fiskesen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har hørt at 1,8T motoren er veldig grei å chippe? Den skal visst ikke ha store ekstra slitasjer av det? Og at det skal bli en helt annen bil? Noen som har gjort dette, og har noen erfaringer og dele? Takker for svar! Tommy Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Biler har sjeldent mye følgeskader av chipping med mindre man henter ut alt for mye. Mange er ute etter 'mest for penga', men det kan fort bli dyrt i ettertid hvis du ikke gjør forandringer på clutch og drivverk også. Angående at bilen blir helt ny, så vil jeg si meg enig i den påstanden. Du merker det kanskje ikke med en gang, men når du kjører litt og spesielt på landevei, så merker du at en forbikjøring går mye lettere. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har hørt at 1,8T motoren er veldig grei å chippe? Den skal visst ikke ha store ekstra slitasjer av det?Og at det skal bli en helt annen bil? Noen som har gjort dette, og har noen erfaringer og dele? Takker for svar! Tommy Har selv chippet en 1,8T, det anbefales på det sterkeste. Bytt til sportsfilter også så får du litt blafrelyd fra wastegaten i tillegg. For å si hvor mye jeg likte det: Jeg kjøpte en fabrikkny bil (Ibiza 1,8T) og den ble chippet etter tre uker. Etter noen måneder kom det vann inn i styreenheten (der chippen sitter) pga. en idiotisk design fra Seats side. Måtte sette inn originalchip igjen for at verkstedet skulle få ut riktige koder fra motoren. Da bilen ble fikset igjen tok det nøyaktig to timer før jeg bestilte ny time til chippping. Forskjellen var veldig, veldig stor med andre ord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå