Gå til innhold

Noen som har testet Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM?

Anbefalte innlegg

Nautica: Tok du bildene i råformat? Legg på litt fargemetning på bildet av den rustne "kryssholten". Rust gir flotte farger.

Alternativt om du skyter i jpg kan du egendefinere en Picture Style hvor du har ekstra fargemetning m.m.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kvase: _Hvorfor_ konverterer du til bitmap??? Har du åpnet bildet og sett selv??

Det er jo helt ødelagt. Ser forj.vlig ut.

Legg ut .jpg rett fra kamera!

Kameraet og objektivet ditt er mye bedre enn dette. Noe skjer når du konverterer.

måtte bruke dette bildet av dårlig kvalitet da jeg bruker det i en anen tråd forum

http://www.padleforbundet.no/forum/index.php?topic=2027.0

å i det forumet kan man ikke laste bilder direkte opp som her.-

ja jeg vet det er bedriten brukte XnView for å lagre det med meget lav å dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg dere kommer med bilder som gir litt bedre inntrykk; ihvertfall i det flate lyset vi har nå.

Det er tydelig at objektivet ikke er helt på trynet. Det jeg gjerne vil se nå er om det kan ta noen bilder i motlys-situasjoner, slik at vi kan se hvordan motlys egenskapene er.

Tom

Lenke til kommentar
Det må jo være mye morsommere å vise frem et bilde av ordentlig kvalitet?

Dette er jo ren møl.

(ikke kritikk mot deg eller utstyret ditt, men konverteringen er ikke spesielt heldig.)

ikke nødvendig med noe bedre der,.

glansbilder er for dem som ikke liker kalle fakta

Lenke til kommentar

hehehe.. kalde fakta? Hva snakker du om? :hmm:

Når du skal laste opp et bilde som illustrerer kvaliteten på objektivet ditt... hvorfor laster

du da opp et bilde som ikke ser ut i måneskinn. Jeg snakker hverken om motiv, fokus eller

noe i den duren.

Men hvis du går til ditt eget innlegg via browseren, og deretter åpner bildet. Du skjønner hva jeg snakker om? Eller? Fila er skadet i konverteringen/redigeringen. Ser ut som

bitmap i 8-bits fargeskala.

Lenke til kommentar
hehehe.. kalde fakta? Hva snakker du om? :hmm:

Når du skal laste opp et bilde som illustrerer kvaliteten på objektivet ditt... hvorfor laster

du da opp et bilde som ikke ser ut i måneskinn. Jeg snakker hverken om motiv, fokus eller

noe i den duren.

Men hvis du går til ditt eget innlegg via browseren, og deretter åpner bildet. Du skjønner hva jeg snakker om? Eller? Fila er skadet i konverteringen/redigeringen. Ser ut som

bitmap i 8-bits fargeskala.

Bilde av den hengern er synsyk dårlig jeg er klar over det.

de tidligere bildene hvar de første jeg tokk med kamera dag 1.

Lenke til kommentar
Nautica: Tok du bildene i råformat? Legg på litt fargemetning på bildet av den rustne "kryssholten". Rust gir flotte farger.

Alternativt om du skyter i jpg kan du egendefinere en Picture Style hvor du har ekstra fargemetning m.m.

Har tatt dem råformat og bare redusert dem litt i PIXresizer.Forøvrig et greit program som er gratis :!:

Har dessverre ikke ennå investert i noe fotobehandlingsprogrammer ennå,kun dem som fulgte med Canon 400D´n

Kan gjøre endel i DPP men sånt er helgekos :dremel:

Lenke til kommentar
Nå synes jeg dere kommer med bilder som gir litt bedre inntrykk; ihvertfall i det flate lyset vi har nå.

Det er tydelig at objektivet ikke er helt på trynet. Det jeg gjerne vil se nå er om det kan ta noen bilder i motlys-situasjoner, slik at vi kan se hvordan motlys egenskapene er.

Tom

Får springe ut en tur og se om jeg finner noe lys som kommer mot meg. :tease:

Her er dem :

Tatt med 17-85 400D 400 iso TV innstilling "prioritert lukker"

Tatt med IS,uten stativ og kalt som bare f*en. :cry:

hvis ikke dette er bra nok så får jeg vente på sola.

Ps.Tror jeg har vert heldig med mitt eksemplar.

post-151946-1204149830_thumb.jpg

post-151946-1204149838_thumb.jpg

post-151946-1204149850_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hmmm... Hva gjør en tro? Siden jeg mest sansynlig kommer til å bestille objektiv fra B&H så blir det jo lite muligheter å teste det før jeg kjøper det. Men siden det fortsatt er en måned til jeg reiser til USA så er det jo litt tid til å bestemme seg. Hvor mye vil det koste å få justert et slikt objektiv her hjemme om en skulle være uheldig å få et "mandagseksemplar" som var produsert 2. Januar?

Frister jo klart det Tamronen også, men likte det at 17-85 passer godt til min bruk rundt omkring på biltreff og at jeg ikke gidder å drasse rundt med masse glass en hel dag på ferie. Og jeg vet selv at jeg er den største begrensningen i utstyrspakka så langt.

Lenke til kommentar
Hmmm... Hva gjør en tro? Siden jeg mest sansynlig kommer til å bestille objektiv fra B&H så blir det jo lite muligheter å teste det før jeg kjøper det. Men siden det fortsatt er en måned til jeg reiser til USA så er det jo litt tid til å bestemme seg. Hvor mye vil det koste å få justert et slikt objektiv her hjemme om en skulle være uheldig å få et "mandagseksemplar" som var produsert 2. Januar?

Frister jo klart det Tamronen også, men likte det at 17-85 passer godt til min bruk rundt omkring på biltreff og at jeg ikke gidder å drasse rundt med masse glass en hel dag på ferie. Og jeg vet selv at jeg er den største begrensningen i utstyrspakka så langt.

Kjøpte mitt eksemplar på eBay hos en anerkjent selger for 2758 Nok ink.frakt.

inkludert 1 års internasjonalforsikring,satsa litt på det.

Hvis det var et dårlig eksemplar så kunne jeg vel få reparert det hos Canon.

Lenke til kommentar

Når det gjelder garantien til Canon så har får du ett års garanti når produktet er kjøpt i Europa.

Utenfor Europa er det kun L-optikk som har ett års garanti. Om det er noe kamerahus som har garanti vet jeg ikke.

580EX II er det heller ikke garanti på, så da regner jeg ikke det er det på noen av de andre

blits-produktene heller.

Lenke til kommentar
Får springe ut en tur og se om jeg finner noe lys som kommer mot meg. :tease:

Md motlys,så tenkte jeg på en skinnende gula kula i det store blå området som også er kjent som himmelen :)

Det krever selvfølgelig pent vær ...

Tom

Hei her et bilde tatt i motlys.

Det er ikke etterbehandlet.

Det ble ikke helt hundre var litt stressa "jobb",jpg og whitebalansen var satt på tungsten. :wallbash:

Ser nesten ut som s/v. :)

ISO 100, 17mm.-f4.0, 1/200 og AE Aperture prioritering.

Får håpe det bilde sammen med de andre gir et lite innblikk i objektivets kapasitet.

Må bare si at jeg er en nybegynner innen digital fotografering.

post-151946-1204226124_thumb.jpg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

beklager det blir nok ikke mere bilder fra meg på en stund.

Det har skjedd noe med kamera,så jeg får levere det inn til rep. :realmad:

Det er vel noen andre her på forumet som kan fortelle mer om 17-85 IS.

Må hele tiden snu og se om bryterne til AF og IS er på, hører ikke en kjeft fra dem. :thumbs:

Ps:

det har ikke blitt så mye kritikk av bildene som jeg har lagt inn,så da er vel ikke 17-85 så ille alikavel. :) Som sagt ingen av bildene er etterbehandlet det er for å vise hvordan objektivet er.

Edit:La til noe mer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...