Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av ny prosessor

albions

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny prosessor, men hvilken? Har hørt at intel sine prosessorer er bra fortida. Har AMD socket 939. Er det verdt å bytte HK å gå til inkjøp av ein intel prosessor ?

Edit: Er Intel Core 2 Quad Q6600 noe å anbefale til spilling ?

Endret av albions
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, gå for Intel.

Men du må også bytte minnebrikkene, mye har du tenkt å bruke penger?

Så da må eg bytte HK og RAM i tilleg. Tja, har vell tenkt å bruke litt penger på dette, men ikkje ekstremt mye. Har nå eit 8800 GT skjermkort stående i maskinen, så det kan vell være ein prosessor som står i "stil" med dette.

Lenke til kommentar

E8400 er en prosessor som gir "bang for the buck", du får mye igjen for det du betaler.

Evt. kan du være litt mer fremtidsrettet, og gå for Q9450, som kommer om forhåpentligvis ikke så altfor lenge.

Så må du jo ha nytt hovedkort og, kjøp et med Intel X38 chipset

Lenke til kommentar
Ja, gå for Intel.

Hvorfor må han bytte minnebrikkene? Han har vel DDR2 RAM fra før, bare kjøp et Socket 775 HK som støtter DDR2 og feks en E8400 CPU som nevnt tidligere, så skulle det bli bra!

Lenke til kommentar
Ja, gå for Intel.

Hvorfor må han bytte minnebrikkene? Han har vel DDR2 RAM fra før, bare kjøp et Socket 775 HK som støtter DDR2 og feks en E8400 CPU som nevnt tidligere, så skulle det bli bra!

Nesten alle 939 kortene brukte vanlige DRR-brikker ;)

Hvis trådstarter har DDR2-brikker fra før så kan de kanskje brukes?

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar. Har lyst på ein ny prosessor som sparker godt fra seg. Rammen skal også byttest ut. Så her er det bare å komme med forslag dere :)

Er det verdt å gå i fra ein AMD athlon 4200+ prosessor til ein Intel e8400 prosessor ?

Endret av albions
Lenke til kommentar
Uten tvil.

Ok, bra då tror eg det blir ein aldri så liten oppgradering av PC`en eg kjøpte da eg klarte å dimme i fra militæret etter 2 dager :p

Noen HK dere vill anbefale meg å kjøpe som passer til den prosessoren. Hørte at. Gigabyte GA-EP35-DS3 skulle være bra.

Har også tenkt til å kjøpe meg Crucial BallistiX PC6400 (800 Mhz) har hørt at det skal vere bra minne brikker.

Endret av albions
Lenke til kommentar
Uten tvil.

Ok, bra då tror eg det blir ein aldri så liten oppgradering av PC`en eg kjøpte da eg klarte å dimme i fra militæret etter 2 dager :p

Noen HK dere vill anbefale meg å kjøpe som passer til den prosessoren. Hørte at. Gigabyte GA-EP35-DS3 skulle være bra.

Har også tenkt til å kjøpe meg Crucial BallistiX PC6400 (800 Mhz) har hørt at det skal vere bra minne brikker.

Maximus Formula er et bra HK, men også litt dyrt. Ville gått for et fra ASUS uansett, men det er meg da. Minnet du nevner fungerer helt greit, men jeg ville gått for noe raskere, feks PC8500 som kjører 1066 Mhz i stedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Maximus Formula er et bra HK, men også litt dyrt. Ville gått for et fra ASUS uansett, men det er meg da. Minnet du nevner fungerer helt greit, men jeg ville gått for noe raskere, feks PC8500 som kjører 1066 Mhz i stedet.

Det er litt tynt å komme med råd som (tilsynelatende) er basert på liten erfaring ("ASUS uansett"), samt ikke er i henhold til trådstarters ønske om bruke *litt* penger.

Det finnes *massevis* av gode hk for S775.

Man må definitivt ikke ha de nyeste basert på de siste chipset.

Ett av de rimelige hk fra MSI, Gigabyte, Asus til mellom kr.500 og kr.1000 klarer alle en OC på ett godt stykke opp på 400-tallet.

Det er mer enn nok for en E8400 samt at de billigste PC6400-brikkene vil holde.

Det vil koste trådstarer ett sted mellom 2000 og 2500 avh av hk.

Bare hk'et aleine (Maximus Formula) svir av nesten hele dette beløpet.

Selv kjører jeg 8800GT med P5NE-SLI, E8400 og Geil PC6400 @ 445x9. Betalte vel rett over 3500 for alt dette (kjøpt på ulikt tidspunkt da).

Har billigere hk/brikker som også fungerer fint sammen med E8400.

Lenke til kommentar

Det er enda tynnere at posten hans står ubesvart, hvilket den antageligvis ville gjort dersom jeg ikke hadde bumpet tråden flere dager etter. Selv kjøpte jeg et av disse massevis av gode hk, les middelmådige hovedkortene da jeg kjøpte PC forrige gang, anger på det nå og vurderer sterkt å bytte til et Maximus Formula, samt bytte ut min egen PC6400 RAM. Det er i hvertfall det rådet jeg ville gitt meg selv om jeg skulle kjøpt ny PC i dag. Prisforskjellen er da ikke all verden. Når jeg sa at jeg ville gått for ASUS uansett, så tror jeg at jeg presiserte ganske klart at det var min egen personlige preferanse, og det finnes haugevis av billige S775 ASUS HK også.

Lenke til kommentar
Det er enda tynnere at posten hans står ubesvart, hvilket den antageligvis ville gjort dersom jeg ikke hadde bumpet tråden flere dager etter. Selv kjøpte jeg et av disse massevis av gode hk, les middelmådige hovedkortene da jeg kjøpte PC forrige gang, anger på det nå og vurderer sterkt å bytte til et Maximus Formula, samt bytte ut min egen PC6400 RAM. Det er i hvertfall det rådet jeg ville gitt meg selv om jeg skulle kjøpt ny PC i dag. Prisforskjellen er da ikke all verden. Når jeg sa at jeg ville gått for ASUS uansett, så tror jeg at jeg presiserte ganske klart at det var min egen personlige preferanse, og det finnes haugevis av billige S775 ASUS HK også.
Hvorfor angrer du på at du kjøpte et middelmådig hovedkort? Og hva vil være så mye bedre med Maximus Formula enn andre X38-kort?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...