Skribenten_ Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Jeg har lånt en Sony HDV videocamera, og skal levere den ganske straks tilbake. men jeg vil overføre opptakene fra Mini-DV til PC for senere redigering. MÅ man ha en redigeringsprogram alla piancle for å "capture" klippene? eller finnes den et ekstern programm som gjøre det. vil forresten kvalitenen på videoen som bli overført variere fra program til program? alså, vil overføringen gjennom adobe premier gi bedre bildekvalitet en oveføringen fra en gratis eksternt program? og en ting til, vis jeg capture filmen i pinacle, vil jeg da kunne redigere filen i andre programmer, som foreksempel premier? Endret 26. februar 2008 av janern21 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har lånt en Sony HDV videocamera, og skal levere den ganske straks tilbake. men jeg vil overføre opptakene fra Mini-DV til PC for senere redigering. MÅ man ha en redigeringsprogram alla piancle for å "capture" klippene? eller finnes den et ekstern programm som gjøre det.vil forresten kvalitenen på videoen som bli overført variere fra program til program? alså, vil overføringen gjennom adobe premier gi bedre bildekvalitet en oveføringen fra en gratis eksternt program? og en ting til, vis jeg capture filmen i pinacle, vil jeg da kunne redigere filen i andre programmer, som foreksempel premier? Ved å si premier, mener du da Adobe Premiere Pro? Adobe Premiere Pro har eget verktøy for å ta opp DV-film til PC. Du kan også bruke Windows Movie Maker. Selvsagt må du også ha en FireWire-kabel. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har lånt en Sony HDV videocamera, og skal levere den ganske straks tilbake. men jeg vil overføre opptakene fra Mini-DV til PC for senere redigering. MÅ man ha en redigeringsprogram alla piancle for å "capture" klippene? eller finnes den et ekstern programm som gjøre det.vil forresten kvalitenen på videoen som bli overført variere fra program til program? alså, vil overføringen gjennom adobe premier gi bedre bildekvalitet en oveføringen fra en gratis eksternt program? og en ting til, vis jeg capture filmen i pinacle, vil jeg da kunne redigere filen i andre programmer, som foreksempel premier? Beklager deler av forrige svar. Skumleste gjennom ditt innlegg, og fikk ikke med meg at det var Adobe Premiere Pro du faktisk mente. I min mening, er Adobe Premiere det beste valget man kan bruke for å ta opp film fra DV-film. Det er ikke meg bekjent at det finnes gratis programmer på nettet som man kan bruke til å ta opp film, utenom Windows Movie Maker. Windows Movie Maker har en atskillig dårligere kvalitet enn Adope Premiere Pro. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Er du sikker på det, galexon? Jeg bruker ikke Windows Movie Maker, men har hørt at man kan stille det inn til å ta opp i forskjellige kvaliteter, for eksempel DV-kvalitet. Det er da 13GB (standard DV) pr. time, og kvaliteten burde være nøyaktig den samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå