Gå til innhold

Barnetv oppfordrar til drap!

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke demokratiske krefter? Demokratiet er absolutt ikke en del av det de har hatt der nede de siste 100-300 årene. Ikke før vi begynte å blande oss inn. Trekker Amerika (jeg ble veldig lei av å late som at Norge har en vesentlig rolle her) seg ut nå, er det DØMT til å ende i borgerkrig.

Lenke til kommentar

Å, du tenker på Irak? Vet ærlig talt ikke hva som bør gjøres der. Men araberverden generelt...Enten må hele Vesten gå sammen og gjøre oss ferdig med alle verdens diktatorer og prestestyrer nå før de får atomvåpen, eller vi må vente å se hva som skjer.

Jeg leste nettopp at det kun er et lite mindretall av muslimene som er så ekstreme som media vil ha det til.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/weblogg/blog.php/giorgy/post/20541

Et kjapt søk hos sesam.no viser at kun 1 artikkel ble skrevet ifjor sommer når det omstridte tv-programmet var på sitt verste mot jøder, mens hele 84 artikler har blitt skrevet de siste dagene når det gjaldt dansker.

Når dette ble tatt opp her på forumet fikk det også lite reaksjoner. Men når det gjelder dansker så får tråden 5 sider i løpet av et døgn..

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg finner det småsykt at vi ignorerer det så lett når det gjelder jødene (selv om jeg engasjerte meg i den saken i mitt lokale politiske parti), men når det er et naboland tar hele saken totalt av. (Jeg lukter forresten at Godwins lov er i ferd med å tre i kraft.)

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg finner det småsykt at vi ignorerer det så lett når det gjelder jødene, men når det er et naboland tar hele saken totalt av.

Jeg tenker ikke over slikt hvis det er snakk om jøder! Ikke bare fordi jeg ikke er jøde, men det kommer bare ikke inn på meg på samme måte.

Når Danmark blir truet på denne måten, klarer jeg liksom å se at dette kan skje her i Norge også!

Mulig at jeg tenker feil, men jeg er ærlig i alle fall!

Lenke til kommentar

Enten det er dansker eller israelitter så er det FEIL. Det er MENNESKER uansett om de kommer fra et av våre naboland, eller om de kommer fra et land langt borte.

En annen ting jeg må si skuffer meg litt er den manglende takknemligheten hos Palestinerne. Norge og Danmark var to av de landene som var først ute med å annerkjenne dem som stat, og dette er hva vi får igjen.

Lenke til kommentar

Etnosentrismen på sitt beste florerer fortsatt høyt her, ja. Mhh, har dere vurdert å relatere litt til andres situasjon, selv om det ikke er i "Vesten" og selv om det ikke er noen som snakker et språk som ligner på oss? Selv med leger vi ikke kan stole på, kun dårlige tatoveringsartister, illeluktende mennesker og irriterende tradisjoner er de mennesker. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg finner det småsykt at vi ignorerer det så lett når det gjelder jødene (selv om jeg engasjerte meg i den saken i mitt lokale politiske parti), men når det er et naboland tar hele saken totalt av. (Jeg lukter forresten at Godwins lov er i ferd med å tre i kraft.)

"

"Vi" ignorerer også barnesoldatene rundt om kring i verden som faktisk gjennomfører drap. Bare til å se på hva som har skjedd (og skjer) i land som Angola, Burundi, Colombia, Kongo, Liberia, Rwanda, Sierra Leone, Somalia, Sudan osv.

Men det er ikke "oss" de truer. Det er ikke "oss" de dreper. Så da bryr man seg ikke. Men med en gang "vi" blir truet så blir det slått opp. Da roper "vi" ut om vårt avsky mot hva som skjer. Samtidig burde vi undre oss på hvorfor vi ikke har fått hodet ut av sanden tidligere.

Hvorfor? Fordi "vi" til syvende og sist ikke bryr oss katta om barnas beste, men er mer opptatt av vår egen sikkerhet. Hvor finner man dine og mine innlegg med bekymring om alle barna som er blitt hjernevasket og i mange tilfeller trent til å drepe i de voksnes kriger? Når viste vi vår avsky mot denne prosessen før det er oss selv som ble truet? Nei, vi fant det visst viktigere å diskutere om Per Sandberg var synlig beruset eller ikke, samt å diskutere om kvinner i vårt land virkelig har det så forferdelig som enkelte feminister skal ha det til. Og hvorfor er det bare Oslo som får opera? Hvorfor får de den i det hele tatt? Og hvor skal vi finne is til colaen i fremtiden, med denne globale oppvarmingen som vistnok er himmelen selv som detter i hodet på oss? Barna blir som alltid ignorert og havner langt nede i prioriteringslisten.

Rent personlig syntes jeg "vi" prioriterer merkelig. Personlig anser jeg meg selv som en stor synder på området og føler at jeg passer godt inn i skammekroken. Noen som vil bli med meg? (Pencilcase, du skal få låne mine gode, varme tøfler om du holder meg med selskap).

Lenke til kommentar

Man må ignorere ganske mye for å leve et bra liv. Om man skulle tenke på alt og alle som har det jævlig her i verden, ville det blitt vanskelig å leve.

Men jeg blir med deg i skammekroken, Dotten. Det blir litt feil å tenke på Sandberg når det finnes viktigere saker i verden.

Endret av Traadstarter
Lenke til kommentar
Trekker Amerika (jeg ble veldig lei av å late som at Norge har en vesentlig rolle her) seg ut nå, er det DØMT til å ende i borgerkrig.

Rent praktisk sett; om islamistene skulle slakte hverandre ned i en borgerkrig, så gjør de jo drittjobben for oss. Hvorfor ikke la dem drepe hverandre til de ikke er fler igjen? Det er jo bare ett pluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...