Gå til innhold

Video-newbie ønsker meninger om Samsung VP-HMX10

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ikke inne i videokamera-verdenen i det hele tatt. Men grunnet familieøkning ønsker jeg å supplere

litt video til alle stillbildene.

Ønsker et lite kamera. Gjerne flashbasert. Har ikke store krav når det gjelder ytelse i mørke. Stillbildemulighet

er helt uvesentlig da jeg har annet utstyr til det.

Dette blir primært for å filme kidsa på stranda, i hagen, julaften og på sydenferie.

Jeg har funnet frem til en ny modell fra Samsung kalt VP-HMX10. Det har også bildestabilisator.

http://www.samsung.com/no/products/camcord...=Specifications

Noen her som sitter på erfaringer på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke uttale meg direkte om det kameraet, men erfaringer viser at Samsung sine videokamera havner nederst på de fleste stortester av videokamera, sammen med eller under JVC og Hitachi. Ville heller satset på et av de gode, "trygge" merkene som Panasonic, Sony eller Canon.

I følge spesifikasjonene nevnt på Samsungs egne sider, har det ikke HDMI utgang, noe jeg ville sett på som en selvfølge på et nyere HD-videokamera, og bildestabilisatoren er kun elektronisk (optisk er å foretrekke... elektronisk er juks). Ikke sikkert at det er så viktig, men formatet er 720p. De fleste HD videokamera filmer nå i 1080i. Ikke store forskjellen, og du ser nok ikke forskjell på HDTV'er opp til 40", men greit å merke seg. Det har ikke inngang for ekstern mikrofon, og ingen tilbehørssko for lys.

Synes personlig ikke dette høres ut som et bra kjøp, med mindre det er betraktelig billigere enn konkurrentene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar super8. Jeg endte med å kjøpe Samsung VP-MX10. Modellen uten HD.

Et par grunner til det. Det kostet kun 2500,-. Og jeg ville se hvor mye jeg faktisk

bruker det før jeg kliner til med en modell til 10.000,-.

Men for å være ærlig så er ikke VP-MX10 verdt noe mer enn 2500,- heller.

Bildekvaliteten er ikke noe å skrive hjem om, men akkurat det kommer ikke først på lista hos meg ihvertfall. Jeg ønsker først og fremst det skal være lite og flash-basert.

Søker er heller inget must. Skjermen til Samsung fungerer utmerket selv i direkte solskinn.

Batteritiden er også glimrende. Samsung hevder 120 minutter men jeg klarer 150+.

Canon's nye modeller virker litt spennende. Ligger vel rundt 10-12 tusen om jeg ikke husker feil. Men vi får gi Samsung'en denne sommeren og se om det blir med på tur eller liggende hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...