommentar
Izex Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Liker min XP 2400+ men ville nok tatt en XP2500 eller XP2600 om jeg hadde kjøpt no i dag. Det som er bremseklossen er jo kjøling uansett CPU så sørg for skikkelig kjøling som punkt 1. (men det har du sikkert) Skal du kjøre "økonomi utgaven" av OC PC så skaff deg AMD XP2000+ Unlocked Super Stepping...En OC PC skal jo være billig og tweakes opp og hvis du er i det "gamet" så er det jo bare ren tyning av komponentene. Lenke til kommentar
jrppp Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Du vil jo neppe få noe særlig økning uansett vilken av di cpuene du velger, overklokke AMD, vilken kjøling har du? Flytende nitrogen? Feil merke av cpu hvis du har tenkt å overklokke..... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Du vil jo neppe få noe særlig økning uansett vilken av di cpuene du velger, overklokke AMD, vilken kjøling har du? Flytende nitrogen? Feil merke av cpu hvis du har tenkt å overklokke..... XP1700+ fra Waterheads kan overklokkes 1GHz med vannkjøling, men sånn går det når du velger feil merke. Overklokking.no med P4 1.6 kom til 2,784GHz. XP1700+ overklokka til 2.56GHz er bedre enn P4 3.06GHz Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Hva skal du med ny cpu? har en xp 1800+ her og har ikke planer om å oppgradere. den cpuen der holder lenge(hvertfall 2mnd. ) da kan du heller kjøpe den biligere... hva skal du med den nye prossesoren som du ikke kan gjøre med den du har nå? Lenke til kommentar
jrppp Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Sjekk http://www.overclockers.com så ser man vilke cpuer som lar seg overklokke, sjekk P4 1.8 som lar seg overklokke til 3.6ghz Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Sjekk http://www.overclockers.com så ser man vilke cpuer som lar seg overklokke, sjekk P4 1.8 som lar seg overklokke til 3.6ghz Greit det men fyren spurte om hvilken av de han nevnte som var best ikke om P4 var bedre. Lenke til kommentar
formann Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Sjekk http://www.overclockers.com så ser man vilke cpuer som lar seg overklokke, sjekk P4 1.8 som lar seg overklokke til 3.6ghz 1. Tror du det finnes mange 1,8Ghz som lar seg klokke så høyt? 2. Tror du AMD (tbred) er noe særlig varmere en Intel? 3. Vet du om mange steder som selger P4 1,8Ghz ? 4. Har du hørt XP1700+ med JUIHB stepping? Lenke til kommentar
jrppp Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Tror di fleste nettbutikker selger 1.8 enda, men hvis det er en varme kilde han søker etter så kjøp AMD , eller en panel ovn. viser jo bare at med skikkelig kjøling, så knuser Intel AMD sine cpuer, AMD er for folk som ikke har bedre råd Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Tror di fleste nettbutikker selger 1.8 enda, men hvis det er en varme kilde han søker etter så kjøp AMD , eller en panel ovn. viser jo bare at med skikkelig kjøling, så knuser Intel AMD sine cpuer, AMD er for folk som ikke har bedre råd Nei ikke nå lenger, prisforskjellen er ikke så store lenger. Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Tror di fleste nettbutikker selger 1.8 enda, men hvis det er en varme kilde han søker etter så kjøp AMD , eller en panel ovn. viser jo bare at med skikkelig kjøling, så knuser Intel AMD sine cpuer, AMD er for folk som ikke har bedre råd Toppmodellene til intel og amd avgir like mange watt. Jeg foreslår at du lærer deg litt mer om dette før du begynner å påstå ting her på forumet. Forresten så har intel og amd nesten lik ytelse om de er overklokket også... Tenk deg bare hva en amd XP cpu på 2,5-2,7Ghz yter... det er langt over P4 3,06 nivå... det vil være nærmere 3,5Ghz nivå.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Tror di fleste nettbutikker selger 1.8 enda, men hvis det er en varme kilde han søker etter så kjøp AMD , eller en panel ovn. viser jo bare at med skikkelig kjøling, så knuser Intel AMD sine cpuer, AMD er for folk som ikke har bedre råd Foreslår at det hoppes glatt over slike kommentarer som dette og prøver å holde diskusjonen på et saklig grunnlag. Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 La oss slippe en "hvem er best av AMD og intel" tråd igjen! jrppp...du bør nok komme med noe konstruktivt...undersøk litt og referer til noen tester før du vasser ut på dypt vann Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Sorry at jeg ikke har skrevet svar før nå men pcen er nede... CPUen er brent og det er grunnen til at jeg bytter. Har AMD HK så må vel bli en AMD Tbread. Kjøper kanskje 2200+ så unlocker jeg den selv. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 Nå står valgey mellom to stykker: XP2100+ eller XP2000 super stepping Fikk ikke bestilt 2200+ på komplett siden jeg må først få tilbake hovedkortet mitt på garanti. De XP Tbread som man vanligvis kjøper er det "bra til å overklokke"? Lenke til kommentar
magnusr Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Velg denne på komplett: AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus Socket A (Thoroughbred) prosessor Produsentens varenummer: AXDA2100DUT3C Bestilte en for litt siden som jeg ga til madamen. Rett på 2400+ hastighet på orginal volt. Skal hente en til i posten i dag til meg selv. Kun 865 kroner. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 26. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2003 Velg denne på komplett: AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus Socket A (Thoroughbred) prosessor Produsentens varenummer: AXDA2100DUT3C Bestilte en for litt siden som jeg ga til madamen. Rett på 2400+ hastighet på orginal volt. Skal hente en til i posten i dag til meg selv. Kun 865 kroner. Skal gjøre det samme! Takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå