Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forstillingen på passat 98mod

fiskesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heisan.

ta deg en titt på www.fastone.se , han skal ha billige forstillinger til audi og vw. han holder til i sverige, men det er jo bare en fordel når det kommer til prisen. mener å huske at du får hele forstilling for ca 4000.-

Endret av audifreek
Lenke til kommentar
har passat 98 mod, og har hele tiden noe som må fikses i forstillingen. Masse rare lyder..

Men det skal visst være en stor svakhet. Noen som har byttet den, og vet noen pris på slikt?

Bilen har rullet 175.000..

Takk for svar.

Tommy

Jeg kjøpte alle 12 delene (8 lenkearmer, 2 bananer til feste i stab-stag og 2 ytre styrestag), fra http://www.atp-autoteile.de

De lister varer på motors.ebay.de , søk på "VW Querlenkersatz 12".

Kom på NOK 2500,- inkludert frakt, moms og tollgebyr. Jobben utførte jeg selv. Møller ville ha 18000 for deler og jobb.

Endret av bar1
Lenke til kommentar
har passat 98 mod, og har hele tiden noe som må fikses i forstillingen. Masse rare lyder..

Men det skal visst være en stor svakhet. Noen som har byttet den, og vet noen pris på slikt?

Bilen har rullet 175.000..

Takk for svar.

Tommy

Jeg kjøpte alle 12 delene (8 lenkearmer, 2 bananer til feste i stab-stag og 2 ytre styrestag), fra http://www.atp-autoteile.de

De lister varer på motors.ebay.de , søk på "VW Querlenkersatz 12".

Kom på NOK 2500,- inkludert frakt, moms og tollgebyr. Jobben utførte jeg selv. Møller ville ha 18000 for deler og jobb.

Takk for bra svar!

hvordan var det med bytte av alt dette? har du kunnskap langt over ola nordmann?

Kan ikke si jeg er en verdensmester på reperasjoner, men for 18000, kan jeg klare mye;)

Lenke til kommentar

Passat og A4 hadde mye trøbbel med forstillingen en periode. Det gikk så langt at bilene ble tilbakekaldt og dette ble skiftet for importørens/forhandlerens/produsentens regning.

Jeg ville sjekket opp om denne bilen er i den sjangern ved å kontaktet forhandler av merke og finne ut om det kan ha vært utført på nevnte bil noen gang. Hvis dette ikke er blitt gjort og bilen tilhører nevnte problemperiode vil jeg ha krevd dette utbedret. Bilen er jo 10 år men jeg er litt usikker nårtid dette med tilbakekalding ble gjenomført. Det kan jo være at det finnes biler som ikke er tilbakekaldt men likevel har verksted fått beskjed om at ved verkstedopphold og nevnte problem oppdages så byttes delen uten konsnader for eier.

Lenke til kommentar
Takk for bra svar!

hvordan var det med bytte av alt dette? har du kunnskap langt over ola nordmann?

Kan ikke si jeg er en verdensmester på reperasjoner, men for 18000, kan jeg klare mye;)

Jeg er ikke mekaniker men har ikke 12 tommeltotter :) Haynes boken til Passat og fant flere DIY beskrivelser på nett som hjalp veldig.

Har skrudd litt bil gjennom tidene og med hjelp fra en god nabo klarte vi jobben på 8 timer.

Verktøy du trenger er jekk, støttebukker, bra utvalg i kopper og kombinasjonsnøkler, momentnøkkel og endeleddavdrager. Alt finner du billig på Biltema.

Måtte ha bilen på 4-hjulskontroll/innstilling etter jobben. Det kom på 1000,-

Endret av bar1
Lenke til kommentar
Passat og A4 hadde mye trøbbel med forstillingen en periode. Det gikk så langt at bilene ble tilbakekaldt og dette ble skiftet for importørens/forhandlerens/produsentens regning.

Jeg ville sjekket opp om denne bilen er i den sjangern ved å kontaktet forhandler av merke og finne ut om det kan ha vært utført på nevnte bil noen gang. Hvis dette ikke er blitt gjort og bilen tilhører nevnte problemperiode vil jeg ha krevd dette utbedret. Bilen er jo 10 år men jeg er litt usikker nårtid dette med tilbakekalding ble gjenomført. Det kan jo være at det finnes biler som ikke er tilbakekaldt men likevel har verksted fått beskjed om at ved verkstedopphold og nevnte problem oppdages så byttes delen uten konsnader for eier.

Bilen måtte være kjøpt i norge, ikke mer enn 5 år gammel og kjørt mindre enn 100k km for å komme inn "gratis".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...