PaulKemp Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg er max n00b i Linux, trenger hjelp til å installere en komplett theme, med icons, bakgrunn og alt som hører med. Jeg har prøvd meg litt rundt på gnome-art.org, men får det aldri like pent som på screenshotsa til de som legger ut egne themes. Noen tips på hvordan dette kan gjøres så enkelt som overhodet mulig? Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Denne er lett å sette opp: http://gnome-look.org/content/show.php/Moo...e?content=57063 eneste jeg opplevde var behov for å justere en fontfarge for å få fontene lesbare i alle vinduer/menyer. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 bare åpne "utseende" under system - brukervalg.. ta tak i filene du har lastet ned og dra og slipp dem over vindu. de instaleres selv og du kan bruke dem. Som skrevet over, kan du nok være at du må konfe dem litt. Men, har du installert Ubuntu/Linux er dette bare noe du må regne med noen ganger Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Ja, den så veldig spennende ut. Som sagt, jeg er linux n00b så jeg tror jeg klarte å ødelegge kernelen eller noe ifm noen oppdateringer. Nå får jeg opp denne kjipe kommandoen ved oppstart: BusyBox v1.1.3 (Debian 1:1.1.3-2ubuntu3) Built-in shell (ash) Enter 'help' for a list of built-in commands. /bin/sh: can't access tty; job control turned off (initramfs) Får ikke gjort annet enn å kjøre noen enkelt kommandoer. Men takk for svar, skal prøve meg fram når jeg kommer meg inn i Ubuntu igjen. Endret 26. februar 2008 av PaulKemp Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det hadde i og for seg vært kjekt med et .gnometheme format med GTK+ theme, ikoner, evt fonter, bakgrunnsbilde, themes til std. addons som conky osv. Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Se der ja! Der kom det seg helt uten noen som helst innblanding fra meg selv. Noen ganger er det herlig å være n00b også! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hender at jeg også kommer til BusyBox i stedet for å boote fra riktig partisjon. Jeg har aldri funnet ut grunnen, men jeg regner med det er en eller annen bitteliten bug. Boote 2-3 ganger, så kommer det seg. SATA-diskene mine bytter også /dev/sd* bokstav hele tiden, har måttet gå over til å bruke UUID. Irriterende. Nuhvel, nok off-topic Lenke til kommentar
PaulKemp Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Nuhvel, nok off-topic Men vi fortsetter. Jeg bruker nemlig wubi, slik at jeg skulle slippe all fuzz med GRUB og vista sin bootloader. Det har fungert bra som fanden frem til den ene gangen. Men jeg tror det er det som kan tøyse det litt til. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvis du er interessert å lære, ville jeg kanskje heller hatt dual-boot istedenfor wubi. Med wubi kan du ikke utnytte fordelen med ext3 eller andre filsystemer for linux. Partisjonen vil forstatt fragmentere. Uten wubi kan du glemme bort defragmentering. Finnes en god guide her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå