oizann Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Tingen er at etter jeg satt opp nettverket nå så får jeg ikke mer enn 2 120,8 KB/s.over lan,kabling ser slik ut, Min pc->router->modem->annen switch også koblet i annen port på modem,->pc som står i denne switchen,der opplever jeg elendig hastighet.. Altså mellom disse maskinene.. Noen forslag? Setter jeg maskinen rett i samme router som hoved pc så går det på full pupp Endret 4. mars 2008 av oizann Lenke til kommentar
oizann Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Legger ved et bilde som forklarer kabling Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Koble opp routeren som er koblet til hoved-PC som en switch. Sette opp en router som switch. 1) Slå av DHCP (LAN) i ruteren. 2) Ethernetkabelen som kommer fra rutermodem skal du nå sette i en av LAN portene du har på ruteren. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Koble opp routeren som er koblet til hoved-PC som en switch. Sette opp en router som switch. 1) Slå av DHCP (LAN) i ruteren. 2) Ethernetkabelen som kommer fra rutermodem skal du nå sette i en av LAN portene du har på ruteren. Vil den trådløse delen da funke? Jeg løste problemet ved å ta kabelen fra modem til switch og koble rett i ruter.Litt teit ettersom det da ligger to kabler inn til rommet med hoved pcen,men ingen problemer iallfal Endret 4. mars 2008 av oizann Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Den trådløse fungerer, men du får ikke tilgang til å skifte kanal og kryptering. Hvis du ønsker å ha tilgang til webinterface så må du sette opp routeren med en statisk ipadresse som er forskjellig fra den andre routeren din. For å komme inn på routeren må du resette den hvis du har disablet DHCP (LAN). Det står mere beskrevet i linken min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå