Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Linksys WRT-54GL

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop anskaffet meg denne ruteren grunnet fleksibilitetet angående firmware på den, men har opplevd noen problemer med den. Ser ut til at den kneler under for bruket etter kun 4 torrenter pågående i tillegg til surfing. Dette kan da umulig være normalt? Har i tillegg dempet antall connections i µTorrent til 150 fra 200, uten at det hadde noe å si i det hele tatt. Får i tillegg til problemer til å pinge vg.no som bildet viser, også småproblemer med å pinge ruteren.

Noen som kan hjelpe til å klare opp dette?

post-67399-1204051272_thumb.jpg

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor du gjør det kommer vel ann på hvilken firmware du kjører, jeg har DD-WRT på min og aldri noen problemer med Torrents. Kjører egen torrentbox og flere maskiner på nett samtidig.

I DD-WRT trur jeg 4096 connections, som er maks er standard, var det på den jeg la inn i hvertfall. Husker ikke hvor det er, men du finner det hvis du leter litt. Er vel under advanced settings eller noe sånt. Er ikke hjemme nå, så jeg får ikke sjekket dessverre.

Lenke til kommentar
Hvor du gjør det kommer vel ann på hvilken firmware du kjører, jeg har DD-WRT på min og aldri noen problemer med Torrents. Kjører egen torrentbox og flere maskiner på nett samtidig.

I DD-WRT trur jeg 4096 connections, som er maks er standard, var det på den jeg la inn i hvertfall. Husker ikke hvor det er, men du finner det hvis du leter litt. Er vel under advanced settings eller noe sånt. Er ikke hjemme nå, så jeg får ikke sjekket dessverre.

Tusen takk, nå fungerer den kjempefint! Men er det dumt å sette den helt på maks med tanke på varmeutvikling etc? For deg som har samme problem, her er link (bytt ut ip om du har satt en annen)

http://192.168.1.1/Management.asp

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Ah, trodde jeg hadde nevnt det, beklager. Ja jeg bruker dd-wrt på routern min, og den fungerer kjempebra etter at jeg fikk justert ip filter.

Og -MK-: Du burde oppgradere firmwaren, da dette er hele poenget med denne ruteren, nemlig åpen firmware. Linksys selger kildekoden til en fast pris, og da har utviklere laget en super firmware som legger til mange nye funksjoner, og som også bidrar til bedre stabilitet. denne kalles dd-wrt. Anbefaler deg å oppdatere til den, du finner den lett med litt googling. Og når du har gjort det kan du følge linken som jeg skrev lenger opp, gå nesten nederst på siden, og øke fra 512 til 4096 på en . (fra default til max).

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
I utgangspunktet støtter WRT54GL en hel haug med "connections", uten egentlig å svette av den grunn. Problemet er bare at den holder tilkoplingene åpne litt lenger enn det man kunne ønske når man bruker typiske P2P applikasjoner. Men dette står veldig godt forklart på wiki sidene til DD-WRT.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Router_Slowdown

Ja akkurat det merket jeg selv, etter at jeg hadde avsluttet et P2P program, så tok det en stund før connections gikk under 90% igjen og ned på noe mer levelig. Men slik som det er nå så går det fint, tror ikke det er nødvendig å senke connection timeouts enda. Jeg får tweake litt mer når jeg kommer meg hjem idag=)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg endelig fått somla meg til å oppgradere ruteren min. Jeg har oppgradert til DD-WRT som så mange anbefalte, men nå kommer jeg ikke lenger "inn på ruteren". Dvs. når jeg skriver inn ruterens adresse i adressefletet finner ikke nettleseren noe som helst...

Men hvis jeg følger linken til "oppslagsverk" kommer jeg i alle fall til den ruta du må skrive inn passord i. Allikevel har jeg problemer, for det virker som om firefox har "glemt" brukernavn og passord til ruteren :hmm: Eller byttes brukernavn og passord hvis jeg oppgraderer firmwaren? Noen som husker standard login-info for denne ruteren?

Hvis noen vet om en fiks måte å gjennopprette brukernavn og passord, er dette også ønskelig å vite.

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...