Gå til innhold

Trenger skjermkort til nesten alt annet enn spill

Khaffner

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier trenger jeg et kanskje uvanlig skjermkort til min neste pc.

Jeg bruker/kommer til å bruke PC-en til bilde og videovisning(og HD). Jeg driver også med litt 3D-tegning. Spill er ikke høyt på lista, det eneste jeg spiller er nettbaserte flash-spill og gamle klassikere som ikke krever nevneverdig ytelse. Ellers er jeg på nettet, msn og andre småting. Noe annet som er verdt å nevne er at jeg hele tiden har 2 skjermer gående, en med film og en med alt annet. Så støtte for 3 skjermer hadde vært knall, men er ingen nødvendighet. Anbefaler dere et bra kort kjøper jeg kanskje 2 stykker hvis jeg trenger støtte for flere skjermer. Jeg vil også gjerne at skjermkortet kun skal bruke en plass i kabinettet, ikke 2. Maksimal pris jeg godtar er 1500, men hvis absolutt nødvendig tøyer jeg grensene litt.

Kan dere anbefale et par kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm... har vel ikke akkurat det gi meg litt tid så skal jeg sjekk. Poenget er at du kan koble til 2 skjermer med dvi og en skjerm med hdmi, og så lenge du kjører xp eller vista så støtter os flere skjermer.

EDIT: kanskje jeg tok feil der, ser ut som det svideo og ikke hdmi utgang. Du kan alikevel kjøre tre skjermer men svideo er det jo egentlig bare video som er brukbart å kjøre, egner seg lite til tekst

Endret av aleksnor
Lenke til kommentar
Usikker nå står jo 2 dvi og 1 hdmi med adapter.

HD 3850 en her er den samme som står i min PC akkurat nå, skal ha meg en til og koble opp Crossfire, men det er en annen sak.

Dessverre for å kjøre HDMI så forsvinner en DVI port.

2 skjermer utenom video ut ser ut til å bli grensen, men slikt er det for de fleste kort skal jeg mene, får ett 3870 tror jeg det var som hadde 4 DVI porter.

Kortet som hadde 4X DVI var fra ASUS og det koster skjorta, Radeon HD 3870 X2

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346500

Ett godt stykke utenfor din prisklasse, 3850'n kan ta 2 skjermer da, og eventuellt kan du plusse på med ett kort til.

Ellers utenom HD akselerasjon men med støtte for 3 skjermer garantert og litt lavere ytelse så finner du dyre Matrox Parhelia.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=308385

Men jeg tror ikke det er noe attraktivt da.

Lenke til kommentar
en liten oppdatering:

Jeg har tenkt, lett og undersøkt de siste dagene, vil HD3870 512MB OC gi mer for pengene? er ytelsen bedre? den har 3 skjermutganger, men støtter driverne 3 skjermer på en gang?

den har vel egentlig samme muligheter som det 3850 kortet du så på. Det hadde og tre utganger, men den tredje er bare videout som ikke gir like bra bilde men funker fint til film/video. Det er nok en del raskere det kortet der, men vil kun bety noe i spill og programmer ikke video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...