delfin Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg har akkurat blitt tvunget over på C++ i forbindelse med skolen, og har tidligere erfaring fra java, C# og litt ymse. Problemet mitt med c++ er at jeg sannsynligvis har misset et eller annet vesentlig angående strukturering av programmer, for jeg kommer stadig vekk bort i gjensidige avhengigheter, f.eks som under: app.cpp: hovedprogrammet, skal ha tilgang til metoder i fourier.h, samt structene derfra. fourier.h: inneholder structs for diverse, pluss noen metoder. Skal ha tilgang til structs fra image.h. Ikke en klasse (kanskje triks å lage klasse?). Skal behandle et "image" image.h: klasse som inneholder et bilde, med en pixel-struct. Må kunne se structene til fourier. så problemet mitt her, er da at jeg får et salig rot av dependencies. Jeg må inkludere fourier.h i image.cpp f.eks, for å få tilgang til structs fra fourier.h. Er dette virkelig nødvendig? I C# er det så greit, da sier jeg bare at den bruker den og den fila, men her må jeg inkludere kildekoden. Samtidig må jeg inkludere image.h i fourier.cpp for å se structene for bildet mitt, og da blir det jo krøll. Hvordan i all verden er riktig måte å løse dette i C++? Er ikke helt inne i tankegangen her enda... Beklager dårlig formulering, men jeg håper dere forstår problemet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Stenges grunnet dobbelpost. Vennligst fortsett i den andre tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg