fiskesen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei! Vi er to gutter, med Passat 98 mod og Golf 98 mod. Vi er veldig lei av å låse opp bilen med nøkkel hele tiden! Vi har kikket endel på nett, og funnet endel mulige løsninger. Vi har sett mye på Speedy løsning fra Bilxtra, men lurer veldig på hvordan dette monteres? Vi har også sett noen stilige løsninger på Ebay, med den nøkkelen som er "original". Den er jo kjempe stilig, men visstnok umulig grunnet startsperren? Men montering, er det noen som har erfaring? Evt med speedy? På passaten, er det motor for låsing på førersiden og bakluke. På golf er det på fører og passasjerside. Er det enkelt? Hvor mye må av? Hva må byttes? På forhånd takk for svar! Tommy og Torstein. Lenke til kommentar
Leomax Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har montert mye Speedy men aldri på en WV. Speedy monteres med 1 ledning til direktestrøm+ og en til jord- og da gjenstår det kun 2 ledere. 1 til å låse opp med og en til å låse igjen med. Disse kobles sammens med bilens styrekabler for låse igjen og låse opp med. Hvor disse ligger er litt forskjellig fra bil til bil. Mener bilekstra også er forhandler av defa, defa har alarm og det går ann og spørre om dem kan være behjelpelig med gå i koblingsmanualer for defaalarm til nevnte bil og sjekker hvor kablene ligger og hvilke farger disse har. Det går jo ann og spørre hos forhandler også hvilke kabler og hvor disse ligger. Mulig www.defa.com også kan hjelpe. Max 1 times arbed til montering Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du får kjøpt orginale fjernkontroll enheter som du ganske enkelt klipser på ved vakumpumpen. Dette fård u blant annet kjøpt på Møller. kan jo også se på Ebay. Er vel Vortex som produserer disse. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Om du kjøper modellspesifikk fra Speedy, skal dette være ganske lett å montere. Monterte dette på min gamle Golf 3, der monterte man en overgang mellom to kontakter (plug&play på 3 minutter). Lenke til kommentar
fiskesen Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Om du kjøper modellspesifikk fra Speedy, skal dette være ganske lett å montere. Monterte dette på min gamle Golf 3, der monterte man en overgang mellom to kontakter (plug&play på 3 minutter). Fikk du med koblingsskjema på dette? Du får kjøpt orginale fjernkontroll enheter som du ganske enkelt klipser på ved vakumpumpen. Dette fård u blant annet kjøpt på Møller. kan jo også se på Ebay. Er vel Vortex som produserer disse. Har du evt noe link til denne siden? har du montert? vet du pris? Takk for svar! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har ikke montert den selv, men lest om andre som har gjort det. Som med speedyen er den click on. Delenummeret er 8L0 054 640 om den passer til din bil må duspørre Møller om. Heter forresten Votex, og ikke Vortex som jeg skrev over. Lenke til kommentar
fiskesen Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Har ikke montert den selv, men lest om andre som har gjort det. Som med speedyen er den click on. Delenummeret er 8L0 054 640 om den passer til din bil må duspørre Møller om. Heter forresten Votex, og ikke Vortex som jeg skrev over. Kunne ikke finne noe av interesse ved søk på det? Men kan jo evt høre med nærmeste VW forhandler.. Ellers må det jo nesten bli ett forsøk på speedy løsning, ved litt veiledning fra Bilxtra Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Om du kjøper modellspesifikk fra Speedy, skal dette være ganske lett å montere. Monterte dette på min gamle Golf 3, der monterte man en overgang mellom to kontakter (plug&play på 3 minutter). Fikk du med koblingsskjema på dette? Nei, jeg kjøpte via en annen som hadde en ubrukt liggende.. Men begrenset hvor mye koblingsskjema du trenger for å koble deg på jord, samt sette en liten kontakt som passer rett på en ledning som ligger der (det ligger to ledninger som er koblet sammen med en kontakt, så kobler du på et ferdig ledd til, som du putter de gamle ledningene inn i).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå